Tabak uit Duitsland

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Ketel1
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 nov 2023 17:43
Locatie: Nijmegen

Tabak uit Duitsland

Bericht door Ketel1 »

Omdat de prijs van (pijp)tabak in Nederland de pan uitrijst ben ik eens gaan kijken op cigarworld.de
Er is daar zoveel keus in pijptabak dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ik rook nu van Rossem's Troost special cavendish.
Weet iemand welke in Duitsland verkrijgbare tabak vergelijkbaar is met Troost?
Ik woon in Nijmegen, dus ik kan makkelijk even de grens over wippen om in, bijvoorbeeld, Kleef tabak te gaan kopen.

Gebruikersavatar
Berjan
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 feb 2024 17:47
Locatie: Groningen

Re: Tabak uit Duitsland

Bericht door Berjan »

Beste Ketel1,

Ja, dat is een enorm prijsverschil Ik geloof dat je heden ten dag al 21,75 betaald voor een pakje Troos special .
Laatst gewijzigd door Berjan op 16 mar 2024 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4934
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Tabak uit Duitsland

Bericht door Sidekickelvis »

Berjan schreef: 15 mar 2024 13:58 Beste Ketel1,

Ja, dat is een enorm prijsverschil Ik geloof dat je heden ten dag al 21,75 betaald voor een pakje Troos special .
Als je trouwens in Duitsland koopt dan is dat ca 10 tot 11 euro. Dus 10 euro winst. Postkosten hier ca 6 euro maar uit Duitland 13 , 18 tot 20 euro. Koop je twee pakjes dan is het al gauw goedkoper. Ik heb wel 2 Duitse adressen waar ik koop, maar ik weet niet of ik die namen van die zaken hier wel kan vermelden. Moet vertrouwelijk zijn natuurlijk. Als je trouwens wat googled, kom je ze vanzelf tegen. Trouwens Ketel1 is ook een prima jenever. Pijpje en jenever gaat prima samen. Veel rookplezier, Berjan
Nog maar eens. Tabak online kopen in het buitenland is VERBODEN in Nederland!! De Douane leest mee!

Het hier vermelden dat je dat evt. wel doet is dus ook niet slim en tegen de regels van het Forum in. Bij inbeslagname ben je en je geld en je tabak kwijt. De grens overwippen om het te halen mag wel. Tot een kilo per persoon.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Ametist
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 okt 2023 16:43

Re: Tabak uit Duitsland

Bericht door Ametist »

Toevallig zat ik vandaag dicht aan de oostgrens van ons land. Na de afspraak nog een kwartiertje door naar Emmerich en op zoek naar tabak. Met veel pijn en moeite de voorraad van Emmerich op kunnen kopen....... 1 tabakswinkeltje, 1 benzinestation en 1 stop in de lokale Kaufland. Totale score 9 pakjes van diverse pluimage. Dat was de voorraad in Emmerich 8p Emmerich als tabaksbestemming kan je wel schrappen.
Degene die zeggen dat ze niet gek zijn zijn vaak de vreemdste.

Online
Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1531
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Tabak uit Duitsland

Bericht door junksculp »

Je moet echt in de auto stappen en de grote tabakszaken bezoeken. Ik ga vaak van pfeifen Heinrichs in Köln en Schneiderwind in Aken.

Plaats reactie