Speciale pijp met kraantje

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
Pijpmeester

Speciale pijp met kraantje

Bericht door Pijpmeester »

Ik heb hier een pijp van mijn opa maar weet niet zeker hoe hij werkt. Er is een kraantje dat vast staat en een buisje dat erfa kan, ik denk dat in dat buisje de tabak moet maar weet niet zeker aan welk uiteinde je moet trekken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Speciale pijp met kraantje

Bericht door Deadl0ck »

Ik heb het sterke vermoeden dat het geheel (kraan en los mondstuk) hier een mondstuk voor een hookah betreft.

Specifiek een hookah (ookwel waterpijp) voor meerdere gebrukers zoals je ze in grote waterpijp cafés vind.
De slang gaat om de bolling van het kraantje, het losse mondstuk aan het kraantje is makkelijk te vervangen en schoon te maken bij verschillende klanten, zonder dat je de hele slang hoeft te vervangen en schoon te maken. Het kraantje zelf is zodat je het mondstuk dicht kan draaien zodat je geen valse lucht aanzuigt bij het trekken aan de waterpijp.

al met al denk ik dus niet dat dit een tabakspijp is, maar, zoals gezegd een mondstuk van een hookah/waterpijp voor meerdere gebruikers.

Maar ik ben hier niet 100% zeker van, ik heb alleen een erg sterk vermoeden, (zeg 80%) Ik meen ze zo wel eens gezien te hebben, toen ik me nog met waterpijp roken bezig hield, maar dat is ondertussen 10+ jaar terug.
Groet, Mark

Plaats reactie