Sla je slag.... Prijswijziging

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Ametist
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 okt 2023 16:43

Sla je slag.... Prijswijziging

Bericht door Ametist »

Mede Rokers,

Sla uw slag !!

Vanochtend was ik in Rijswijk bij een bekende pijpen en tabakszaak aldaar...... Staan zo te praten verteld de eigenaar dat er een prijswijziging aan zit te komen. Prijzen van pijptabak gaan per 1 april aanstaande door het dak. Gemiddelde prijs per pakje van 50 gram zal dan € 34.00 kosten.
Degene die zeggen dat ze niet gek zijn zijn vaak de vreemdste.

Funky Bunky
Berichten: 147
Lid geworden op: 15 nov 2023 16:08

Re: Sla je slag.... Prijswijziging

Bericht door Funky Bunky »

Ametist schreef: 19 mar 2024 12:16 Mede Rokers,

Sla uw slag !!

Vanochtend was ik in Rijswijk bij een bekende pijpen en tabakszaak aldaar...... Staan zo te praten verteld de eigenaar dat er een prijswijziging aan zit te komen. Prijzen van pijptabak gaan per 1 april aanstaande door het dak. Gemiddelde prijs per pakje van 50 gram zal dan € 34.00 kosten.
Voor de politiek in elk geval een gemakkelijk en voordelig besluit. Wordt ongetwijfeld nog vervolgd.
Maar bedankt nog voor de waarschuwing. :B

Gebruikersavatar
Eelco
Berichten: 892
Lid geworden op: 07 dec 2013 00:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Sla je slag.... Prijswijziging

Bericht door Eelco »

Ametist schreef: 19 mar 2024 12:16 Prijzen van pijptabak gaan per 1 april aanstaande door het dak.
Per 1 april? :?:

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2757
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Sla je slag.... Prijswijziging

Bericht door oehoe »

Ja. De aangekondigde prijsverhoging is niet per 1 januari in gegaan om de verkopers de mogelijkheid te geven om eerst de oude meuk af te komen. Gelukkig heb ik nog twee stapelboxen vol met oude meuk staan.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Jozef
Berichten: 555
Lid geworden op: 17 jun 2022 18:08
Locatie: Budel (Noord Brabant) NL

Re: Sla je slag.... Prijswijziging

Bericht door Jozef »

Gaan de Europese landen hier in mee ?, zoals Belgie en Duitsland?
Non, Je Ne Regrette Rien

Funky Bunky
Berichten: 147
Lid geworden op: 15 nov 2023 16:08

Re: Sla je slag.... Prijswijziging

Bericht door Funky Bunky »

Jozef schreef: 19 mar 2024 15:54 Gaan de Europese landen hier in mee ?, zoals Belgie en Duitsland?
Die landen hebben toch wel gewichtiger zaken te doen? :D

Gebruikersavatar
Jozef
Berichten: 555
Lid geworden op: 17 jun 2022 18:08
Locatie: Budel (Noord Brabant) NL

Re: Sla je slag.... Prijswijziging

Bericht door Jozef »

Was niet mijn vraag, maar geïnteresseerd in de tabaksaccijnzen wat andere landen doen.
Non, Je Ne Regrette Rien

Ducheyne
Berichten: 373
Lid geworden op: 08 sep 2019 11:07
Locatie: Oostende / België

Re: Sla je slag.... Prijswijziging

Bericht door Ducheyne »

Jozef schreef: 19 mar 2024 15:54 Gaan de Europese landen hier in mee ?, zoals Belgie en Duitsland?
In België is de verhoging effectief op 1 januari ingetreden .
De iets hogere prijzen in Duitsland zijn normale commerciële prijsaanpassingen .
Life is a time trial .
Smoke more , worry less

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1161
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Sla je slag.... Prijswijziging

Bericht door Pieter »

Jozef schreef: 19 mar 2024 19:41 Was niet mijn vraag, maar geïnteresseerd in de tabaksaccijnzen wat andere landen doen.
Het verschil tussen Nederland en Duitsland is dat pijptabak in Duitsland een uitzonderingspositie heeft ten opzichte van bijvoorbeeld sigaretten of shag. Daardoor kan de accijns op een dergelijk product wat vooral voor genieters en hobbyisten in de markt is lager gehouden worden dan die van de verknochte roker die zijn nicotinekick zoekt. Voor belachelijke prijzen zoals hier is die categorie dus behoed.

In Nederland is dat niet het geval en valt pijptabak samen met producten als shag onder de noemer kerftabak, waarvoor één accijnstarief geldt, en dat is dus een stuk hoger.
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Gebruikersavatar
Jozef
Berichten: 555
Lid geworden op: 17 jun 2022 18:08
Locatie: Budel (Noord Brabant) NL

Re: Sla je slag.... Prijswijziging

Bericht door Jozef »

Heren,
dank voor jullie uitleg! Het is me zeker duidelijker geworden betreft de accijnzen. Zelf denk ik dat de prijzen elk jaar wat opgehoogd gaan worden, zo ook in buitenland en dat ook in die landen inmiddels zijn overgaan naar een rookvrije generatie.
Non, Je Ne Regrette Rien

Gebruikersavatar
BAARD
Berichten: 432
Lid geworden op: 29 apr 2015 15:24
Locatie: Friesland

Re: Sla je slag.... Prijswijziging

Bericht door BAARD »

Een rookvrije generatie is een illusie. Die gaat er nooit komen. Nog even zo doorgaan met die prijzen en het gaat gewoon de illegaliteit in. Dat is het tevens al heb ik vernomen. Collega’s die naar Duitsland gaan om voor een ieder sloffen tabak mee te nemen.
Wordt straks alleen maar erger.
Maar ja, geef het eens ongelijk.
"Even the very wise cannot see all ends."

Gandalf

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2757
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Sla je slag.... Prijswijziging

Bericht door oehoe »

Je moet nog ergens wonen waar tabak verkocht wordt hier in Nederland, zeker in mijn woonplaats. Dichtsbijzijnde Primera's 'n belronde gegeven waar het hun assortiment betreft. Weet dat ze zich allemaal op vijftien of meer kilometer bevinden. De antwoorden waren bedroevend. Van MacBaren Classic, Sail en Clan bij de ene vestiging. MacBaren Classic, Voortrekker, Clan, Amphora en Sail bij de meer "gesorteerde" andere vestiging in Asten

Ik mag dan wel redelijk fraai wonen hier op 't eilandje in de Peel (iets van honderd meter van de Peelrandbreuk en 'n paar honderd meter vanaf het drielandenpunt hier) maar qua tabak valt er in de wijde omtrek niets te halen. Voor 'n echte tabakszaak moeten de steden worden bezocht. Zit je al direct op minimaal 25 tot 40 kilometer. Met die afstanden wordt 'n reisje Heinsberg Duitsland op 50 kilometer afstand, zeker gezien de prijzen toch wel erg aantrekkelijk ineens. Ik heb alleen 'n bloedhekel aan autorijden.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Ametist
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 okt 2023 16:43

Re: Sla je slag.... Prijswijziging

Bericht door Ametist »

Oehoe,

Het is natuurlijk wel een keuze om op zo'n plek te gaan wonen :D . Wanneer je weet wat je nodig hebt stuur je mij een mail en stuur ik het zo van uit het grote Den Haag naar jou toe..... kost je dan wel iets van € 7.00 maar dat is altijd goedkoper dan een eind de grens over. Ik hoor het wel
Degene die zeggen dat ze niet gek zijn zijn vaak de vreemdste.

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2757
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Sla je slag.... Prijswijziging

Bericht door oehoe »

Bedankt voor je aanbod Ametist. Zal 't één en ander in overweging nemen.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
GR69
Berichten: 1631
Lid geworden op: 26 jul 2021 20:03
Locatie: Drenthe

Re: Sla je slag.... Prijswijziging

Bericht door GR69 »

Ehm...misschien een aanbod als dit even via pb regelen? Beter denk ik...
Ook dit mag niet he...🤔
'De hel is gewoon een bos met een slechte naam'

Gebruikersavatar
smoorder
Dichter des Forum
Berichten: 1252
Lid geworden op: 23 apr 2009 12:43
Locatie: Mechelen B

Re: Sla je slag.... Prijswijziging

Bericht door smoorder »

Funky Bunky schreef: 19 mar 2024 16:06
Jozef schreef: 19 mar 2024 15:54 Gaan de Europese landen hier in mee ?, zoals Belgie en Duitsland?
Die landen hebben toch wel gewichtiger zaken te doen? :D
En wat zou hier in Belgenland gewichtiger zijn dan de laatste druppel uit de citroen knijpen ?
Gelukkig stoppen er nu meer en méér mensen met roken ... ( de meeste parken ontràden het roken in het zicht van kinderen blablabla ) , de accijnsinkomsten dalen, en zie : het ( minder ongezond geacht ) vapen wordt vanaf 1/6 e.k. draconisch belast. Draconisch in de zin dat een accijnstoeslag van 50 % toch al een verandering genoemd kan worden.
Stel vast : dàt is gewichtig !

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2757
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Sla je slag.... Prijswijziging

Bericht door oehoe »

@ GR69

Nee. In ieder geval nog 'ns gesnuffeld bij de oosterburen en prijzen daar voor 'n blikje van 50 gram Capstan Flakes ligt daar nog redelijk vet onder de vijftien euro. No brainer denk ik.

Mijn voorraad van alles nog 'ns doorgenomen. Toch wel 'n enorme stash waar het tabak, pijpen en toebehoren betreft. Ik schaam me voor de (nog) niet ingerookte pijpen maar voel me blij en zielsgelukkig met de eerste vier Big Bens waarmee 't ooit (weer) is begonnen en die er nog perfect uit zien. Met die eerste vier is er de associatie met Capstan en Erinmore Flakes echter. Wordt waarschijnlijk toch nog 'n keer Duitsland denk ik. :D
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5265
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Sla je slag.... Prijswijziging

Bericht door MilleLuci »

Was niet van plan om 35 af te tikken, toch op rooftocht gegaan en nog wat pakjes kunnen scoren voor de voorraad! Seven Seas altijd lekker.
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jozef
Berichten: 555
Lid geworden op: 17 jun 2022 18:08
Locatie: Budel (Noord Brabant) NL

Re: Sla je slag.... Prijswijziging

Bericht door Jozef »

Vanmorgen naar de Aldi in Hamont (B) om voor iemand shag mee te nemen.
Pakje van 50 gr eerst 12.50 euro, nu zelfde pakje 17.90 euro.
Ook in België knallen de tabaksprijzen omhoog.
Groet
Jozef
Non, Je Ne Regrette Rien

Funky Bunky
Berichten: 147
Lid geworden op: 15 nov 2023 16:08

Re: Sla je slag.... Prijswijziging

Bericht door Funky Bunky »

Jozef schreef: 13 apr 2024 12:57 Vanmorgen naar de Aldi in Hamont (B) om voor iemand shag mee te nemen.
Pakje van 50 gr eerst 12.50 euro, nu zelfde pakje 17.90 euro.
Ook in België knallen de tabaksprijzen omhoog.
Groet
Jozef
In dat geval: "ren je rot " ! :D

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1531
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Sla je slag.... Prijswijziging

Bericht door junksculp »

Jozef schreef: 13 apr 2024 12:57 Vanmorgen naar de Aldi in Hamont (B) om voor iemand shag mee te nemen.
Pakje van 50 gr eerst 12.50 euro, nu zelfde pakje 17.90 euro.
Ook in België knallen de tabaksprijzen omhoog.
Groet
Jozef
Ik neem voor een collega altijd shag mee van de Duitse Aldi, kost 5,60 euro.

Plaats reactie