Naud

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Plaats reactie
Naud
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jan 2020 11:46
Locatie: Sint Odilienberg

Naud

Bericht door Naud »

Hoi Allemaal,

Ik ben Naud 42 jaar jong, heb sinds het voorjaar het pijproken weer opgepakt en even moeten zoeken naar de juiste tabak. Dit bleek lastig doordat er steeds weer tabakken uit de handel verdwenen. Eerst met veel genoegen Aran van Peterson gerookt, deze was op een gegeven moment niet meer verkrijgbaar bij mijn tabakswinkel in Roermond. Daarna even Kentucky Bird geprobeerd maar deze gaf een veel te zure smaak beleving in de mond. Nu al een tijdje met genoegen Brazil van Davidoff aan het roken. Helaas ook deze is niet meer leverbaar in Roermond.

Ben aan het overwegen om bij Hajenius in Amsterdam een tabak te laten melangeren die lijkt op Brazil van Davidoff.

Heeft iemand ervaring met de webshop van Hajenius? Heb contact met ze gehad. Zal een keer naar ze toe moeten gaan om de melange te bepalen. Kan daarna bestellen via webshop.

Groet, Naud
Laatst gewijzigd door Eliminator op 10 jan 2020 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topicnaam gelijk gemaakt aan gebruikersnaam

Gebruikersavatar
Liebaart
Berichten: 219
Lid geworden op: 24 aug 2019 19:08
Locatie: Brugge

Re: Hoi allemaal

Bericht door Liebaart »

Mag ik ervan uitgaan dat je dan graag zoete gearomatiseerde tabak rookt?
Heb je dan al het volgende topic eens doorgenomen?
viewtopic.php?f=3&t=4350

Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1394
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

Re: Hoi allemaal

Bericht door George Bertram »

Hallo Naud, welkom op het forum.
Mijn smaak niet zozeer op de zoete aromaten, maar veeleer op de Virginia/Perique tabakken.
Fumo et Emergo ;p

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Hoi allemaal

Bericht door junksculp »

Waarom breng je geen bezoek aan:
https://www.rauch-lounge.com/pfeifentabak
Deze heeft echt een grote voorraad en niet ver bij Roermond vandaan.

Naud
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jan 2020 11:46
Locatie: Sint Odilienberg

Re: Hoi allemaal

Bericht door Naud »

Helaas geen beschikking over een auto :(

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Hoi allemaal

Bericht door robvoorburg »

Hartelijk welkom.

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Hoi allemaal

Bericht door junksculp »

Naud schreef: 09 jan 2020 14:17 Helaas geen beschikking over een auto :(
Fiets? Brommer? Openbaar vervoer? Op laten sturen? Moet toch wel een oplossing voor te vinden zijn.

Theo
Berichten: 196
Lid geworden op: 07 sep 2017 08:29
Locatie: Putten Gld.

Re: Hoi allemaal

Bericht door Theo »

Welkom bij dit forum.

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Hoi allemaal

Bericht door Huub »

Goedenvond Naud

Allereerst wens ik je van harte welkom op dit mooie forum.

Met betrekking tot de Davidoff Brazil.
Als je die tabak aangenaam vind/ vond waarom bestel je hem niet bij een online shop on line hier te lande.

Als je het merk en de soort intikt op Google zul je een aantal zaken, die ook zeer betrouwbaar zijn en vaak ook door onze leden bezocht, vinden waar de tabak te bestellen is.

In de provincie waar je woont zou je ook de uitstekende zaak Haddock's in Maastricht kunnen gaan bezoeken. Ik ben er van overtuigd dat daar deze Davidoff ook wordt verkocht.

Ik heb geen belangen bij deze zaak.

Fijne avond

Huub





Als je het merk en de soort intikt op Google zul je een aantal zaken, die ook zeer betrouwbaar zijn en vaak ook door onze leden bezocht, vinden waar de tabak te bestellen is.
Naud schreef: 09 jan 2020 11:57 Hoi Allemaal,

Ik ben Naud 42 jaar jong, heb sinds het voorjaar het pijproken weer opgepakt en even moeten zoeken naar de juiste tabak. Dit bleek lastig doordat er steeds weer tabakken uit de handel verdwenen. Eerst met veel genoegen Aran van Peterson gerookt, deze was op een gegeven moment niet meer verkrijgbaar bij mijn tabakswinkel in Roermond. Daarna even Kentucky Bird geprobeerd maar deze gaf een veel te zure smaak beleving in de mond. Nu al een tijdje met genoegen Brazil van Davidoff aan het roken. Helaas ook deze is niet meer leverbaar in Roermond.

Ben aan het overwegen om bij Hajenius in Amsterdam een tabak te laten melangeren die lijkt op Brazil van Davidoff.

Heeft iemand ervaring met de webshop van Hajenius? Heb contact met ze gehad. Zal een keer naar ze toe moeten gaan om de melange te bepalen. Kan daarna bestellen via webshop.

Groet, Naud
Laatst gewijzigd door Huub op 09 jan 2020 22:27, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Hoi allemaal

Bericht door Janno »

Welkom en veel plezier hier
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Gebruikersavatar
Faab
Berichten: 533
Lid geworden op: 13 mei 2019 12:04
Locatie: Fryslân

Re: Hoi allemaal

Bericht door Faab »

Welkom hier.

Zelf heb ik de Davidoff Brazil bij De Oude Leeuw te Rijswijk besteld vorig jaar. Overigens heeft De Oude Leeuw deze tabak momenteel ook niet voorradig.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Hoi allemaal

Bericht door Bommel »

En weer een welkom.

Kijk hier eens.....https://www.cigarenjoyment.nl/pijproker ... 09050.html
Afbeelding

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Hoi allemaal

Bericht door NoneNicer »

Welkom!
Het toeval wil dat ik vandaag bij Hajenius ben geweest. Er was geen Brazil tabak, wel twee andere, waarvan 1 de medallions. Verder vooral troost, amphora, sail, andere pakjes. Een paar blikken McConnell, verdwaalde Solani Rood en X. In de voorraad/snoepkamer van mengtabakken veel mooie balen 2kg ruwe tabak zien liggen. Verder ook veel likeuren met een vruchtensmaak en whiskey. Opvallend waren ook dezelfde bloembladeren die Thomas Darasz ook gebruikt, van Motzek.

Gebruikersavatar
Lonny
Berichten: 1112
Lid geworden op: 07 feb 2014 15:28
Locatie: Luxemburg

Re: Hoi allemaal

Bericht door Lonny »

Welkom!

Naud
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jan 2020 11:46
Locatie: Sint Odilienberg

Re: Hoi allemaal

Bericht door Naud »

Wat ik begrepen heb van de tabakswinkel in Roermond is dat Davidoff Brazil niet meer leverbaar is in Nederland. Als er nog te koop is op internet betreft het bestaande voorraden. Er komt geen nieuwe productie op de markt omdat Davidoff stopt met deze melange. Vandaar mijn probleem/uitdaging.

Overigens is het idee om naar Wassenberg D te gaan voor Tabak zo slecht nog niet. Misschien dat in mijn vriendenkring nog iemand bereid is om met mij mee te gaan...

Rook ze, groet,

Naud

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Naud

Bericht door Eliminator »

Hartelijk welkom
Afbeelding

Naud
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jan 2020 11:46
Locatie: Sint Odilienberg

Rauch-Lounge Wassenberg Duitsland

Bericht door Naud »

Gisteren op advies van een lid van dit forum naar de Rauch-Lounge in Wassenberg Duitsland geweest. Is erg goed bevallen, goede service mooie zaak en uitgebreid aanbod van vele soorten pijptabak.

Thuis gekomen met twee pakjes Mac Baren Classic Loose Cut en twee pakje Peterson Aran. Prijs niveau in Duitsland als zeer aangenaam ervaren. Scheelt 4 euro op een pakje van 50 gram ten opzichte van Nederland. Samen met vrienden nog even daar iets gedronken uit het ruime assortiment whisky's en rum. Er is ook een rijk gevulde humidor voor de sigaren liefhebbers.

Kortom een top zaak. Bedankt voor de tip.

Groet, Naud Kuypers

Plaats reactie