Probleem met mijn Parker Bulldog

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Probleem met mijn Parker Bulldog

Bericht door mawi »

Beste allemaal

Ik heb een probleem met mijn Parker Bulldog. Ik heb wat foto's toegevoegd om te illustreren wat er aan de hand is. Ik merk aan de buitenkant dat de finishlaag aan het afschilferen is. Het begint te bubblen, en aan de binnenkant op dezelfde plaats als waar het gebeurt aan de buitenkant beginnen stervormige barstjes te ontstaan. Ik heb de pijp nu hooguit 4 keer gerookt, en eerlijk gezegd niet heet gerookt want het is geen fliterpijp. Kan het een fabricage fout zijn? Ik heb de verkoper al gemaild erover, ik weet niet of het op te lossen is. Of misschien helemaal af scheuren en opnieuw inwaxen?

Ik hoor het graag!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
annie69
Berichten: 1716
Lid geworden op: 30 dec 2009 20:11
Locatie: maasgouw
Contacteer:

Bericht door annie69 »

Ik denk dat hij terug moet een fabrieks fout.

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Bericht door Nekker »

Ik steun annie69 in zijn mening, dit is niet normaal. Ik vermoed dat het ligt aan een scheur in het hout waar jij hem niet kan zien. hierdoor wordt de buitenwand zo warm dat de wax er gewoon afkomt.
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Met een Parker zoiets nog niet meegemaakt.

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

neem aan dat er ook op pijpen zoals geloof ik normaal iets van garantie opzit dus ermee terug gaan of het bedrijf aanschrijven die de pijp gemaakt heeft met je klacht.

Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Bericht door mawi »

Oke, ik wacht het antwoord af van de verkoper. Ik heb dit ook nog nooit meegemaakt met mijn pijpen. Ik vermoed ook een fabrieksfout, vraag me alleen af hoe dit in zijn werk gaat en of er überhaupt een garantie op zit. In het ergste geval kan ik de pijp niet meer gebruiken, wel zonde want ik begon echt te genieten van deze pijp :(

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Mooie test-case hoe de leverancier hiermee omgaat. Handig als je ons laat weten.

Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Bericht door mawi »

robvoorburg schreef:Mooie test-case hoe de leverancier hiermee omgaat. Handig als je ons laat weten.
Ik hou jullie sowieso op de hoogte. Ik heb het op ebay gekocht uit Engeland. Normaal gesproken horen ze hier goed mee om te gaan. Ik heb hun ook de foto's gestuurd zodat ze zelf kunnen zien wat er aan de hand is. Erg vervelend dit :(

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Als het een nieuwe pijp is zou ik er in ieder geval niet zelf aan gaan beginnen, schuren e.d., dat kan altijd nog, eerst tot het gaatje gaan bij de verkoper voor een goede afhandeling, ebay of niet !
Afbeelding

Gebruikersavatar
tweetakt [*RIP*]
Berichten: 313
Lid geworden op: 03 jan 2011 23:31
Locatie: Beegden

Bericht door tweetakt [*RIP*] »

Bij Otto & Kopp staat (meen ik) het eea over schades aan pijpen en ook over garantiegevallen. Dit lijkt me inderdaad ook zo'n geval van garantie. Kan gebeuren, zelfs bij de grote jongens. Daarvoor heb je tenslotte garantie nietwaar? Suc6 met de afhandeling.
R.I.P. 08/04/2013

- Aangepast door Nekker

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres »

En als de verkoper niets wil vergoeden, kun je altijd contact opnemen met de fabriek waar de pijp vandaan komt. Over het algemeen - als ze klantenbinding belangrijk vinden - handelen ze dit soort zaken soepel af. (ik heb zelf geen ervaring met de fabriek waar Parker vandaan komt..)

Sterkte ermee!
Afbeelding

Gebruikersavatar
tweetakt [*RIP*]
Berichten: 313
Lid geworden op: 03 jan 2011 23:31
Locatie: Beegden

Bericht door tweetakt [*RIP*] »

Gypscoprotheres schreef:En als de verkoper niets wil vergoeden, kun je altijd contact opnemen met de fabriek waar de pijp vandaan komt. Over het algemeen - als ze klantenbinding belangrijk vinden - handelen ze dit soort zaken soepel af. (ik heb zelf geen ervaring met de fabriek waar Parker vandaan komt..)

Sterkte ermee!
:idea: Das een goeie! had ikzelf nog niet aan gedacht maar is heel bruikbaar als (hopenlijk niet nodig) laatste redmiddel.
R.I.P. 08/04/2013

- Aangepast door Nekker

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

Ebay weet ik niet, het is altijd wat meer afwachten wie daar precies zit te handelen.
Bij een normale winkel -ook als die via internet handelen- is dit inleveren en even wachten, dan komt er vervangende pijp. Pijpen zijn nu eenmaal natuurlijke materialen, en nooit helemaal voorspelbaar. Al moet ik meteen zeggen dat ik dit ook nog niet eerder gezien heb.
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gebruikersavatar
Tati60
Berichten: 286
Lid geworden op: 05 sep 2009 22:54
Locatie: Hasselt (BE)

Re: Probleem met mijn Parker Bulldog

Bericht door Tati60 »

mawi schreef:Kan het een fabricage fout zijn? Ik heb de verkoper al gemaild erover, ik weet niet of het op te lossen is. Of misschien helemaal af scheuren en opnieuw inwaxen?

Ik hoor het graag!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Volgens mij is de vernis (!!) aan het afschilferen o.i.v. de warmte die de pijp ontwikkelt.

Afschuren, bijkleuren en opnieuw in de was zetten lijkt mij de enige optie.
Vriendelijke groet,
B.

_____________________________
Nothing is more fulfilling than doing something you truly enjoy, whether with the enthusiasm of a novice or the deep appreciation of an old hand.

Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Bericht door mawi »

Hallo allemaal

Ik heb een mail teruggekregen van de verkoper, ik mag het terugsturen en wordt het omgeruild voor een nieuwe en worden de terugstuur kosten ook vergoed. Dat noem ik nu echt service! Hij gaat vandaag terug, hopelijk volgende week heb ik dan een nieuwe.

Groeten

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

mawi schreef:Hallo allemaal

Ik heb een mail teruggekregen van de verkoper, ik mag het terugsturen en wordt het omgeruild voor een nieuwe en worden de terugstuur kosten ook vergoed. Dat noem ik nu echt service! Hij gaat vandaag terug, hopelijk volgende week heb ik dan een nieuwe.

Groeten
Heel mooi opgelost. Zoals het hoort.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Wat WC al zegt, netjes, maar het zou ook niet anders mogen !

Wel fijn voor je dat het probleem uit de wereld is !
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 1165
Lid geworden op: 27 okt 2009 10:45
Contacteer:

Bericht door Vandaahl »

Goed opgelost!
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Bericht door mawi »

Ja, ik ben blij dat het opgelost is en dat ze ook deze service aangeboden hebben, een woord: klasse!

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres »

Mooi zo! Gelukkig handelen ze het netjes af. Het valt mij op dat vooral pijpfabrikanten en handelaars dit soort zaken eerlijk oplossen.
Afbeelding

endevos
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 mar 2010 21:14
Locatie: gent

Bericht door endevos »

mawi schreef:Ja, ik ben blij dat het opgelost is en dat ze ook deze service aangeboden hebben, een woord: klasse!
:D Ja idd,
zo is het ook veel beter voor de fabrikanten, onbewust hebben ze erg goede reclame voor zichzelf gemaakt.

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

Mooi geregeld...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
tweetakt [*RIP*]
Berichten: 313
Lid geworden op: 03 jan 2011 23:31
Locatie: Beegden

Bericht door tweetakt [*RIP*] »

Zo hoort het, je hebt met eerlijk geld betaald en dan heb je ook recht op een eerlijk produkt. Met recht een correcte afhandeling.
Proficiat :!:
R.I.P. 08/04/2013

- Aangepast door Nekker

Gebruikersavatar
ikpatje
Berichten: 109
Lid geworden op: 18 dec 2010 21:59
Locatie: ******* (g)Limburg(er).

Bericht door ikpatje »

endevos schreef:
mawi schreef:Ja, ik ben blij dat het opgelost is en dat ze ook deze service aangeboden hebben, een woord: klasse!
:D Ja idd,
zo is het ook veel beter voor de fabrikanten, onbewust hebben ze erg goede reclame voor zichzelf gemaakt.
Vind dan ook dat de verkoper met naam genoemd mag worden , of niet ?
Kennen we allen een adres waar we veilig kunnen kopen.
Zo kunnen ze hun omzet eventueel ook wat uitbreiden door de service die ze bieden.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Prima idee, niet dat zo veel te maken hebben met foute handelaren, maar een juiste afwikkeling en de daarbij horende goede reklame mag best een naam hebben !
Afbeelding

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Op vakantie in duitsland heb ik een stefano gekocht. Die ging na 2 keer roken ook bubbelen/blaasjes vormen. Kon niet terug, want dan moesten we weer een heel stuk rijden :(

Ligt sterk aan de vernis die ze gebruiken. Het liefst heb ik alleen gebeitste en gelakte pijpen, geen vernis pijpen.

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Een bekende van me, kocht via internet een zwart gelakte, nieuwe An Jolie pijp. Officieel bij een winkel, dus geen particuliere verkoop of zo.

Na enkele keren roken kwamen de blaasjes ook op zijn € 1400,- kostende pijpje. En hij kan aardig rustig roken, als winnaar van vele wedstrijden en o.a. Belgisch Kampioen. Derhalve verre van een onwetende of beginnende pijproker.

Dus... zelfs ongeacht de prijs van een pijp kan dit gewoon gebeuren. Een productiefoutje, een fout in het hout, net even een verkeerd procesje tijdens het lakken.

En de meeste pijpenmakers/leveranciers zijn echt wel gebaat bij een reëele service en klachtenbehandeling.

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Bericht door Nekker »

Blij te horen dat oneerlijkheid nog niet volledig verdwenen is uit onze contreien ! :)
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5383
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Bericht door Paasei »

Nekker schreef:Blij te horen dat oneerlijkheid nog niet volledig verdwenen is uit onze contreien ! :)
Hum, ik denk dat je beter 'on' weglaat voor 'eerlijkheid'...
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Bericht door mawi »

Op verzoek van jullie, hierbij de verkoper op eBay. Zijn naam is Peter Lloyd.

Dit is hun winkel op eBay:

http://stores.ebay.com/zippostobacconistsengravedgifts

Plaats reactie