kamergeur

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
diego
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 feb 2011 22:59
Locatie: BE

kamergeur

Bericht door diego »

hey
is er een merk dat je zegt deze heeft een goede kamergeur
waarom
omdat mijn vrouw wel eens durft te mopperen over de geur in huis en daarom wil ik wel eens iets anders proberen
het moet daarom niet naar een of andere parfum geuren maar iets natuurlijks of zo
daar ik zoveel reacties heb gekregen op nieuw op dit forum kan ik maar 1 ding besluiten dat pijprokende mensen aangename en sociale mensen zijn.
daarom deze vraag en hopende op positieve reactie
diego

Gebruikersavatar
superpelic
Berichten: 287
Lid geworden op: 18 mar 2009 23:46
Locatie: Westerlo, Belgie
Contacteer:

Bericht door superpelic »

Dan moet je zeker gaan zoeken in de aromatische tabakken en niet in de Engelse.

Met de volgende heb ik succes bij een groot publiek.
Vanilla tabak (vanille cream MC baren )
Conneseur choice peterson
Sunset breeze peterson
Stanwell melange
Chocolate flake van samuel gawith
Larsen edition 2010

Succes!

Gebruikersavatar
robby
Berichten: 474
Lid geworden op: 10 feb 2011 17:37
Locatie: kozen

Bericht door robby »

hoi, diego .
inderdaad de ,
Conneseur choice peterson aanrader .
kentukey bird
samuel garwith celtic talisman ..
dat is waar mijn vriendin van zegt die ruikt goed.
deze rook ik ook in de auto als zei aan't rijden is .
en het is wat zoeken niet iedereen heeft dezelfde mening.
veel plezier in je ondekkings tocht

drfretboard

Bericht door drfretboard »

In het engels wordt er gesproken van de 'roomnote'. Op de verschillende review-websites kun je daar ook op letten.

Inderdaad zullen de aromatische tabakken vaak meer aanspreken, hoewel mijn vrouw de meer naturel-achtige tabakken waar ik vaak de voorkeur aan geef ook wel goed vind ruiken.

De Winslow no. 1 ruikt ook erg lekker :P

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5383
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Bericht door Paasei »

Hier thuis worden gearomatiseerde tabakken meestal minder goed onthaald als ongesausde virginia/perique of burley, en mengels met latakia krijgen zelfs de beste kritieken...
Koninklijke Eikel Des Forums.

Bruyère
Berichten: 256
Lid geworden op: 10 feb 2010 20:29
Locatie: Mechelen - België

Bericht door Bruyère »

Paasei schreef:Hier thuis worden gearomatiseerde tabakken meestal minder goed onthaald als ongesausde virginia/perique of burley, en mengels met latakia krijgen zelfs de beste kritieken...
Smaken verschillen, dat is duidelijk :) Latakia wordt ten Huize Bruyère niet bepaald gewaardeerd. :(
Naar het schijnt zijn er ook niet-pijprokers... Raar...

Werner
Berichten: 111
Lid geworden op: 03 mei 2009 15:51
Locatie: Breda

Bericht door Werner »

Bruyère schreef:
Paasei schreef:Hier thuis worden gearomatiseerde tabakken meestal minder goed onthaald als ongesausde virginia/perique of burley, en mengels met latakia krijgen zelfs de beste kritieken...
Smaken verschillen, dat is duidelijk :) Latakia wordt ten Huize Bruyère niet bepaald gewaardeerd. :(
Inderdaad... mijn mevrouw is op haar werk momenteel; gezien de hoeveelheid Latakia die deze dag al gerookt is, moeten dadelijk even de tuindeuren open :shock:

Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

Bericht door Bart Iron »

Ik weet dat mijn vrouw gele Sail lekker vind ruiken. Zij beschrijft het als een beetje naturel kruidig.
Ik kan mijzelf voorstellen dat bijvoorbeeld van Rossems Troost ook als een niet te sterke naturel ruikende tabak ervaren wordt, maar dat heb ik nog niet op haar getest.

Van de gesausde tabakken vind ze Schneiderwind #90 ook erg lekker ruiken.

Gebruikersavatar
Terpentijn
Berichten: 469
Lid geworden op: 02 jul 2010 21:17

Bericht door Terpentijn »

wat mij opvalt is dat een pijptabaksgeur niet blijft geuren, zoals dat bij sigaren gebeurt. Enkele uren later is de geur zo goed als weg. Een dag later ruik je sowieso niets meer, terwijl bij een sigaar, het enkele dagen kan zijn, ondanks een bovenraampje.

t.
'Aan m'n zolen met die sigaretten!'

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14872
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Bommel »

Er zijn ook naturaliseerde olielampen in de verkoop.
Lampenberger of Ashleigh & Burwood om enkele merken te noemen.
Deze lampen kunnen de rooklucht wegnemen en een andere geur de ruimte doen vullen, lig er een beetje aan welke olie er gebruikt wordt.
Kijk eens in de topic rookverdrijver.
Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Van Lampeberger is er ook een neutrale fles voorhanden. (ik neem aan dat andere merken deze ook verkopen)
Ik begrijp dat je de rookverdrijver pas gebruikt ca. 20 minuten voor het beeindigen van het roken en de tijd dat de zaak moet gloeien afhangt van de ruimte waarin gerookt is. (zie de bijgesloten gebruiksaanwijzing)
Zelf ben ik zeer benieuwd naar het resultaat van de neutrale (reukloze) vloeistof.

Plaats reactie