Ontwerp een pijp .

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
Godfrey59

Ontwerp een pijp .

Bericht door Godfrey59 »

Hallo Forumleden .


Ik wil voor mijn website een eigen huismerk pijp ontwerpen welke exclusief door Mr Brog geproduceert gaat worden . Echter ontwerpen en tekenen is iets wat totaal aan mij voorbij is gegaan .
Dus hoe zou nou een Dreampipe :wink: eruit moeten zien ? Hij moet een beetje onderscheidend zijn van alle andere , appart maar niet extreem .

Mijn vraag is zijn er leden die zich willen wagen aan een tekening of schets ? De pijp die in productie gaat als Dreampipe,s own zal als eerste uit de productie aan de ontwerper gratis uitgerijkt worden .

Godfrey

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Ontwerp een pijp .

Bericht door Nekker »

Leuk idee, Godfrey! Ik heb wel een paar leuke ideeën in mijn hoofd, ik denk dat ik eens aan het tekenen ga. Als ik ze nog af krijg voor de meeting in Leuven post ik ze hier. Anders overhandig ik ze op de meeting zelf.
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4934
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Ontwerp een pijp .

Bericht door Sidekickelvis »

Zijn er nog beperkingen?? Zoals bijv, de aansluiting op de Tige (Army, Spigot, gewoon mondstuk). Met of zonder filter etc....
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Ontwerp een pijp .

Bericht door Eliminator »

Leuk om het forum daarin te betrekken, sympatieke actie, als tekenaar zijnde (bouwkundig) zou tekenen het probleem niet moeten zijn,.... de fantasie echter iets te verzinnen,.... wie weet komt er iets naar boven borrelen :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ignoro Iste
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 okt 2011 17:39
Locatie: Maasbracht

Re: Ontwerp een pijp .

Bericht door Ignoro Iste »

Dat is simpel Godfrey, een prince zoals de forumpijp 2014 gaat worden maar dan met een tussenstukje tussen tige en mondstuk van een lichte (Poolse) houtsoort.

Gebruikersavatar
furioza
Berichten: 256
Lid geworden op: 08 jun 2013 18:42
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Ontwerp een pijp .

Bericht door furioza »

Wat leuk.
Maar ook ik ben benieuwd naar de wensen over de onderdelen. Of is dit ook als ontwerp mee te nemen en zal de fabrikant hier een technische oplossing voor maken.
Met vriendelijke groet,
Rik aka Furioza


Kijk ook eens op: Furioza.nl

Afbeelding

Godfrey59

Re: Ontwerp een pijp .

Bericht door Godfrey59 »

Sidekickelvis schreef:Zijn er nog beperkingen?? Zoals bijv, de aansluiting op de Tige (Army, Spigot, gewoon mondstuk). Met of zonder filter etc....
Nee eigenlijk zijn er geen beperkingen , maar het moet wel product technisch uitvoerbaar zijn
dus niet zo gecompliceert als bv sommige van Wallensteins modellen .
In productie zullen ze uiteindelijk per 25 stuks gemaakt worden .

Leuk dat er interesse is om mee te ontwerpen . Ik zelf heb geen wensen en laat de ontwerper de vrije keuze . Of de leden op of aanmerkingen hebben laat ik aan hun, daar zoveel ervaring als op dit forum aanwezig is alleen maar ten goede kan bijdragen .

Godfrey
Laatst gewijzigd door Godfrey59 op 07 aug 2013 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4934
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Ontwerp een pijp .

Bericht door Sidekickelvis »

Godfrey59 schreef:
Sidekickelvis schreef:Zijn er nog beperkingen?? Zoals bijv, de aansluiting op de Tige (Army, Spigot, gewoon mondstuk). Met of zonder filter etc....
Nee eigenlijk zijn er geen beperkingen , maar het moet wel product technisch uitvoervaar zijn
dus niet zo gecompliceert als bv sommige van Wallensteins modellen .
In productie zullen ze uiteindelijk per 25 stuks gemaakt worden .

Leuk dat er interesse is om mee te ontwerpen . Ik zelf heb geen wensen en laat de ontwerper de vrije keuze . Of de leden op of aanmerkingen hebben laat ik aan hun, daar zoveel ervaring als op dit forum aanwezig is alleen maar ten goede kan bijdragen .

Godfrey
Gaaf, ik heb ook wel wat ideetjes.... Aanleveren van de tekeningen in dit topic? Einddatum?
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Godfrey59

Re: Ontwerp een pijp .

Bericht door Godfrey59 »

Sidekickelvis schreef:
Godfrey59 schreef:
Sidekickelvis schreef:Zijn er nog beperkingen?? Zoals bijv, de aansluiting op de Tige (Army, Spigot, gewoon mondstuk). Met of zonder filter etc....
Nee eigenlijk zijn er geen beperkingen , maar het moet wel product technisch uitvoervaar zijn
dus niet zo gecompliceert als bv sommige van Wallensteins modellen .
In productie zullen ze uiteindelijk per 25 stuks gemaakt worden .

Leuk dat er interesse is om mee te ontwerpen . Ik zelf heb geen wensen en laat de ontwerper de vrije keuze . Of de leden op of aanmerkingen hebben laat ik aan hun, daar zoveel ervaring als op dit forum aanwezig is alleen maar ten goede kan bijdragen .

Godfrey
Gaaf, ik heb ook wel wat ideetjes.... Aanleveren van de tekeningen in dit topic? Einddatum?
Ja lijkt mij een goed idee om de ontwerpen hier te plaatsen . Ik ga op het laatst van dit jaar weer naar de fabriek en zou dan graag het ontwerp meenemen .

Zoals gezegt het gekozen ontwerp zal als 1e productie model met nr 1 aan de ontwerper met foto als eerste uitgerijkt worden :) en komt daarna pas in de webshop .

Godfrey

Gebruikersavatar
VikingRedBeard
Berichten: 369
Lid geworden op: 05 jul 2013 00:37
Locatie: Dordrecht

Re: Ontwerp een pijp .

Bericht door VikingRedBeard »

Leuk idee godfrey en zal zeker leuk zijn voor je webshop.
Zal ook mijn ideeën op papier zetten;)
Beware of the Viking

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14872
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Ontwerp een pijp .

Bericht door Bommel »

Geinig idee Godfrey.
Ik zal mijn schaarse vrije tijd eens goed gaan besteden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4217
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Ontwerp een pijp .

Bericht door Ribbon »

Ignoro Iste schreef:Dat is simpel Godfrey, een prince zoals de forumpijp 2014 gaat worden maar dan met een tussenstukje tussen tige en mondstuk van een lichte (Poolse) houtsoort.
:mrgreen:
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7979
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Ontwerp een pijp .

Bericht door Arno »

Robb schreef:
Ignoro Iste schreef:Dat is simpel Godfrey, een prince zoals de forumpijp 2014 gaat worden maar dan met een tussenstukje tussen tige en mondstuk van een lichte (Poolse) houtsoort.
:mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding

Godfrey59

Re: Ontwerp een pijp .

Bericht door Godfrey59 »

Leef je uit op tekening zou ik zeggen , al vindt ik zo,n Prince wel een beetje eenvoudig :lol:


Godfrey

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8798
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Ontwerp een pijp .

Bericht door The_Undertaker »

Arno schreef:
Robb schreef:
Ignoro Iste schreef:Dat is simpel Godfrey, een prince zoals de forumpijp 2014 gaat worden maar dan met een tussenstukje tussen tige en mondstuk van een lichte (Poolse) houtsoort.
:mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Godfrey59

Re: Ontwerp een pijp .

Bericht door Godfrey59 »

Godfrey59 schreef:Hallo Forumleden .


Ik wil voor mijn website een eigen huismerk pijp ontwerpen welke exclusief door Mr Brog geproduceert gaat worden . Echter ontwerpen en tekenen is iets wat totaal aan mij voorbij is gegaan .
Dus hoe zou nou een Dreampipe :wink: eruit moeten zien ? Hij moet een beetje onderscheidend zijn van alle andere , appart maar niet extreem .

Mijn vraag is zijn er leden die zich willen wagen aan een tekening of schets ? De pijp die in productie gaat als Dreampipe,s own zal als eerste uit de productie aan de ontwerper gratis uitgerijkt worden .

Godfrey
Hoi

Ik ben zeer benieuwd naar de ontwerpen , evenzo Zibi de baas bij Mr Brog :lol: De eerste uit de productie zal dus met no 1 gemerkt worden en is voor de ontwerper . Met ????????? een mooie pot poolse pijptabak , al weet ik niet wat ik mij daarbij voor moet stellen ik wist niet eens dat ze er pijptabak produceerde .

Groetjes
Godfrey

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6381
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Ontwerp een pijp .

Bericht door Wowbagger »

Ik heb er wel een heel goed idee voor. Nu nog op tekening zien te krijgen...
Kun je een datum noemen wanneer het ingeleverd/ gepost moet zijn?

Godfrey59

Re: Ontwerp een pijp .

Bericht door Godfrey59 »

In December ben ik weer in Polen op de fabriek en dan moet het ontwerp zover klaar zijn.
Ik wil echter het gekozen ontwerp nog voor de productie begint op het forum bekent maken :)



Godfrey

Gebruikersavatar
furioza
Berichten: 256
Lid geworden op: 08 jun 2013 18:42
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Ontwerp een pijp .

Bericht door furioza »

Hoe moet het ontwerp aangeleverd worden?
Mag dit bijvoorbeeld een potloot tekening zijn of moet het een autocat tekening zijn?
Met vriendelijke groet,
Rik aka Furioza


Kijk ook eens op: Furioza.nl

Afbeelding

Godfrey59

Re: Ontwerp een pijp .

Bericht door Godfrey59 »

furioza schreef:Hoe moet het ontwerp aangeleverd worden?
Mag dit bijvoorbeeld een potloot tekening zijn of moet het een autocat tekening zijn?
Dat maakt helemaal niet uit als het maar geen foto is , Potlood , pen , computer tekening , 3D noem maar op .
Bestaat het uit meerdere houtkleuren of materialen dit dan wel aangeven , en ongeveer de maten van schoorsteen , kop , tigge enz erbij vermelden .

Godfrey

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Ontwerp een pijp .

Bericht door Eliminator »

Luitjes, mag ik jullie voorstellen,..... de nieuwe Mr Brog pijp, binnenkort verkrijgbaar :wink:

De 'Brog Diamond', design by Eli :D

Afbeelding


Godfrey, ik hoor graag wanneer ik mijn koffertje in kan pakken om de # 1 'af fabriek' in ontvangst te nemen :mrgreen: :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14872
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Ontwerp een pijp .

Bericht door Bommel »

Oewie...........het niveau wordt gelijk omhoog getild.
Mooi ontwerp Eli. =D>
Afbeelding

Gebruikersavatar
Calinero
Berichten: 2393
Lid geworden op: 28 mar 2013 22:31
Locatie: Den Haag

Re: Ontwerp een pijp .

Bericht door Calinero »

Eliminator schreef:Luitjes, mag ik jullie voorstellen,..... de nieuwe Mr Brog pijp, binnenkort verkrijgbaar :wink:

De 'Brog Diamond', design by Eli :D

Afbeelding


Godfrey, ik hoor graag wanneer ik mijn koffertje in kan pakken om de # 1 'af fabriek' in ontvangst te nemen :mrgreen: :wink:
Ooooh, I like it! =D> =D>
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14872
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Ontwerp een pijp .

Bericht door Bommel »

Swarovski pijp, zo doet mij dit ontwerp denken.

Is uit kristal overigens te roken of is dat te heet?
Afbeelding

Godfrey59

Re: Ontwerp een pijp .

Bericht door Godfrey59 »

Oeeh die is meteen wel raak zeg :roll: je ziet er meteen de geoefende tekenaar wel aan af .
Even contact gehad met de fabriek en deze is in ieder geval uitvoerbaar . Al hadden ze een beetje twijfels over de perspex facet geslepen ring .

Vakwerk Eli , petje af =D>

Godfrey

Gebruikersavatar
Bananabox-Ninja
Berichten: 4766
Lid geworden op: 29 aug 2012 13:04
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ontwerp een pijp .

Bericht door Bananabox-Ninja »

Als dat mogelijk is.......dan kan het ontwerp in mijn hoofd ook wel.

Eens zien of ik het ook op papier kan krijgen.
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Ontwerp een pijp .

Bericht door Eliminator »

Thanks Godfrey (en anderen),.... ennuh BBN, niet té mooi maken hé, zie de diamond graag in productie gaan :wink: :mrgreen:
Afbeelding

Godfrey59

Re: Ontwerp een pijp .

Bericht door Godfrey59 »

Bananabox-Ninja schreef:Als dat mogelijk is.......dan kan het ontwerp in mijn hoofd ook wel.

Eens zien of ik het ook op papier kan krijgen.

De automatische fraismachines kunnen veel tegenwoordig alleen zal het aantal bewerkingen en houtsoort de prijs gaan bepalen ( tijd dat er voor nodig is eer hij uit de machine komt ) Bij het ontwerp van Eli heeft het wel even nodig volgens Brog . Maar ze maken eerst altijd een proefrun om te kijken wat er goed en fout gaat . ( het is immers een productie pijp en geen freehand )

Godfrey

Gebruikersavatar
Bananabox-Ninja
Berichten: 4766
Lid geworden op: 29 aug 2012 13:04
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ontwerp een pijp .

Bericht door Bananabox-Ninja »

Sorry Eli, ik zal me niet inhouden. :)

Maar euh, als dit zo door gaat tot in December heeft Godfrey zeker 50 ontwerpen liggen.
Goed voor een paar jaar speciale uitvoeringen ;)
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Godfrey59

Re: Ontwerp een pijp .

Bericht door Godfrey59 »

Bananabox-Ninja schreef:Sorry Eli, ik zal me niet inhouden. :)

Maar euh, als dit zo door gaat tot in December heeft Godfrey zeker 50 ontwerpen liggen.
Goed voor een paar jaar speciale uitvoeringen ;)

Nee dat is niet de bedoeling en ook veel te kostbaar , eentje gaat maar in productie en daar zal het ook bij blijven .
De andere ontwerpen mogen hier in een map op het forum en kunnen mischien de freehand carvers nog inspireren :lol:

Is ook niet mogelijk om ontwerpen van anderen zonder toestemming te gebruiken . Welk ontwerp het ook gaat worden je moet er ook toestemming voor geven om gedonder achteraf te voorkomen .

Godfrey

Plaats reactie