BIG BEN

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
Flaco

Re: Het grote Big Ben topic

Bericht door Flaco »

Hier een foto van mijn nieuwste aanwinst.

Het betreft een nieuwe versie van de bekende BB Silhouette pijpen. Deze heeft een matzwarte finish, met een rand van blank bruyere en een geborsteld zilveren ringetje.

Deze serie is gloednieuw, en pas sinds deze week verkrijgbaar! Volgens de mensen van Janssen/Quicken was ik een van de eerste die eentje in handen had!

Een mooie pijp met een acryl mondstuk en een moderne uitstraling.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Immler
Berichten: 2958
Lid geworden op: 29 mar 2012 20:00
Locatie: Amstelredamme

Re: Het grote Big Ben topic

Bericht door Immler »

Fraai model.
Ik ga ook maar eens BB ondersteunen komende week.
Afbeelding

Paul Tummers
Berichten: 315
Lid geworden op: 16 mei 2012 23:52
Locatie: Berg en Terblijt

Re: Het grote Big Ben topic

Bericht door Paul Tummers »

Flaco schreef:Hier een foto van mijn nieuwste aanwinst.

Het betreft een nieuwe versie van de bekende BB Silhouette pijpen. Deze heeft een matzwarte finish, met een rand van blank bruyere en een geborsteld zilveren ringetje.

Deze serie is gloednieuw, en pas sinds deze week verkrijgbaar! Volgens de mensen van Janssen/Quicken was ik een van de eerste die eentje in handen had!

Een mooie pijp met een acryl mondstuk en een moderne uitstraling.

Afbeelding
Mooi pijpje!
Lijkt me een pijp die je lekker in je mondhoek kunt laten hangen zonder veel druk uit te moeten oefenen om hem vast te houden.
De meeste dingen zijn te verbeteren- niet in de laatste plaats door ze te vereenvoudigen.

Whitesnake

Re: Het grote Big Ben topic

Bericht door Whitesnake »

Mooi!! =D>

Gebruikersavatar
Berend72
Berichten: 642
Lid geworden op: 16 jul 2012 13:59
Locatie: Katwijk

Re: Het grote Big Ben topic

Bericht door Berend72 »

zeker mooie pijp!! kan je ergens zien wat de latest models zijn? en eerder geroepen in deze topic zou t mooi zijn om bb als jaarpijp 2014 te regelen!
Nulla Tenaci Invia Est Via

Whitesnake

Re: Het grote Big Ben topic

Bericht door Whitesnake »

+1 Berend!!

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Het grote Big Ben topic

Bericht door janneman »

Ziet er uit als een elegant pijpje Flaco!
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gebruikersavatar
MfOx
Berichten: 1786
Lid geworden op: 21 apr 2012 15:15
Locatie: Ommelanden

Re: Het grote Big Ben topic

Bericht door MfOx »

Mooie pijp! Alvast veel rookplezier...

Laafke

Re: Het grote Big Ben topic

Bericht door Laafke »

Op de site van Peter Heinrichs staat te lezen dat Gubbels in december een produktpresentatie heeft gehouden. Met de merken Big Ben, Hilson, Porsche enzovoort. Nu ben ik wel benieuwd naar de merken die onder enzovoort vallen. Maar ik ben wel blij dat de merken Big Ben en Hilson blijkbaar nog geproduceerd worden. Met name voor de beginnende roker zijn dit prima pijpen. Als ze nu de Cavalier en de Cutty opnemen in hun collectie hebben ze er weer een klant bij...... :D

groet

Gerrit Jan

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8798
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Het grote Big Ben topic

Bericht door The_Undertaker »

Laafke schreef:Op de site van Peter Heinrichs staat te lezen dat Gubbels in december een produktpresentatie heeft gehouden. Met de merken Big Ben, Hilson, Porsche enzovoort. Nu ben ik wel benieuwd naar de merken die onder enzovoort vallen. Maar ik ben wel blij dat de merken Big Ben en Hilson blijkbaar nog geproduceerd worden. Met name voor de beginnende roker zijn dit prima pijpen. Als ze nu de Cavalier en de Cutty opnemen in hun collectie hebben ze er weer een klant bij...... :D

groet

Gerrit Jan
Helemaal mee eens, ik als beginnend pijproker ben zeer content met mijn Big Ben, een relatief goedkope 9mm filterpijp, die prima rookt, heb 'm al aardig onder de duim, of onder de knie, of onder de neus, 't is maar hoe je 't bekijkt :wink:
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Laafke

Re: Het grote Big Ben topic

Bericht door Laafke »

Ik ben erg benieuwd met wat voor pijpen Gubbels nu op de markt komt.Een speurtocht langs de bekende webshops levert (voor mij althans) een teleurstellend resultaat op. Of de pijpen zijn in een modern jasje gegoten (ws om de jeugdige roker aan te spreken) Of het zijn de modellen zoals we die al tijden van Gubbels kennen. De duitse markt zou, volgens de verhalen, erg belangrijk voor hen zijn. Daarom heb ik de modellen van Vauen er naast gelegd en moet konstateren dat er veel overeenkomsten zijn......qua prijs springt Big Ben er dan uit maar qua modellen...veel overeenkomsten.
De modellen van Hilson die ik tegenkwam zijn waarschijnlijk nog uit de oude produktie,veel ervan was uitverkocht. Mocht je op zoek zijn naar een Hilson Vintage oiled kijk dan ook eens bij Stanwell featherlight. Die zijn meer gericht op danish design maar enkele modellen vertonen overeenkomsten met Hilson.

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8798
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Probleempje met mijn Big Ben pijp..

Bericht door The_Undertaker »

Heren, ik heb een probleempje met mijn Big Ben Oxford pijp.

Toen ik hem gister schoon wilde maken, zodat ie klaar kon voor de volgende rook sessie, viel mijn oog op het volgende. Een barstje in de tige (als ik het onderdeel bij de goede naam noem..)

Wat me opviel is dat de barst gelijk loopt aan het verkleurde deel. Het is dat m'n oog erop viel, anders had ik het niet geweten. Hebben ze hier niet goed opgelet tijdens het maken van de pijp?

De pijp is ergens voor de kerst aangeschaft als ik 't me goed herinner, amper 2 maand oud dus. Zou deze te ruilen zijn? Ik waag er sowieso een mailtje aan naar Big Ben, en hou jullie op de hoogte.

Ik was zo in m'n schik met 'm :cry:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2560
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Probleempje met mijn Big Ben pijp..

Bericht door Dukdalf »

Gewoon opsturen of terugbrengen naar de winkel, dan krijg je een nieuwe kop c.q. pijp. Dit valt in de categorie 'foutje van de kwaliteitscontrole'. Geen genoegen nemen met reparatie, want op deze plaats zal die scheur altijd terugkomen. Of ze moeten je een zilveren beslag aanbieden :D .

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8798
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Probleempje met mijn Big Ben pijp..

Bericht door The_Undertaker »

Heb zojuist een mailtje richting Big Ben de deur uit gedaan. Had nog even geen zin om die frissigheid buiten te trotseren en naar de winkel te gaan ;) Gelukkig heb ik ook nog een andere pijp, kan ik die mooi even (geforceerd) onder de knie gaan krijgen. Een geluk bij een ongeluk ;)
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Probleempje met mijn Big Ben pijp..

Bericht door robvoorburg »

Een pijpenfabrikant moet kritisch zijn ten aanzien van zijn product, zoiets
mocht de fabriek niet verlaten.

Een winkelier zou eveneens kritischer moeten kijken naar hetgeen hem te
koop wordt aangeboden.

De klant zou de winkelier moeten vragen de steel van de hals te nemen,
omdat ook daar een nadere inspectie nuttig kan wezen.

Gebruikersavatar
Immler
Berichten: 2958
Lid geworden op: 29 mar 2012 20:00
Locatie: Amstelredamme

Re: Probleempje met mijn Big Ben pijp..

Bericht door Immler »

Ik kan het topic niet 123 vinden maar laatst was er iets dergelijks aan de hand met een Peterson van een van onze leden.
Briefje gestuurd en hopla nieuwe kop.
Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Probleempje met mijn Big Ben pijp..

Bericht door robvoorburg »

Peterson werden in mijn jonge jaren vaak op dezelfde wijze verkocht,
zij het dan dat er een metalen/zilveren band over de scheur was aangebracht.

Daarnaast blonk het merk uit in stopjes.

Schijnt nu beter te zijn. Het inroken daarentegen vergt verhoudingsgewijs, net
als vroeger, nog veel geduld, toch vind ik dat ze fraaie modellen verkopen.

Winslow Collector

Re: Probleempje met mijn Big Ben pijp..

Bericht door Winslow Collector »

Dit kan gewoon gebeuren. Door de kwaiteitscontrole geslipt. Een serieuze winkelier/fabrikant zal hem zonder problemen vergoeden met een nieuw exemplaar, en van Gubbels mag je die service zeker verwachten.

Dat die scheur aan de buitenkant is opgevult met stopsel geeft al aan dat het een fabricagefout is en niet achteraf is gebeurd door onhandig gebruik. Je staat mijns inziens volledig in je recht voor een vergoeding met een nieuw exemplaar.

Succes met de correspondentie en oplossing.

Laafke

Re: Probleempje met mijn Big Ben pijp..

Bericht door Laafke »

Ik denk dat je dit beter via je handelaar kan spelen. Ik heb al verschillende mails naar Gubbels gestuurd maar nog nooit antwoord gekregen..........

Geloof

Re: Probleempje met mijn Big Ben pijp..

Bericht door Geloof »

Als je dit bij Gubbbels meld via mail, met foto krijg je echt wel antwoord.

De manier waarop we daar als forum ontvangen werden bewwijst voor mij althans dat deze zeer met zijn klanten bezig is, en ze zullen dit zeker niet onbeantwoord laten.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4216
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Probleempje met mijn Big Ben pijp..

Bericht door Ribbon »

Immler schreef:Ik kan het topic niet 123 vinden maar laatst was er iets dergelijks aan de hand met een Peterson van een van onze leden.
Briefje gestuurd en hopla nieuwe kop.
Het kan zijn dat je mij bedoeld. Het was inderdaad een Peterson met een scheurtje, maar in een ander deel. Ik kreeg een nieuwe pijp van Peterson.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2128
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Probleempje met mijn Big Ben pijp..

Bericht door Deadl0ck »

Helaas maar het is niet anders. Zoals al door vele anderen gezegd is, ik verwacht niet dat Gubbels hier moeilijk over zou doen. Laat je ons even weten hoe het verder gaat?
Groet, Mark

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8798
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Probleempje met mijn Big Ben pijp..

Bericht door The_Undertaker »

Gisteravond een mail gestuurd, en deze ochtend om 8.42 al reactie terug van dhr. Gubbels zelf.

Zijn reactie was als volgt:
Geachte heer ......,

Dank voor uw email en ik vind het bijzonder vervelend dat u dit met de aanschaf van uw eerste pijp al is overkomen. Indien u mij uw adres geeft zullen wij een vervangend exemplaar toesturen.

In de hoop u hiermee een passend voorstel te hebben gedaan, verblijft,

Met vriendelijke groet,

Elbert Gubbels

Uiteraard is dat een passend voorstel, en met deze service zullen, chauvinistisch als dat ik soms kan zijn, een aantal van mijn volgende pijpen zeker weer Big Bens worden.

Topservice van Gubbels/BigBen =D>
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8798
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Probleempje met mijn Big Ben pijp..

Bericht door The_Undertaker »

Na het sturen van mijn adres, duurde het nog slechts 5 minuten tot er reactie kwam dat ze er voor gingen zorgen.

@Laafke, heb je wel het goede mailadres gebruikt? :sherlock:
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Laafke

Re: Probleempje met mijn Big Ben pijp..

Bericht door Laafke »

Welk mailadres gebruikte jij dan. Ik deed het via het adres dat op hun site (waar ze overigens nog mee in aanbouw zijn :shock: ) vermeld staat.

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8798
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Probleempje met mijn Big Ben pijp..

Bericht door The_Undertaker »

Laafke schreef:Welk mailadres gebruikte jij dan. Ik deed het via het adres dat op hun site (waar ze overigens nog mee in aanbouw zijn :shock: ) vermeld staat.

Ik gebruikte "info 'apepielemuis' gubbelsfactory 'punt' com"
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 1153
Lid geworden op: 27 sep 2010 21:22
Locatie: Achterhoek

Re: Probleempje met mijn Big Ben pijp..

Bericht door Toon »

The_Undertaker schreef:Gisteravond een mail gestuurd, en deze ochtend om 8.42 al reactie terug van dhr. Gubbels zelf.

Zijn reactie was als volgt:
Geachte heer ......,

Dank voor uw email en ik vind het bijzonder vervelend dat u dit met de aanschaf van uw eerste pijp al is overkomen. Indien u mij uw adres geeft zullen wij een vervangend exemplaar toesturen.

In de hoop u hiermee een passend voorstel te hebben gedaan, verblijft,

Met vriendelijke groet,

Elbert Gubbels

Uiteraard is dat een passend voorstel, en met deze service zullen, chauvinistisch als dat ik soms kan zijn, een aantal van mijn volgende pijpen zeker weer Big Bens worden.

Topservice van Gubbels/BigBen =D>
Kijk, dat is service waar je als Nederlands ebdrijf trots op kunt zijn.
Zo bind je klanten aan je. Een mooi product, snelle reactie en prima service.

Chapeau, Elbert Gubbels. =D> =D>
-- Laat het leven ook eens van jou genieten --

Laafke

Re: Probleempje met mijn Big Ben pijp..

Bericht door Laafke »

Ja, ik heb naar de sales afdeling geschreven.....zal vandaag het andere adres eens proberen.....dank in ieder geval!

Geloof

Re: Probleempje met mijn Big Ben pijp..

Bericht door Geloof »

Zoals gister al door mij vermeld had ik niet echt anders verwacht.
Gewoon top service, en zeker voor het rookgenot top pijpen voor een fijn prijsje.

3 x Hoera voor Gubbels. Ze zijn terug in de markt.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Probleempje met mijn Big Ben pijp..

Bericht door Eliminator »

Eerlijk gezegd ging ik ook niet van minder uit, prima kerel die Elbert, blij voor je dat het zo opgelost wordt !
Afbeelding

Plaats reactie