Er zitten twee niemeyers bij nl danish blend en scottish blend die nog licht vochtig zijn en volle dozen,
Daarbij vier in goede staat exclusiv blikken.
Ben benieuwd hoe die gaan smaken,goedkoop een wintervoorraad tabak aan gelegd.

Mayflower. Heerlijke zoete tabak was dat. Je had Mayflower 1 en Mayflower 2. Het ene pakje was wat donkerder van kleur.robvoorburg schreef:Hier nog een liefhebber, nooit begrepen waarom Niemeijer stopte,
ze behoorden tot de betere Nederlandse tabakken.
Zo stopten ze eveneens plots met de pouches Mayflower te
produceren. (meen dat er 2 soorten van waren)
Bert van Hell schreef:Mayflower. Heerlijke zoete tabak was dat. Je had Mayflower 1 en Mayflower 2. Het ene pakje was wat donkerder van kleur.robvoorburg schreef:Hier nog een liefhebber, nooit begrepen waarom Niemeijer stopte,
ze behoorden tot de betere Nederlandse tabakken.
Zo stopten ze eveneens plots met de pouches Mayflower te
produceren. (meen dat er 2 soorten van waren)
Dat laatste klopt wel. Heb in dld wel eens een pakje gezien. Sprekend Neptune, maar dan met de naam mayflower.Bert van Hell schreef:Geen idee Dré. De Nederlandse Neptine komt denk ik een klein beetje in de buurt van de vroegere Mayflower. Heet Neptine in Duitsland geen Mayflower?
+1janneman schreef:Altijd leuk om dit soort van 'specials' tegen te komen!
PKZ gaat nooit over ben ik inmiddels wel achter, het kruipt in je DNATimmy schreef:Met moeite. Wat een grandioze aanwinst. De bovenste 5 kunnen stuk voor stuk bij mij het voornemen om geen pijpen meer aan te schaffen weer grondig geweld aandoen.
...another happy customer die Vermont voor bijna een kilo lichter heeft gemaakt, proficiat, mooie selectie!dinck schreef:Op een gegeven moment heb ik maar op de 'check out' knop gedrukt, "weet je het zeker?" "ja ja, nu maar anders blijk ik bezig", vervolgens hokjes afgevinkt, betaalwijze kiezen, weer bestellijst controleren en accoord bevinden en ten slotte betalling bevestigen (en dan heb ik vast nog een stap overgeslagen). Maar vandaag kwam dan een pakje aan met de volgende inhoud:
Rattray's: RED RAPPAREE 100g
Samuel Gawith: 1792 FLAKE 50g
Samuel Gawith: BALKAN FLAKE 50g
Samuel Gawith: SKIFF MIXTURE 50g
Samuel Gawith: SQUADRON LEADER 50g
Solani: 633 VIRGINIA FLAKE 50g (3x)
Solani: 779 ENGLISH LUXURY 50g
J.F. Germain: ROYAL JERSEY w/PERIQUE 50g
J.F. Germain: EIGHTEEN TWENTY 50g
Balkan Sasieni: BALKAN SASIENI 50g
McClelland: Grand Orientals: YENIDJE SUPREME 50g
McClelland: Grand Orientals: SMYRNA NO. 1 50g
McClelland: 3 OAKS ORIGINAL 50g
McClelland: BLACK PARROT 50g
McClelland: BLUE MOUNTAIN 50g
McClelland: ARCADIA 50g
... en toen besefte ik dat ik McBarren HH Latakia was vergeten (ik wilde Arno's vergelijking nadoen).
Hoe dan ook, nu is het zaak om meer zelfbeheersing aan de dag te leggen bij het opentrekken van de blikjes. Ook wordt het hoog tijd mijn tabakken te catalogiseren en proefnotities bij te houden.
dinck schreef:Op een gegeven moment heb ik maar op de 'check out' knop gedrukt, "weet je het zeker?" "ja ja, nu maar anders blijk ik bezig", vervolgens hokjes afgevinkt, betaalwijze kiezen, weer bestellijst controleren en accoord bevinden en ten slotte betalling bevestigen (en dan heb ik vast nog een stap overgeslagen). Maar vandaag kwam dan een pakje aan met de volgende inhoud:
Rattray's: RED RAPPAREE 100g
Samuel Gawith: 1792 FLAKE 50g
Samuel Gawith: BALKAN FLAKE 50g
Samuel Gawith: SKIFF MIXTURE 50g
Samuel Gawith: SQUADRON LEADER 50g
Solani: 633 VIRGINIA FLAKE 50g (3x)
Solani: 779 ENGLISH LUXURY 50g
J.F. Germain: ROYAL JERSEY w/PERIQUE 50g
J.F. Germain: EIGHTEEN TWENTY 50g
Balkan Sasieni: BALKAN SASIENI 50g
McClelland: Grand Orientals: YENIDJE SUPREME 50g
McClelland: Grand Orientals: SMYRNA NO. 1 50g
McClelland: 3 OAKS ORIGINAL 50g
McClelland: BLACK PARROT 50g
McClelland: BLUE MOUNTAIN 50g
McClelland: ARCADIA 50g
... en toen besefte ik dat ik McBarren HH Latakia was vergeten (ik wilde Arno's vergelijking nadoen).
Hoe dan ook, nu is het zaak om meer zelfbeheersing aan de dag te leggen bij het opentrekken van de blikjes. Ook wordt het hoog tijd mijn tabakken te catalogiseren en proefnotities bij te houden.