G.L. Pease - JackKnife Plug

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

G.L. Pease - JackKnife Plug

Bericht door Arno »

Afbeelding

Howdie! Mijn naam is Arno "teddybear" Grylls en ik ben een survival expert. Vandaag wil ik het graag hebben over een van mijn zwaarste missies, het roken van JackKnife Plug van meester-tabakmaker G.L. Pease. Een tabak voor echte mannen!

Samenstelling
Donker gebrand Kentucky blad and rijpe rode Virginia tabakken. Maar dit is geen gewone ribbon-cut of flake tabak. Nee, deze tabak wordt geperst tot een blok! Aan jou de keus wat je er dan mee aanvangt. Je kan je hoofdband en survival-riem om doen, een scheve mond trekken en je rambo-mes pakken om JackKnife plug tot schijfjes of kleiner te snijden. Je kan ook gewoon Gods gereedschap of millennia van evolutie (take your pick) gebruiken om de tabak uit elkaar te trekken en scheuren. En in geval van nood kan je het blok ook tegen de kop van een vijandige grizzlybeer gooien ter verdoving, je rambo-mes gebruiken om hem te doden en dan de tabak shredden aan de tanden van het dode beest. De laatste manier geniet mijn voorkeur. Bovendien kan je dan het verse vlees roken boven je pijp om het later te kunnen consumeren.

Verpakking
JackKnife Plug wordt geleverd in een blik waarin het 2 oz. zware blok zit. Of in een samplezakje van Vandaahl Irwin.

Geur vanuit de verpakking
Ik ruik duidelijk zoete Virginia's maar dan met een ietsje meer aarde-geur.

Smaak
Vol! Sterk! Donker! Rokerig! Yeah! Absoluut de zwaarste Virginiatabak die ik ooit heb gerookt. Het beste is om JackKnife Plug langzaam te roken. Een reden daarvan is dat je de subtiele smaken van de Kentucky en Virginia dan het best proeft en de andere reden staat iets lager bij "Varia". De smaak blijft eigenlijk de hele bowl hetzelfde maar gaat niet vervelen. Een echte rauwe, natuurlijke ongecompliceerde tabakssmaak. Just how I like it folks!

Brandbaarheid
Het blok is helaas zo nat als het geslachtsdeel van een oversekst prairie-bison vrouwtje. Voor gebruik dus even leggen op een zonnige boomstronk. Dan de tabak niet al te vast stoppen en vervolgens brandt het goed met maar af en toe bijvlammen. Fijn is ook dat de tabak je pijp niet oververhit. Cool smoking all the way 8p

Roomnote
Als een vrouw de kamer binnenkomt na een pijp hiervan weet ze aan de geur dat er zojuist een echte man heeft zitten roken.

Varia
Nicotine in overvloed, dus pas op! Van tevoren goed eten (die beer van gisteren?) en rustig roken. Anders moet je net als een zeldzaam slecht voorbereide Arno "teddybear" Grylls snel een hangmat vlechten van je eigen borsthaar (okselhaar is ook goed) om in neer te kunnen vallen..

Prijs
Voor een 2 oz. blik betaal je bij 4noggins $10.19 (± €7,14).

Conclusie
JackKnife Plug valt niet te vergelijken met enige andere Virginiatabak die ik ooit heb gerookt. Hell, het valt niet te vergelijken met enige andere tabak in het algemeen! Hou je van natuurlijke tabakken met een VOLLE smaak en ben je een echte man, rook dan G.L. Pease JackKnife Plug. Oh ja, als je deze tabak koopt, koop er dan eentje extra en zet die weg in een donker hoekje van je tabaksverzameling. Net als met goede wijnen schijnt deze alleen maar beter te worden met ouderdom.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4017
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: G.L. Pease - JackKnife Plug

Bericht door Martin Romijn »

Hehe...leuk verslag !! Qua nicotine vond ik hem meevallen. Niet dat ik zo'n nicotine-tijger ben...heb eens flink zitten suizebollen na een pijpje Hado's Delight..maar deze tabak heeft me nog niet van mijn sokken geblazen. Misschien gewenning, de blends van Greg Pease, maar ook van bijv. Cornell & Diehl zijn rijk aan vitamine N.
De smaak is inderdaad super, zeker een tabak waarvan ik een voorraadje wil aanleggen.
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: G.L. Pease - JackKnife Plug

Bericht door robvoorburg »

Petje af Arno, weer zo'n prachtig goed en onafhankelijk verslag van een ingewikkelde tabak.

Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 1165
Lid geworden op: 27 okt 2009 10:45
Contacteer:

Re: G.L. Pease - JackKnife Plug

Bericht door Vandaahl »

Hehe! Laat Steve niet horen dat je 'm een Vandaahl noemt... :lol:

Leuke review Arno!
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Re: G.L. Pease - JackKnife Plug

Bericht door metaltommy »

:D :D :D prachtig geschreven ik kan aleen maar oordelen van een sample die ik uit d usa gehad heb en deel in je oordeel erg fijne tabak
Groet,
Tom

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: G.L. Pease - JackKnife Plug

Bericht door janneman »

:D Fantastisch verhaal Arno, en de tabak klinkt boeiend....
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 1165
Lid geworden op: 27 okt 2009 10:45
Contacteer:

Re: G.L. Pease - JackKnife Plug

Bericht door Vandaahl »

Vandaahl Irwin says: "mmm.... Now what would Arno 'teddybear' Grylls choose? " :-T

Afbeelding
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

Gebruikersavatar
Upper Ten
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jul 2010 20:05
Locatie: Sliedrecht

Re: G.L. Pease - JackKnife Plug

Bericht door Upper Ten »

Mooi verslag Arno,

je schrijft dat dit de zwaarste Virginia is die je gerookt hebt. Ik heb je bij onze samenkomst een sample gegeven
van Samuel Gawith brown rope. Heb je deze al gerookt en kun je dan eens aangeven hoe de zwaarte en aroma zich met deze tabak verhoudt?
Voor mij was de brown rope absoluut niet mijn ding.
Favorieten; Charles Fairmorn Lancer' s slices, C & D Pirate Kake, C & D Star of the East, John Patton Latakia Junction. Captain Earle' s Stimulus Package en Ten Russians, S.G. Brown no. 4. G & H Brown Irish Twist, G & H Dark Bird 's Eye G & H Brown Bogie

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4017
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: G.L. Pease - JackKnife Plug

Bericht door Martin Romijn »

Vandaahl schreef:Vandaahl Irwin says: "mmm.... Now what would Arno 'teddybear' Grylls choose? " :-T

Afbeelding
Mooie Buck knife Maurice. Ik heb er ook zo een en gebruik die het liefst..voor zwaardere gevallen prefereer ik mijn Bowie knife ;-)
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: G.L. Pease - JackKnife Plug

Bericht door Arno »

Upper Ten schreef:Mooi verslag Arno,

je schrijft dat dit de zwaarste Virginia is die je gerookt hebt. Ik heb je bij onze samenkomst een sample gegeven
van Samuel Gawith brown rope. Heb je deze al gerookt en kun je dan eens aangeven hoe de zwaarte en aroma zich met deze tabak verhoudt?
Voor mij was de brown rope absoluut niet mijn ding.
Dank! Nee nog niet gerookt, binnenkort :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: G.L. Pease - JackKnife Plug

Bericht door Ribbon »

Zojuist mijn laatste stukje plug verkruimeld en opgerookt. Dit is inderdaad echt 'hardcore stuff'. Hij brandt traag waardoor zelfs mijn kleinste pijp garant staat voor een weekdosis nicotine. De smaak is prima, maar weegt wat mij betreft net niet op tegen de nicotinekick die (zelfs bij rustig roken) echt wat teveel van het goede is.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1183
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: G.L. Pease - JackKnife Plug

Bericht door Pieter »

Omdat ik dat gepruts met plugs altijd een beetje gedoe vind (een blikje van de plug is bij mij destijds maar gedeeltelijk op gegaan voordat het in de vergetelheid is geraakt) heb ik een aantal blikken van de ready rubbed variant van deze tabak ingeslagen. Vandaag het eerste pijpje.

Was eerlijk gezegd een beetje verbaasd over de toch tamelijk fijne snede. Had een ietwat uit elkaar gebroken flake verwacht, maar deze tabak is wel heel erg ready rubbed. Desalniettemin is het smakenpalet nog steeds een feest voor de liefhebber van volle tabak. Rook hem te snel en je maag begint zich om te draaien, je slaat steil achterover van de nicotine, en je smaakpapillen schrompelen ineen van zo veel geconcentreerde smaak. Maar met een iets lager tempo ontwaart zich een prachtig samenspel van volle Virginia en vurige Kentucky. En nog een bijkomend voordeel: deze ready rubbed is vanuit het blik meteen op de perfecte vochtigheidsgraad. Drogen is dus niet nodig.

De eerdere vraag van Klaas over een vergelijking met de brown rope kan ik misschien beantwoorden. Heb een aantal brown ropes gerookt van G&H, die zijn niet zo zwaar als deze. Maar wordt nog steeds overstegen door duivelskruid als Black XX en Lakeland Dark.
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Plaats reactie