jimmy75

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Plaats reactie
jimmy75
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 apr 2021 06:11

jimmy75

Bericht door jimmy75 »

Hallo,
Ik ben Hendrik Mellema en na jaren sigaretten en shag gerookt te hebben maak ik nu de stap naar pijp roken.
Ik heb onlangs een starterset van Angelo aangeschaft en een pijp van Jean Claude met meerschuim inleg als instap. Wat pijptabak aangaat ben ik nog in een zoektocht naar een persoonlijk passende tabak. De Echte Friese heerenbaai (paars) , Coopvaert en Voortrekker kunnen mij niet echt bekoren daarom Havezaethe edelman en neptune mellow besteld .
Hierbij wil ik ook de vraag stellen of iemand het merk Crosley kent of dat het een uitvoering is van een pijp merk . Ik houd mij aanbevolen voor adviezen over pijptabak.
Laatst gewijzigd door Eliminator op 19 apr 2021 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topicnaam gelijk gemaakt aan gebruikersnaam

Gebruikersavatar
Lonny
Berichten: 1112
Lid geworden op: 07 feb 2014 15:28
Locatie: Luxemburg

Re: Even voorstellen

Bericht door Lonny »

Welkom!

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Even voorstellen

Bericht door Paasei »

welkom !

Het klassieke antwoord op beginnertabak-vraag : Kentucky Bird !
Lichte tabak, zacht aromatisch.
Van daaruit wat experimenteren met niet-gearomatiseerd, of net nog meer.
Zeker ook een Virginia of Virginia-perique mix proberen, en uiteraard tabak met Latakia er in.

Medeleden zijn altijd wel bereid sampletjes op te sturen... ikzelf heb geen aromaten maar wel Va-Per en Latakia.
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1394
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

Re: Even voorstellen

Bericht door George Bertram »

Welkom op het forum Hendrik.
Er staat je een mooie ontdekkingstocht te wachten naar welke combinaties van pijp en tabak jou het best past.
Ikzelf heb in ieder geval wel al ontdekt dat er eindeloos meer smaak is in pijptabakken dan sigaretten of shag.
Fumo et Emergo ;p

Gebruikersavatar
Wil van suske
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 nov 2017 19:04

Re: Even voorstellen

Bericht door Wil van suske »

Hartelijk welkom

Johan86
Berichten: 425
Lid geworden op: 04 mei 2020 17:05
Locatie: Nijkerk

Re: Even voorstellen

Bericht door Johan86 »

Welkom, ik vind SAIL groen een goeie beginners tabak. Rookt mooi rustig

jimmy75
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 apr 2021 06:11

Re: Even voorstellen

Bericht door jimmy75 »

Johan86 schreef: 18 apr 2021 16:08 Welkom, ik vind SAIL groen een goeie beginners tabak. Rookt mooi rustig
Hoi,
Bedankt voor je tip!
Vind het geweldig dat er pijprokers zijn die aanbevelingen doen over pijptabak .ik heb nu de volgende tabakken besteld: Havezaethe edelman, Neptune mellow mix en Kentucky bird. Maar zal deze binnenkort ook gaan proberen.
Groeten,
Hendrik

jimmy75
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 apr 2021 06:11

Re: Even voorstellen

Bericht door jimmy75 »

George Bertram schreef: 18 apr 2021 10:18 Welkom op het forum Hendrik.
Er staat je een mooie ontdekkingstocht te wachten naar welke combinaties van pijp en tabak jou het best past.
Ikzelf heb in ieder geval wel al ontdekt dat er eindeloos meer smaak is in pijptabakken dan sigaretten of shag.
Hoi,
Bedankt voor je welkom.
Het is inderdaad een hele ontdekking voor mij

jimmy75
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 apr 2021 06:11

Re: Even voorstellen

Bericht door jimmy75 »

Paasei schreef: 18 apr 2021 07:56 welkom !

Het klassieke antwoord op beginnertabak-vraag : Kentucky Bird !
Lichte tabak, zacht aromatisch.
Van daaruit wat experimenteren met niet-gearomatiseerd, of net nog meer.
Zeker ook een Virginia of Virginia-perique mix proberen, en uiteraard tabak met Latakia er in.

Medeleden zijn altijd wel bereid sampletjes op te sturen... ikzelf heb geen aromaten maar wel Va-Per en Latakia.
Hoi,
Ik heb net Kentucky bird besteld.
Ben erg benieuwd naar de rook beleving van deze tabak.

Theo
Berichten: 196
Lid geworden op: 07 sep 2017 08:29
Locatie: Putten Gld.

Re: Even voorstellen

Bericht door Theo »

Een warm welkom toegewenst.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Even voorstellen

Bericht door Bommel »

En weer een welkom.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: jimmy75

Bericht door Eliminator »

Welkom
Afbeelding

Gebruikersavatar
Meester W
Berichten: 1803
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:39

Re: jimmy75

Bericht door Meester W »

Welkom!
I wasn’t born to follow..

Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2749
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: jimmy75

Bericht door oehoe »

Warm welkom. Overigens nooit meer in de verkeerde draad posten. Autist als ik enigszins ben ervaar ik Uw Crosley vraag in Forumpijp 2021 als zeer storend. Wellicht dat 'n mod de juiste plaats weet te vinden voor Uw prangende vraag.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 1119
Lid geworden op: 19 feb 2015 21:30
Locatie: Tilburg

Re: jimmy75

Bericht door Chris »

Welkom Jimmy!

Hoewel een aromatische of gesausde tabak voor de omgeving wellicht als prettig wordt ervaren, zo interesse heeft gewekt en een goede instap lijkt te zijn, is dit in mijn ogen een valkuil. Dit type tabak rookt m.i. het moeilijkste wegens de vochtigheid en plakkerigheid. Hierdoor is het stoppen van de pijp een aandachtsvolle zaak. Ook kan de pijp snel heet worden met alle gevolgen van dien. Laat je niet uit het veld slaan en probeer vanalles in verschillende pijpen. Laat ook de tabak eens wat drogen aan de lucht. Soms en uur, soms een halve dag, vanalles kan. Succes

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: jimmy75

Bericht door NoneNicer »

Een warm welkom, geniet er van!

jimmy75
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 apr 2021 06:11

Re: jimmy75

Bericht door jimmy75 »

Chris schreef: 21 apr 2021 12:56 Welkom Jimmy!

Hoewel een aromatische of gesausde tabak voor de omgeving wellicht als prettig wordt ervaren, zo interesse heeft gewekt en een goede instap lijkt te zijn, is dit in mijn ogen een valkuil. Dit type tabak rookt m.i. het moeilijkste wegens de vochtigheid en plakkerigheid. Hierdoor is het stoppen van de pijp een aandachtsvolle zaak. Ook kan de pijp snel heet worden met alle gevolgen van dien. Laat je niet uit het veld slaan en probeer vanalles in verschillende pijpen. Laat ook de tabak eens wat drogen aan de lucht. Soms en uur, soms een halve dag, vanalles kan. Succes
Hoi Chris
Bedankt voor je welkom en tips over pijptabak,
Vandaag Kentucky bird ontvangen en dat vind ik een fijne tabak. Ik hoop deze week nog Havezaethe edelman en neptune mellow mix te ontvangen.

jimmy75
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 apr 2021 06:11

Re: Even voorstellen

Bericht door jimmy75 »

Paasei schreef: 18 apr 2021 07:56 welkom !

Het klassieke antwoord op beginnertabak-vraag : Kentucky Bird !
Lichte tabak, zacht aromatisch.
Van daaruit wat experimenteren met niet-gearomatiseerd, of net nog meer.
Zeker ook een Virginia of Virginia-perique mix proberen, en uiteraard tabak met Latakia er in.

Medeleden zijn altijd wel bereid sampletjes op te sturen... ikzelf heb geen aromaten maar wel Va-Per en Latakia.
Hoi Paasei,
Vandaag Kentucky bird ontvangen en een pijp ermee gestopt t is een fijne tabak toch kreeg ik het idee dat ze wat lastig brand maar dit zal wel iets te maken hebben met mijn pijpstop vaardigheden en het type pijp.waarin ik deze tabak gestopt heb. Ik heb een nagelnieuwe Falcon pijp met Algiers kop is Kentucky bird geschikt om mijn nieuwe mee in te roken? Of is het wijsheid om een pijp met een ruimere kop , wat daar onder mag worden verstaan, aan te schaffen.
Jimmy75

jimmy75
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 apr 2021 06:11

Re: jimmy75

Bericht door jimmy75 »

oehoe schreef: 20 apr 2021 16:12 Warm welkom. Overigens nooit meer in de verkeerde draad posten. Autist als ik enigszins ben ervaar ik Uw Crosley vraag in Forumpijp 2021 als zeer storend. Wellicht dat 'n mod de juiste plaats weet te vinden voor Uw prangende vraag.
Hoi Oehoe,
Sorry mijn vergissing, zal er werk van maken om posts in de juiste categorie te plaatsen.

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: jimmy75

Bericht door Paasei »

Ik vermoed dat het nog eerder aan je 'vaardigheden' ligt en je manier van stoppen dus.
Kentucky Bird wordt ervaren als een makkelijke tabak, maar alle begin is moeilijk.
Veel opnieuw aanvlammen is een typisch beginnersprobleem (en soms heb ik het zelf ook nog trouwens)
Ik heb zelf weinig ervaring met Falcons - ooit eentje geprobeerd maar het was mijn ding niet.
Maar het zijn wel kleinere koppen, daar zou het misschien aan kunnen liggen, maar daar ben ik niet zeker van.
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4017
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: jimmy75

Bericht door Martin Romijn »

Welkom!
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Gebruikersavatar
Chris Bogaert
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 sep 2019 22:31
Locatie: BRUGGE (B)

Re: jimmy75

Bericht door Chris Bogaert »

van harte welkom
KEN UZELVE

Plaats reactie