Bulldog28

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Plaats reactie
Bulldog28

Bulldog28

Bericht door Bulldog28 »

Hallo,

Ik ben Sid en ben een totale newbie op het gebied van pijproken. De eerste pijpjes zijn in aantocht, een paar corn cob pijpjes van Missouri Meerschaum en ben nu nog aan het kijken welke tabak ik ga bestellen (te veel keus). Ik ben nooit echt een roker geweest, vaker een sigaretje hier en daar voor de gezelligheid maar lekker vond ik het nooit, maar ik vind tabak gewoon altijd heel lekker ruiken. Overigens al weer 8 jaar geleden voor het laatste gerookt in mijn studententijd :P.

Wel al een paar keer een sigaartje gerookt en dat beviel een stuk beter. Maar wat me vooral aantrekt aan het pijp roken is het ritueel, de handelingen en de hele sfeer eromheen. Heb het altijd al eens willen proberen en nu ga ik het maar eens doen.

Dus als iemand nog wat suggesties heeft mbt een lekkere tabak laat maar horen!

Groetjes!

Johan86
Berichten: 425
Lid geworden op: 04 mei 2020 17:05
Locatie: Nijkerk

Re: Nieuwkomer

Bericht door Johan86 »

Van harte welkom

Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1394
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

Re: Nieuwkomer

Bericht door George Bertram »

Van harte bulldog28 op dit forum.
Voor wat betreft aanraders voor tabak...ik zou zeggen begin niet met zeer uitgesproken tabakken, maar tabakken die veelal gebruikt worden om een pijp in te roken.
Veel plezierige tijden toegewenst.
Fumo et Emergo ;p

Gebruikersavatar
Wil van suske
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 nov 2017 19:04

Re: Nieuwkomer

Bericht door Wil van suske »

Hartelijk welkom!

Theo
Berichten: 196
Lid geworden op: 07 sep 2017 08:29
Locatie: Putten Gld.

Re: Nieuwkomer

Bericht door Theo »

Een warm welkom. toegewenst.
Neem de tijd om het genot van het pijp roken eigen te maken.

Bulldog28

Re: Nieuwkomer

Bericht door Bulldog28 »

Dankjewel! Ik zat inderdaad te kijken naar een wat mildere tabak. Mac Baren Virginia no 1 staat momenteel bovenaan mijn lijstje dus denk dat ik daar gewoon rustig mee begin en dan van daar uit wat ga uitbreiden.

Gebruikersavatar
Beginneling
Berichten: 351
Lid geworden op: 25 nov 2020 17:40

Re: Nieuwkomer

Bericht door Beginneling »

Welkom! Ik zou ook zeggen kies een milde, min of meer naturel tabak. Of je dan meer van Burley houdt of van Virginia dat is iets om te ontdekken.
Corncobjes zijn prima ik rook ze zelf graag. In het begin smaken ze nog een beetje naar maïskolf maar dat gaat al vrij snel over als er een koollaagje ontstaat. Je stopt ze niet snel te vast is mijn ervaring. Het filtertje haal ik er altijd gelijk uit.
Niet te snel roken en niet tot op de bodem leegroken want dan gaan ze sneller kapot.
Nou ja je merkt het wel. Veel rookplezier.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 1119
Lid geworden op: 19 feb 2015 21:30
Locatie: Tilburg

Re: Nieuwkomer

Bericht door Chris »

Welkom! Oefening baart kunst ;p

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Nieuwkomer

Bericht door junksculp »

Welkom

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Bulldog28

Bericht door Eliminator »

Welkom Sid.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lonny
Berichten: 1112
Lid geworden op: 07 feb 2014 15:28
Locatie: Luxemburg

Re: Bulldog28

Bericht door Lonny »

Welkom!

Gebruikersavatar
Meester W
Berichten: 1803
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:39

Re: Bulldog28

Bericht door Meester W »

Welkom !
I wasn’t born to follow..

Bulldog28

Re: Bulldog28

Bericht door Bulldog28 »

Dankjewel allemaal

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Bulldog28

Bericht door Bommel »

En weer een welkom.
Afbeelding

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Bulldog28

Bericht door NoneNicer »

Welkom! Virginia No 1 van Mac Baren, voor sommigen een dubbele waarschuwing. Ik licht het even toe als ik zo vrij mag zijn. Ik ben zelf niet (of niet herinnerend) bekend met deze tabak. Wel ben ik bekend met pure virginia's, Mac Baren tabak en de overdonderend veel beoordelingen van pijptabak door JimInks op tobaccoreviews.com, in combinatie met eigen ervaringen in vergelijking.

Virginia's zijn soms een uitdaging en vereisen meer aandacht en langzamer roken dan gemiddeld. Langzamer, vanwege het hogere suikergehalte in het blad. Mac Baren is voor sommige pijprokers als te vochtig ervaren, rechtstreeks uit het blik. De opmerking 'needs a few relights' hint er naar. Even wat langer laten rusten kan dus geen kwaad. Mocht je na enkele plukken klaargelegd te hebben normaal 10-15 minuten wachten, doe dat nu dan zeker 20 is mijn tip.
Aan de andere kant heeft Mac Baren prima tabak in haar producten verwerkt en zijn er legio pijprokers verslingerd aan het product. Begin er dus rustig(!) aan, en weet dat zelfs bij een zwaar doorgewinterde pijproker als Jim (Inks, omdat hij striptekenaar van beroep is en tijdens het werk kan roken, de mazzelaar) ook vaker de pijp opnieuw moet aansteken.

Veel plezier met je begin, in enkele andere subforums wordt ook aandacht gegeven aan beginners tabakken.
/Edit: zwar -> zwaar

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Bulldog28

Bericht door Wowbagger »

En nog een warm welkom!

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Bulldog28

Bericht door Robbie-san »

Welkom op dit mooie forum!!!!!
Ad impossibile nemo tenetur

Plaats reactie