Ridles

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Plaats reactie
Ridles
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 nov 2023 22:08

Ridles

Bericht door Ridles »

Dag Iedereen!

Het leek me niet meer dan toepasselijk dat ik me eerst even voorstel, voor aleer ik een salvo van vragen op jullie af vuur.

Mijn naam is Ruben en ben woonachtig in België, maar met Nederlandse roots. Ik ben 30 jaar en ben sinds enkele maanden van mijn sigaretten verslaving af. Ik mis het niet en ook de nicotine mis ik niet, maar wel het ritueel van roken. Pijproken heeft me altijd wel al geïntrigeerd maar het was toen ik op mijn lokale markt aan de praat ben geslagen met een ervaren pijprokers, dat de vonk is overgeslagen. Hij vertelde over hoe de pijp hem tot rust en aan het denken bracht. Dit sprak me zo aan dat ik me er verder in ben beginnen te verdiepen.

Niet zo lang geleden heb ik dan ook mijn eerste pijp gekocht in mijn lokale tabakerie, samen met een pakje Schippers tabak. Enkele keren per week steek ik nu de pijp op en merk ik inderdaad dat zowel mijn lichaam en ademhaling, als ook mijn gedachten tot rust komen. Je kan dus wel zeggen dat ik de weg naar de pijp gevonden heb, al ben ik nog niet zo ver om het publiek te maken. Tot nu is enkelmijn vader en een goede vriend (die zelf ook graag tegen de stroom in gaat) op de hoogte van mijn nieuwe fascinatie. Al ben ik niet van plan om het geheim te houden.

Voor de rest heb ik interesse in de volgende dingen:
- Houtsnijden, vooral lepels en andere bruikbare voorwerpen
- Zeisen, is voor mij een fijne manier om met mijn tuin en landschap in verbinding te staan
- Bijen, fascinerende wezens die een rijke geschiedenis, traditie en cultuur met zich mee dragen.

Groetjes!

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1813
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: Ahoy!

Bericht door Rob »

Welkom Ruben!
Interessante hobbies.
Ik herinner me nog de tijd dat ik letterlijk en figuurlijk een drempel over moest stappen om je wandelen met pijp in de mond. Komt goed.

Gebruikersavatar
bertus
Berichten: 832
Lid geworden op: 13 aug 2013 22:53

Re: Ahoy!

Bericht door bertus »

Welkom!
Afbeelding

Gebruikersavatar
GR69
Berichten: 1631
Lid geworden op: 26 jul 2021 20:03
Locatie: Drenthe

Re: Ahoy!

Bericht door GR69 »

😄welkom.
'De hel is gewoon een bos met een slechte naam'

Gebruikersavatar
BAARD
Berichten: 432
Lid geworden op: 29 apr 2015 15:24
Locatie: Friesland

Re: Ahoy!

Bericht door BAARD »

Een hartelijk welkom!
"Even the very wise cannot see all ends."

Gandalf

Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1397
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

Re: Ahoy!

Bericht door George Bertram »

Van harte welkom Ruben.
Gewoon een pijp opsteken waar en wanneer jij daar zin in hebt. Over het algemeen krijg je ook leuke reacties op straat; veelal wel dat het zo herinnert aan opa's..... :wink:
Fumo et Emergo ;p

Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2757
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Ahoy!

Bericht door oehoe »

Welkom.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Marco Lucien
Berichten: 72
Lid geworden op: 01 nov 2023 17:50
Locatie: Drents Fryske Wold

Re: Ahoy!

Bericht door Marco Lucien »

Wolkom!!🙌
“‘Those that shalt not bow shalt bow twice”

Gebruikersavatar
Jozef
Berichten: 555
Lid geworden op: 17 jun 2022 18:08
Locatie: Budel (Noord Brabant) NL

Re: Ahoy!

Bericht door Jozef »

Ook van mij een warm welkom,
Gegroet
Jozef
Non, Je Ne Regrette Rien

PietGeniet
Berichten: 722
Lid geworden op: 10 apr 2022 21:37
Locatie: Dessel

Re: Ahoy!

Bericht door PietGeniet »

Welkom op dit mooie forum.

Hopelijk blijf je het opsteken van een pijp niet zien als het plegen van een misdaad. Er is niets mis mee. Gewoon opsteken en er een rondje mee lopen rond de kerk en omstreken. De mensen, uitgezonderd wat ultra-groene klimaatactivisten, zullen je niet als crimineel aanschouwen maar hooguit zeggen "wat leuk, doet me aan mijn vader of opa denken".

Veel rookgenot.
Wie het kleine niet eert is het grote niet weert.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 1120
Lid geworden op: 19 feb 2015 21:30
Locatie: Tilburg

Re: Ahoy!

Bericht door Chris »

Welkom!
Ik heb ook wel moeten wennen aan het roken in het openbaar. Tegenwoordig steek ik de pijp op en stap ik gerust op de fiets om de stad door te rijden

Gebruikersavatar
BAARD
Berichten: 432
Lid geworden op: 29 apr 2015 15:24
Locatie: Friesland

Re: Ahoy!

Bericht door BAARD »

Dit is uiteraard geheel persoonlijk. Of te maken met het op peil houden van het nicotinegehalte.
Maar ik houd er helemaal niet van om in het openbaar de pijp te roken. Voor mij, en nogmaals, dat is persoonlijk, geniet ik enkel en alleen van mijn pijp als ik volledig in de rust ben. En dat is in de meeste gevallen als ik alleen ben.
"Even the very wise cannot see all ends."

Gandalf

Ridles
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 nov 2023 22:08

Re: Ahoy!

Bericht door Ridles »

Het is me niet perse te doen voor de nicotine inname, maar idd voor het momentje rust. Ik hoef dan ook niet dat jan en alleman me aanspreekt (dat heb ik al genoeg wanneer ik aan het zeisen ben). Maar ik zou wel graag pijp-gezinden tegen komen in mijn buurt. Het is voorlopig vooral de stap naar mijn directe omgeving dat me nog wat terug houdt (ligt meer aan mezelf dan aan hun...)

Johan86
Berichten: 421
Lid geworden op: 04 mei 2020 17:05
Locatie: Nijkerk

Re: Ahoy!

Bericht door Johan86 »

Van harte welkom op dit prachtige forum

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14872
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Ahoy!

Bericht door Bommel »

Er weer een welkom.
Afbeelding

Dimi
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 aug 2020 16:27

Re: Ahoy!

Bericht door Dimi »

Welkom

Plaats reactie