giant pipes

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
endevos
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 mar 2010 21:14
Locatie: gent

Re: giant pipes

Bericht door endevos »

Pieter schreef:Kan me bij het zien van die dubbelpijp niet onttrekken aan de uitdrukking 'balls on chin'.
De beelden-denkers zullen het weer lastig krijgen bij die zin :wink:

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: giant pipes

Bericht door Nekker »

Mijn dank voor een komende nacht vol nachtmerries! :mrgreen:
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: giant pipes

Bericht door robvoorburg »

:lol:

Gebruikersavatar
culann
Berichten: 1074
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:36
Locatie: Eindhoven

Re: giant pipes

Bericht door culann »

en bedankt! ik ben dus ook zo'n visueel ingesteld iemand... :evil:

:lol:

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: giant pipes

Bericht door jarnogab »

Wow! Die dubbelloopspijpen zijn nogal dingen zeg!
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: giant pipes

Bericht door Nekker »

jarnogab schreef:Wow! Die dubbelloopspijpen zijn nogal dingen zeg!
Dat zijn nog eens pijpen met ballen aan hun lijf, om 't op zen vloms te zeggen! :mrgreen:
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: giant pipes

Bericht door jarnogab »

Nekker schreef:
jarnogab schreef:Wow! Die dubbelloopspijpen zijn nogal dingen zeg!
Dat zijn nog eens pijpen met ballen aan hun lijf, om 't op zen vloms te zeggen! :mrgreen:

Ik vraag me wel af hoe zoiets in de praktijk rookt? Ik bedoel, er zijn twee ketels, en dus moet je twee pijpen stoppen als het ware. Het is dus niet ondenkbaar dat de ene ketel goed gestopt en de andere minder goed gestopt is. En dat de een dus beter trekt dan de ander, of dat de een misschien iets vochtiger rookt dan de ander. En de aangezogen lucht verdeelt zich over de twee ketels denk ik dan? Of je moet gewoon héél hard zuigen om wat trek te hebben?

Enfin om samen te vatten in de stijl van de laatste posts: ik snap er de ballen van.
Groeten,
jarnogab

Harmen
Berichten: 448
Lid geworden op: 17 sep 2009 18:02
Locatie: Lelystad

Re: giant pipes

Bericht door Harmen »

Die van mij heeft 2 ketels 'in lijn' dus de rook van de eerste ketel moet nog langs de 2de. Heel praktisch is het dus niet.
Meestal rook ik ook een ketel met een kurk in de ander en visa versa. Ben dr eigenlijk nog steeds aan t in roken maar laatst beide aangehad en dat ging nog verbazend goed!

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: giant pipes

Bericht door Gypscoprotheres »

Misschien kun je eerst de voorste en dan de achterste ketel roken en heeft deze pijp het voordeel dat je hem 2 x achter elkaar kunt roken... Geen idee eigenlijk, maar het zou goed kunnen. ;)
Afbeelding

maurits

Re: giant pipes

Bericht door maurits »

Een "GIANT" beantwoordt voor mij volledig aan het concept van pijproken, nl. genieten in alle rust!
Een giant kun je niet in je mond houden als je wat doet, bij pijproken moet je niets doen. Hooguit een kop lekkere koffie of thee of een goed glas wijn drinken. Een giant hoeft niet een grote inhoud te hebben. Het is veel fijner om een handwarme kop vast te houden dan een te hete pijpekop die van "hand tot hand" moet.
Ik maak voor mijzelf al een paar jaar giants met een lange steel, precies zoals ik ze wil, heerlijk om te maken en te roken.

drfretboard

Re: giant pipes

Bericht door drfretboard »

maurits schreef:Een "GIANT" beantwoordt voor mij volledig aan het concept van pijproken, nl. genieten in alle rust!
Een giant kun je niet in je mond houden als je wat doet, bij pijproken moet je niets doen. Hooguit een kop lekkere koffie of thee of een goed glas wijn drinken. Een giant hoeft niet een grote inhoud te hebben. Het is veel fijner om een handwarme kop vast te houden dan een te hete pijpekop die van "hand tot hand" moet.
Ik maak voor mijzelf al een paar jaar giants met een lange steel, precies zoals ik ze wil, heerlijk om te maken en te roken.
Hallo Maurits,

Klinkt goed, daar willen we graag wat van zien, foto's zijn welkom!

Wil je je naar gebruik misschien nog even voorstellen onder het forum 'stel je even voor'? Verder kun je voor zaken als het tonen van pijpen en tabak gebruik maken van de 'persoonlijke collectie' topics bij respectievelijke onderwerpen.

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Re: giant pipes

Bericht door Kynikos »

maurits schreef:Het is veel fijner om een handwarme kop vast te houden dan een te hete pijpekop die van "hand tot hand" moet.
Als dat moet dan rook je waarschijnlijk simpelweg te snel/heet. :P

maurits

Re: giant pipes

Bericht door maurits »

Die reactie had ik wel verwacht, maar na 47 jaar onafgebroken pijproken ken ik het "vak" wel een beetje.
Toch had ik vaak bij lichtgewicht pijpen vaak een te warme pijpekop, in ieder geval voor mij te warm.
Na een anderhalf uur roken werd hij toch wel erg warm.

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Re: giant pipes

Bericht door Kynikos »

Bedoel je met lichtgewicht dan ook echt kleine, dunwandige pijpjes, of meer de standaard middelmaat vergeleken met wat jij rookt? In het eerste geval kan ik het wel begrijpen, maar wanneer men bij een pijp van standaard afmetingen de kop zo heet kan stoken dat je hem niet lang in één hand kan vasthouden lijkt me dat er toch iets mis gaat. Dit indiceert ook een brandtemperatuur waarbij vele van de smaaknuances van de tabak verloren gaan, lijkt me.

Ik kan mijn pijpen in ieder geval altijd zonder problemen vasthouden met hooguit een vriendelijke warme gloed aan de hand tot op het laatste moment. Wanneer dit niet het geval is of de richting van te heet op gaat is het voor mij altijd een teken dat ik te snel rook of misschien de pijp verkeerd gestopt heb.

Plaats reactie