Blender: Kohlhase & Kopp
Tin Description: A proper English mixture composed of only the finest Virginia, Maryland and Burley tobaccos with a pinch of Latakia. The result is a remarkable blend that is medium-bodied and traditionally English in character.
Country of Origin: DE
Curing Group: Air Cured
Contents: Burley
Virginia
Latakia
Maryland
Cut: Ribbon
Packaging: 50g Tin
http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... C&TID=2543

Eindelijk heb ik voor het eerst Ashton tabak kunnen bemachtigen. Het adres is Fa Schimmel te Zutphen. Ze hebben er trouwens ook een mooie collectie pijpen voor een redelijke prijs en ....... dunhill en ashton tabak.
Echte tabak voor de ware pijptabakkenners.
Vandaag meteen geprobeerd, de Ashton Consumate Gentleman. Je ruikt heel veel Latakia en doet je denken aan de Old Dublin van Peterson.
Echter........... bij de eerste trek proefde ik het aroma, dat je hebt nadat je de inhoud van je maag hebt geleegd in de w.c!
Misschien heeft de gentleman teveel alcohol genuttigd? Vadaar de naam.
Viel mij dus tegen. Misschien ben ik nog niet ervaren genoeg om de smaak te waarderen of rook ik te snel de pijp leeg en moet ik kleine trekjes nemen. Wel echter een erg leuk blikje.....dit rechtvaardigt al de aankoop. Ik was achteraf ook geen grote liefhebber van de Old Dublin.... ik denk dat die smaak staat voor de Engelse tabak. Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
Dr. Watson