Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1838
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Rob »

Vandaag binnengekomen: een pijp die door Dré werd omschreven als 'kabouterpijpje'.
Tijd geleden had ik m'n favoriete Zenith laten vallen. Weliswaar daarna gelijmd, maar toch altijd bevreesd gebleven dat ik de lijm aantast als ik 'm ga roken, dus vaak ligt hij in z'n eigen doosje.
Maar toch miste ik dit pijpje en dan met name de manier waarop 'ie zo heerlijk 'hing'. Heerlijke pijp om mee te lunten of te klussen. Ik speelde af en toe met de gedachte om op zoek te gaan naar een vervanger, totdat ik op Puffaway deze pijp zag. Ik wist meteen weer hoe PKZ voelde! Nog snel besteld voor ik naar bed ging en vandaag al in huis!
Even wezen droog oefenen natuurlijk (met die regen en wind is het niet lekker buiten roken) maar hij hangt fantastisch! En het is nog een Sitter ook, dus alle kenmerken om in de roulatie van Dagelijkse Pijpen terecht te komen.
En Dré was zo aardig om er zelfs nog een ander klein pijpje bij te doen. Wat een groot hart en service.
Dank Dré!

Op de foto: links de gelijmde Zenith, rechts m'n nieuwe 'Kabouterpijpje'
Afbeelding

Gebruikersavatar
Beginneling
Berichten: 352
Lid geworden op: 25 nov 2020 17:40

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Beginneling »

Mooi pijpje! Welke tabak ben je van plan daar in te gaan roken?

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1838
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Rob »

Vooral Black&Brown, het is een smalle ketel dus waarschijnlijk ook Latakia van UpperTen.

Gebruikersavatar
Beginneling
Berichten: 352
Lid geworden op: 25 nov 2020 17:40

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Beginneling »

Rob schreef: 21 jan 2021 21:57 Vooral Black&Brown, het is een smalle ketel dus waarschijnlijk ook Latakia van UpperTen.
Kliinkt goed maar ik ken de tabakken niet. Niet in Nederland verkrijgbaar wat ik zo snel zie. Zelf heb ik een recht pijpje met een smalle ketel waarin de MacBaren Navy flake me altijd goed smaakt. Flakes bevallen me altijd wel in een smal keteltje.
In ieder geval: hoop dat het pijpje lekker rookt!

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1024
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Victor Baarn »

Marktplaats aanwinst. Een Big Ben Royal Night. Dit model, ongeacht kleur, stond al jaren op mn wensenlijstje. Moet wel even geruimd worden en wat gepoetst. Heb de spullen er niet voor maar komt misschien nog wel.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1838
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Rob »

Fraaie Big Ben, mooie verhoudingen, mooie spigot.

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door roocker »

Afbeelding

Mijn 2e Colibri aansteker . Deze krijgt een plaats aan boord , zodat ik minder op en neer hoef te slepen . Ook een aantal Major jarrs binnen van 8oz inhoud . Perfecte maat voor 50 gr tabak in te bewaren.

Verder weer 2 blikjes erbij in voorraad . Heb inmiddels al veel liggen...als je de prijs zegels ziet in vergelijk met 3 jaar geleden :cry:

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door roocker »

Victor Baarn schreef: 23 jan 2021 09:59 Marktplaats aanwinst. Een Big Ben Royal Night. Dit model, ongeacht kleur, stond al jaren op mn wensenlijstje. Moet wel even geruimd worden en wat gepoetst. Heb de spullen er niet voor maar komt misschien nog wel.

Afbeelding
Idd een mooie pijp ! Het geheel is zeer mooi gelijnd , zeker het opknappen waard .

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1838
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Rob »

Rob schreef: 21 jan 2021 20:15 [...]Even wezen droog oefenen natuurlijk (met die regen en wind is het niet lekker buiten roken) maar hij hangt fantastisch!
Op de foto: rechts m'n nieuwe 'Kabouterpijpje'
Afbeelding
Update: vandaag de brand erin. Dit is met recht een Nosewarmer: nog nooit zat de ketel zó dicht op m'n neus! Ik moest lichtelijk opzij draaien om m'n neusharen niet verbrand te krijgen :shock:
Maar wat trekt 'ie fantastisch! Zal een blijvertje blijven.

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1024
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Victor Baarn »

roocker schreef: 24 jan 2021 14:39
Idd een mooie pijp ! Het geheel is zeer mooi gelijnd , zeker het opknappen waard .
Een vriend van me heeft een pijpruimer. Na de lockdown daar maar eens op bezoek :lol:

Heb uit deze Royal serie een gebogen versie. Wilde nog een keer een rechte. Was ooit in een stad winkelen met mn vrouw en daar verkochten ze er eentje. Later op de dag besloten die te kopen, terug naar de winkel. Pijp weg. "Ik heb vandaag inderdaad één pijp verkocht." zei de verkoper. :roll:

Gebruikersavatar
Beginneling
Berichten: 352
Lid geworden op: 25 nov 2020 17:40

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Beginneling »

Victor Baarn schreef: 25 jan 2021 09:30
roocker schreef: 24 jan 2021 14:39
Idd een mooie pijp ! Het geheel is zeer mooi gelijnd , zeker het opknappen waard .
Een vriend van me heeft een pijpruimer. Na de lockdown daar maar eens op bezoek :lol:

Heb uit deze Royal serie een gebogen versie. Wilde nog een keer een rechte. Was ooit in een stad winkelen met mn vrouw en daar verkochten ze er eentje. Later op de dag besloten die te kopen, terug naar de winkel. Pijp weg. "Ik heb vandaag inderdaad één pijp verkocht." zei de verkoper. :roll:
Ik heb ook geen pijpruimer. Kwam er pas onlangs achter, toen ik lid werd van dit forum, dat ze bestaan. Gebruik al jaren het onderstaande zakmesje om wat koollaag weg te schrapen. De snijkant is een beetje bol en dat schraapt fijn (met een aardappelschilmesje zou ik het niet willen proberen zeg maar want die hebben over het algemeen die bolling niet).
Misschien volgens de deskundigen uit den boze, maar voor mij werkt het prima. Dus mocht je ook zo een soort mesje hebben.... tis maar een idee...Vermoed dat een zwitsers zakmesje ook goed werkt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1024
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Victor Baarn »

Ook wel eens gedaan met een mesje. Ook wel eens met strak opgerold schuurpapier. Maar een pijpruimer werkt toch een stuk netter en beter. Dus even geduld betrachten.

Misschien woont er wel iemand hier in Houten met een pijpruimer?! :wink:

Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1394
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door George Bertram »

Victor Baarn schreef: 26 jan 2021 10:09 Ook wel eens gedaan met een mesje. Ook wel eens met strak opgerold schuurpapier. Maar een pijpruimer werkt toch een stuk netter en beter. Dus even geduld betrachten.

Misschien woont er wel iemand hier in Houten met een pijpruimer?! :wink:
De meest eenvoudige pijpruimers kost bijv. bij Haddocks 'maar' 15 euro. Gaat jaren mee en is daarmee een goede investering om je pijpen goed te onderhouden.
Fumo et Emergo ;p

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Paasei »

ga dan voor dit type, die duurdere 'senior' lijkt wel stoer, maar dit setje is eigenlijk handiger volgens mij - en komt tot op de bodem wat bij de senior niet altijd het geval is

https://www.haddockspipeshop.com/nl/pip ... r-set.html
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1024
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Victor Baarn »

Dank. Volgens mij heeft Janneman ook al eens gepost dat die versie beter werkt. Setje kost net zoveel als mn pijp ;-)

Je hebt ook deze versie maar die zal ook niet altijd tot de bodem komen: https://www.haddockspipeshop.com/nl/far ... eamer.html

Deze kost bijna niks :?
https://www.deoudeleeuw.nl/?p=producten ... &prod=6654
Laatst gewijzigd door Victor Baarn op 26 jan 2021 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Beginneling
Berichten: 352
Lid geworden op: 25 nov 2020 17:40

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Beginneling »

Ik heb bewondering voor jullie geduld had al lang een mesje gepakt :wink:

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Paasei »

Victor Baarn schreef: 26 jan 2021 13:06 Dank. Volgens mij heeft Janneman ook al eens gepost dat die versie beter werkt. Setje kost net zoveel als mn pijp ;-)

Je hebt ook deze versie maar die zal ook niet altijd tot de bodem komen: https://www.haddockspipeshop.com/nl/far ... eamer.html
klopt, is de goedkopere knock-off van de senior
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1183
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Pieter »

Afbeelding

Een paar dagen geleden gearriveerd vanuit Italië, mijn nieuwe Tom Spanu met kurk bekleed. Had deze pijpen al een aantal jaar voorbij zien komen maar vond de combinatie met een zwart mondstuk nooit echt treffend. Deze is wel heel erg mooi!
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Gebruikersavatar
Meester W
Berichten: 1803
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:39

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Meester W »

De set ruimers die Heer Paasei aanraadt heb ik ook. Werkt perfect. Begin altijd met de kleinste/ dunste en wees voorzichtig met het handvat er op te zetten. De mesjes zijn zeer scherp. Je hebt zo een lelijke snee in je vinger !
I wasn’t born to follow..

Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1394
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door George Bertram »

Pieter schreef: 27 jan 2021 10:52 Afbeelding

Een paar dagen geleden gearriveerd vanuit Italië, mijn nieuwe Tom Spanu met kurk bekleed. Had deze pijpen al een aantal jaar voorbij zien komen maar vond de combinatie met een zwart mondstuk nooit echt treffend. Deze is wel heel erg mooi!
Inderdaad een mooie combinatie Pieter. Ik heb ze ook al een paar maal gezien op de websites, maar zou toch graag zo een in het echt zien.
Gefeliciteerd met deze pijp.
Fumo et Emergo ;p

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Wowbagger »

Meester W schreef: 27 jan 2021 17:56 De set ruimers die Heer Paasei aanraadt heb ik ook. Werkt perfect. Begin altijd met de kleinste/ dunste en wees voorzichtig met het handvat er op te zetten. De mesjes zijn zeer scherp. Je hebt zo een lelijke snee in je vinger !
Kan je beter je lelijke vinger in een, ach laat ook maar.....

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4212
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Ribbon »

:D
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1183
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Pieter »

George Bertram schreef: 27 jan 2021 18:23 Inderdaad een mooie combinatie Pieter. Ik heb ze ook al een paar maal gezien op de websites, maar zou toch graag zo een in het echt zien.
Gefeliciteerd met deze pijp.
Een ontmoeting is nu helaas geen optie, maar wellicht dat ik m in de toekomst een keer aan je kan showen. :)
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1394
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door George Bertram »

Pieter schreef: 27 jan 2021 19:03
George Bertram schreef: 27 jan 2021 18:23 Inderdaad een mooie combinatie Pieter. Ik heb ze ook al een paar maal gezien op de websites, maar zou toch graag zo een in het echt zien.
Gefeliciteerd met deze pijp.
Een ontmoeting is nu helaas geen optie, maar wellicht dat ik m in de toekomst een keer aan je kan showen. :)
Hopelijk op een toekomstige meeting.
Fumo et Emergo ;p

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door oehoe »

Afbeelding

De nieuwe vanuit Italië. OK, de foto doet enigszins Nokia vorige eeuw aan maar ik heb inmiddels zo mijn voorkeuren ontwikkeld waar 't pijpen betreft. Bulldogs en Rhodesians met 't no nonsense stevige voorkomen. Outdoors, op weg. Voor thuis de meer fragile exemplaren. 't Big Ben trio blokkige Bora's voor als ik me art deco voel.

't Heeft de nodige poepen en zuchten geduurd maar 'n Ferrari vergeleken waar 't de bezorging van de forumpijp betreft. Alberto nog 'n bedank mail gestuurd maar uit 't antwoord bleek dat 't volgens hem om de forumpijp ging. Friends forever en dat soort Italiaanse flauwekul. Evenwel blij met beide exemplaren.
Laatst gewijzigd door oehoe op 29 jan 2021 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Johan86
Berichten: 425
Lid geworden op: 04 mei 2020 17:05
Locatie: Nijkerk

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Johan86 »

Mooi ding, geniet er van :-?

Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1394
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door George Bertram »

Mooie bulldog Oehoe. Goede kleurcombinatie en afwerking.
Fumo et Emergo ;p

Gebruikersavatar
Carlito
Berichten: 323
Lid geworden op: 08 aug 2019 09:21
Locatie: Tongeren, België

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Carlito »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De groene rechtsboven kreeg ik vandaag voor mijn verjaardag van vrouw en kinders.. benieuwd hoe ie roken zal.. (rattray's fachen 99)

De anderen zijn mijn pijpen die ik koester.. het doel is om er 12 te hebben die elk op hun manier mij raken. Er liggen er nog her en der verspreid (auto, werk, tuinhuis in een doos) die ofwel met te weinig respect worden behandeld of mij echt niet bekoren..
There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.

Johan86
Berichten: 425
Lid geworden op: 04 mei 2020 17:05
Locatie: Nijkerk

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Johan86 »

Mooie pijp is dat. Je hebt het mooi neergezet zo, op welke plek in huis staat dit mooie tafereel?

Gebruikersavatar
Carlito
Berichten: 323
Lid geworden op: 08 aug 2019 09:21
Locatie: Tongeren, België

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Carlito »

In de leefruimte.. tijdelijk welliswaar.. de vrouw wil ze ín de kast.. 😁
There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.

Plaats reactie