lichte, frisse tabakssoort
-
lichte, frisse tabakssoort
Op dit moment rook Vanilla Cream van Mac Baren Tobacco. Een lekkere, frisse tabak. Ik ben behoorlijk onbekend met tabaksoorten enzo. Ik zou graag een wat lichtere, nog frissere, geurigere soort willen proberen. Wat raden jullie mij aan en waar kan ik dat (online) kopen?
- Paasei
Re: lichte, frisse tabakssoort
Je zou eens Fine & Elegant van W.Ø.Larsen kunnen proberen. Ik vind er zelf iets van drop en menthol in zitten in de verte. Rookt koel/fris.
Zie: http://www.tobaccoshop.nl/tobaccoshop/p ... cts_id/286
En ook Elysée Marc de Champagne vind ik zelf een erg fris rokende tabak.
http://www.hetpijpenhuis.nl/index.php?i ... 52&lang=NL
Beide zijn geurig en hebben een zoete roomnote, die de meesten (mijn omgeving tenminste) zeer aangenaam vinden.
Zie: http://www.tobaccoshop.nl/tobaccoshop/p ... cts_id/286
En ook Elysée Marc de Champagne vind ik zelf een erg fris rokende tabak.
http://www.hetpijpenhuis.nl/index.php?i ... 52&lang=NL
Beide zijn geurig en hebben een zoete roomnote, die de meesten (mijn omgeving tenminste) zeer aangenaam vinden.
- Sidekickelvis
Als je meer tabak wil proeven en minder toegevoegde smaken zijn Samuel Gawith Grousemoor of Golden Glow ook goeie tabakken. Wel wat lastig te krijgen. Duitsland of België moet je dan zoeken.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!
- BartVQ
Heb ik dankzij Paasei leren kennen. Zeker uitproberen !Paasei schreef:Kentucky bird van Stanwell...
Ik ben ook met jouw tabak begonnen en de Kentucky Bird vind ik in alle opzichten een openbaring.
- teunis
De Grousemoor is volgens mij niet licht en fris te noemen. De door sommigen als 'zeepsmaak' omschreven beleving is duidelijk aanwezig en heel apart.....Sidekickelvis schreef:Als je meer tabak wil proeven en minder toegevoegde smaken zijn Samuel Gawith Grousemoor of Golden Glow ook goeie tabakken. Wel wat lastig te krijgen. Duitsland of België moet je dan zoeken.
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.
-
Die mening deel ik met je Teunis, nooit heb ik een tabak geroken en
gerookt die zo afweek van hetgeen je ervan voorstelde.
Een zeer aparte onder de pijptabakken, maar wel de moeite van
het proberen waard.
gerookt die zo afweek van hetgeen je ervan voorstelde.
Een zeer aparte onder de pijptabakken, maar wel de moeite van
het proberen waard.
- Sidekickelvis
Hmmmm ik deel deze mening dan weer niet. De zeepsmaak is mij een heel blik lang niet opgevallen iig.teunis schreef:De Grousemoor is volgens mij niet licht en fris te noemen. De door sommigen als 'zeepsmaak' omschreven beleving is duidelijk aanwezig en heel apart.....Sidekickelvis schreef:Als je meer tabak wil proeven en minder toegevoegde smaken zijn Samuel Gawith Grousemoor of Golden Glow ook goeie tabakken. Wel wat lastig te krijgen. Duitsland of België moet je dan zoeken.
- teunis
Ik heb omschrijvingen gelezen als: potpourri, parfum, bloemen, anijs, zeep, patchouillie (of hoe je dat ook schrijft). Bijna iedereen vindt het een bijzondere tabak voor af en toe. De smaak/aroma en de geur uit het blik komen bij roken overeen en de hele bowl lang, althans, dat melden de meesten.Sidekickelvis schreef:Hmmmm ik deel deze mening dan weer niet. De zeepsmaak is mij een heel blik lang niet opgevallen iig.teunis schreef:De Grousemoor is volgens mij niet licht en fris te noemen. De door sommigen als 'zeepsmaak' omschreven beleving is duidelijk aanwezig en heel apart.....Sidekickelvis schreef:Als je meer tabak wil proeven en minder toegevoegde smaken zijn Samuel Gawith Grousemoor of Golden Glow ook goeie tabakken. Wel wat lastig te krijgen. Duitsland of België moet je dan zoeken.
Nu is het gelukkig niet zo dat de mening van anderen je eigen beleving kan vervangen, maar ik vind het jammer dat jij deze ervaring niet hebt (ik zou het je graag willen schenken), want in mijn opinie is dit toch een bijzonder tabakje te noemen wat ik graag af en toe rook, en erg op prijs stel.
Met de beste wil ter wereld kan ik het echter niet licht en fris noemen, daarvoor ervaar ik een te bijzonder karakter.
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.
- Sidekickelvis
De bijzondere geur herken ik wel. Is voor mij het grote pluspunt van de tabak. Ik neig naar een geur als thee. Maar die geur vind ik niet zo terug in de smaak. Iig niet bij het eerste blik dat ik wegrookte. Er ligt hier nog een blikkie dat al wat ouder is, misschien is dat anders wordt van smaak. En met 'fris' denk ik aan een wat minder zware tabak. Anders dan een Latakia of een heftige aromatische tabak dus.
- Ribbon
Dan weet ik niet aan welke thee jij altijd snuffelt SKE?
Volgens SG zelf zou het om citroengras gaan. Zelf vind ik dat wel aardig kloppen aangezien ik dit af en toe bij het koken gebruik. Dat zepige zou kunnen slaan op de typische lakelandsmaak. Het is alweer een tijdje geleden dat ik 'm voor het laatst rookte, maar lemongrass is wel wat me het meest is bijgebleven. Licht en fris vond ik m ook wel, al slaat dat meer op de smaak dan op het nicotinegehalte.
Volgens SG zelf zou het om citroengras gaan. Zelf vind ik dat wel aardig kloppen aangezien ik dit af en toe bij het koken gebruik. Dat zepige zou kunnen slaan op de typische lakelandsmaak. Het is alweer een tijdje geleden dat ik 'm voor het laatst rookte, maar lemongrass is wel wat me het meest is bijgebleven. Licht en fris vond ik m ook wel, al slaat dat meer op de smaak dan op het nicotinegehalte.
Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)
- Sidekickelvis
Niet een bepaalde soort thee. Het doet me altijd denken aan thee als ik het ruik.
- dArtagnan
Ik heb bij de Grousemoor weer de associatie grasachtig, ook geen zeep gelukkig. Maar nog niet geprobeerd in bad
Zelf grijp ik voor een lichte tabak snel naar Orlik golden slices omdat het citrus-achtige daar naar voren komt zonder dat het zoet wordt.

Zelf grijp ik voor een lichte tabak snel naar Orlik golden slices omdat het citrus-achtige daar naar voren komt zonder dat het zoet wordt.
"Een pijp roken is meer dan wat gedroogde bladeren in een uitgeboord stuk hout proppen en daar de brand in jagen."
-
Dankjulliewel, heren! Ik heb inmiddels een mooie keuze kunnen maken. Ben benieuwd! Laat het mooie zomerweer maar komen (euh ... blijven)!