Jos mellies

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Plaats reactie
Jos mellies
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 jan 2024 10:08
Locatie: Breezand.

Jos mellies

Bericht door Jos mellies »

Goedemorgen mede Rokers!

Ik kom mij ook even voorstellen,

Ik ben jos mellies ik kom uit breezand ben 30 jaartjes jong en kreeg op mijn 18e een pijp, dit verhaal zullen velen van jullie wel kennen haha Ik begon op mijn 9e met een sigaar gejat uit de kist van pa (jong geleerd is oud gedaan) en eigenlijk altijd aan de sigaar geweest.
Ik ben bloembollenkweker van beroep en verhuur mij als fotolasser in de leidingbouw. Hoewel ik al aardig wat weg gepaft heb ben ik nog steeds heel erg aan het experimenteren.. mijn huidige dagelijkse tabakken zijn nightcap de luxe navy rolls troost slices troost black cavendish en friese heeren baai. De pijpen die ik het meeste rook zijn de peterson donegal 107 en mijn meerschuim pijp. Het zal jullie niet verrassen maar ik heb ook gewoon een collectie pijpen, rekjes en kastjes en mijn baaitabak ligt gewoon in een antieke tabakskist/pot met dank aan mijn wederhelft met haar kringloopverslaving..πŸ˜‚πŸ‘ mijn lieflingsdranken zijn cognac en brandy's, ik ben gezegend met 2 geweldige bonuskinderen en ben onbetwist de gelukkigste man van de wereldπŸ˜‰

Voor vragen schroom vooral niet en veel heerlijkheid toe gewenst!


Afbeelding
The bitterness of pour quality remains long after the sweetness of low price is forgotten :B

Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1397
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

Re: Even voorstellen.

Bericht door George Bertram »

Hoi Jos,
Een leuke introductie en van harte welkom op het forum.
Er valt zeker nog 'veel te halen en brengen' hier.
Groeten uit het Zeeuws-Vlaamse Hulst.
Fumo et Emergo ;p

Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2754
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Even voorstellen.

Bericht door oehoe »

Hartelijk welkom Jos. Gezien je liefde voor accessoires kijk ik alvast uit naar wat plaatjes in Parafernalia. :D
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Jozef
Berichten: 555
Lid geworden op: 17 jun 2022 18:08
Locatie: Budel (Noord Brabant) NL

Re: Even voorstellen.

Bericht door Jozef »

Leuke intrede Jos! Hartelijk welkom op deze site.
Mooie pijpen om uit te roken, en de Petersons is ook mijn favoriet. Ik lees wel dat we niet met een "beginneling" te maken hebben, dus misschien zou jij ook ons raad kunnen geven!
Nogmaals welkom bij de club!
Gegroet
Jozef (Jos) :wink:
Non, Je Ne Regrette Rien

Gebruikersavatar
GR69
Berichten: 1631
Lid geworden op: 26 jul 2021 20:03
Locatie: Drenthe

Re: Even voorstellen.

Bericht door GR69 »

:-? Welkom!
'De hel is gewoon een bos met een slechte naam'

PietGeniet
Berichten: 722
Lid geworden op: 10 apr 2022 21:37
Locatie: Dessel

Re: Even voorstellen.

Bericht door PietGeniet »

Hartelijk welkom Jos op dit mooie forum.
Mooie introductie. Heel fijn om nieuwe leden zo binnen zien te komen.
Wie het kleine niet eert is het grote niet weert.

Jos mellies
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 jan 2024 10:08
Locatie: Breezand.

Re: Even voorstellen.

Bericht door Jos mellies »

Wel bedankt!

Nee ik ben zowel op sigaar als op pijprook gebied geen beginner.. een van de dingen die mij echter nog nooit gelukt is is een mac baren tabak met genoegen roken dus als iemand mij daar nu eens wat over kan vertellen zou dat fijn zijnπŸ˜…
kwalitatief vind ik ze altijd goed de omgevings geur is altijd erg lekker de pakjes en blikjes zien er altijd ontiegelijk aantrekkelijk uit waar ik ook elke keer weer in stink maar zodra ik het in een pijp druk en er een vikkie boven stook is het klaar met de pret en dan hoop ik op een onverwacht omslagmoment halverwege de pijp maar die komt maar niet en dan voel ik mij toch weer verslagen...πŸ˜‚
The bitterness of pour quality remains long after the sweetness of low price is forgotten :B

PietGeniet
Berichten: 722
Lid geworden op: 10 apr 2022 21:37
Locatie: Dessel

Re: Even voorstellen.

Bericht door PietGeniet »

De Mac Baren dark roll twist vind ik persoonlijk wel goed. Ook de Virginia no. 1 rook ik met plezier.
Heb je die al eens gerookt?
De Virginia no. 1 heb ik momenteel open staan. Daar kan ik je evt wel een sample van toesturen.
Wie het kleine niet eert is het grote niet weert.

Jos mellies
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 jan 2024 10:08
Locatie: Breezand.

Re: Even voorstellen.

Bericht door Jos mellies »

PietGeniet schreef: ↑20 jan 2024 14:39 De Mac Baren dark roll twist vind ik persoonlijk wel goed. Ook de Virginia no. 1 rook ik met plezier.
Heb je die al eens gerookt?
De Virginia no. 1 heb ik momenteel open staan. Daar kan ik je evt wel een sample van toesturen.
Dark roll twist heb ik nog niet gehad, ik weet niet eens van het bestaan, die ga ik dus even testen.
Virginia nr 1 ken ik daar in tegen een van de beste die ze hebben. Maar ik kan het net als royal yacht van peterson het er niet mee vinden. In mijn boekje staat dat ik het een 7 geef en vooral de onderste 1/3 van de pijp tamelijk teleurstellend vond. Hoe is jou ervaring hier mee?
The bitterness of pour quality remains long after the sweetness of low price is forgotten :B

Gebruikersavatar
BAARD
Berichten: 432
Lid geworden op: 29 apr 2015 15:24
Locatie: Friesland

Re: Even voorstellen.

Bericht door BAARD »

Wees welkom (T)
"Even the very wise cannot see all ends."

Gandalf

PietGeniet
Berichten: 722
Lid geworden op: 10 apr 2022 21:37
Locatie: Dessel

Re: Even voorstellen.

Bericht door PietGeniet »

Jos mellies schreef: ↑20 jan 2024 14:59
PietGeniet schreef: ↑20 jan 2024 14:39 De Mac Baren dark roll twist vind ik persoonlijk wel goed. Ook de Virginia no. 1 rook ik met plezier.
Heb je die al eens gerookt?
De Virginia no. 1 heb ik momenteel open staan. Daar kan ik je evt wel een sample van toesturen.
Dark roll twist heb ik nog niet gehad, ik weet niet eens van het bestaan, die ga ik dus even testen.
Virginia nr 1 ken ik daar in tegen een van de beste die ze hebben. Maar ik kan het net als royal yacht van peterson het er niet mee vinden. In mijn boekje staat dat ik het een 7 geef en vooral de onderste 1/3 van de pijp tamelijk teleurstellend vond. Hoe is jou ervaring hier mee?
Sorry, in de haast verkeerd geschreven. Het moet ook MacBaren Dark Twist Roll Cake zijn. In Duitsland in de meeste tabakszaken wel te koop.
De Virginia 1 vind ik goed maar ook weer niet sensationeel, tamelijk vlak. Ik vind wel dat hij heel makkelijk rookt, blijft ook goed branden.
Wie het kleine niet eert is het grote niet weert.

Robbie-san
Berichten: 2083
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Even voorstellen.

Bericht door Robbie-san »

Welkom op dit mooie forum!!!
Ad impossibile nemo tenetur

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6381
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Even voorstellen.

Bericht door Wowbagger »

En nog een warm welkom Jos.

Johan86
Berichten: 421
Lid geworden op: 04 mei 2020 17:05
Locatie: Nijkerk

Re: Even voorstellen.

Bericht door Johan86 »

Leuke intro Jos, en een mooie hond trouwens.
Van harte welkom

Gebruikersavatar
bertus
Berichten: 832
Lid geworden op: 13 aug 2013 22:53

Re: Even voorstellen.

Bericht door bertus »

Welkom Jos!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14872
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Even voorstellen.

Bericht door Bommel »

En weer een welkom.
Afbeelding

Plaats reactie