Teletijdmachine: pijproken in de jaren '60 en '70...

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
niels tacoma
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 nov 2009 23:59

Bericht door niels tacoma »

Gaaf om op deze manier een kijkje te krijgen in de tijden dat m'n vader begon met pijproken. Nu hij gestopt is heeft hij het er niet graag meer over om zichzelf niet al te veel te verleiden tot een "terugval" :oops: 8)

Taco
"het word hier een beetje bewolkt" hoorde ik laatst achter me op het terras waar we onze tabak genoten

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Bericht door Kynikos »

Kapitein Haddock schreef:Interessant relaas. Vandaag heb ik dan maar geheel in de stijl van de jaren '60 gerookt tijdens het werk aan mijn scriptie. Pijp gestopt met Semois, naast m'n laptop laten liggen en telkens laten uitgaan om ze opnieuw aan te steken als ik er zin in had. :P
Zo rook ik eigenlijk meestal. Prima manier van roken vind ik. Zo doe je nog eens een halve dag met een enkele pijp.

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Teletijdmachine: pijproken in de jaren '60 en '70...

Bericht door jarnogab »

janneman schreef:In feite liep je wel de hele dag met een pijp in je mond, maar die was de halve tijd uit. Af en toe, als je zin had stak je hem weer aan, rookte een kwartiertje of zo, en dan ging hij wel weer een keer uit... Het gevolg van die manier van roken was dat een pijp in elk geval minder nat werd van het roken zelf (over in het mondstuk zeveren wil ik het even niet hebben...). Al met al had een pijp met die tabak en manier van roken wat minder vocht problemen.
Misschien een beetje domme vraag, maar heeft de pijp/tabak eigenlijk na zo'n x-aantal keren per dag laten uitgaan en weer aansteken, geen overdreven as-smaak?
Groeten,
jarnogab

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Bericht door Kynikos »

Valt reuze mee. Vooral in het geval van naturel tabakken, aromatics vind ik persoonlijk minder bestand tegen deze manier van roken. Er zijn zelfs mensen die expres de pijp deels leegroken en hem dan een paar uur of een hele nacht laten staan omdat ze vinden dat dit de smaak ten goede komt. Ik doe dit ook wel eens, maar dan meer per ongeluk. Er zijn tabakken waarbij dit best lekker kan zijn, een fijne virginia flake bijvoorbeeld. Ik heb wel het idee dat de tabak na een poosje garen in zijn eigen sop krachtiger wordt.

Gebruikersavatar
Turin
Berichten: 337
Lid geworden op: 23 sep 2009 18:56

Bericht door Turin »

Doe ik ook vaak,

Steek mijn pijp aan na mijn werk (avond dienst) loop naar de metro stop pijp in mijn zak rook als ik op de bus sta te wachten verder, en als ik uit de bus stap steek ik haar weer aan en loop naar huis als de pijp nog niet op is en ik dan weer een ochtend dienst heb steek ik hem 's ochtends weer aan.

Prima te roken hoor word mijn idee iets sterker maar prima te doen en weggooien is zonde
Leave a light on......
and god is on your side
dividing soldiers from the fisherman
watching all the time
dividing warships from the ferryboats

the sparrows an the nightinggales, Wolfsheim

Gebruikersavatar
belgianpipesmoker
Berichten: 398
Lid geworden op: 20 okt 2010 10:31
Locatie: Belgie Vlaams brabant

Bericht door belgianpipesmoker »

Mooi verhaal, zalig om te lezen
Mijn persoonlijke collectie pijpen
viewtopic.php?f=41&t=1794


Afbeelding

Henk de Jong
Berichten: 263
Lid geworden op: 13 apr 2009 17:57
Locatie: Leusden

Bericht door Henk de Jong »

Mijn ervaring met het laten "overnachten" van een tabak in mijn pijp is dat hij dan bij het opsteken bitter, asserig smaakt.

Plaats reactie