Probleem met mijn Parker Bulldog

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Bericht door Nekker »

Paasei schreef:
Nekker schreef:Blij te horen dat oneerlijkheid nog niet volledig verdwenen is uit onze contreien ! :)
Hum, ik denk dat je beter 'on' weglaat voor 'eerlijkheid'...
Woops, was ook zo bedoeld... :oops:

CorrectieBlij te horen dat eerlijkheid nog niet volledig verdwenen is uit onze contreien ! :)
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Misschien zijn ze zich ervan bewust dat servicekwesties, o.a. door internet, en pijprookclubjes enzo sneller rondzingen dan dat vroeger het geval was.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14872
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Bommel »

Dit probleem is mooi opgelost.
Althans voor de helft, maar we zullen snel weten hoe de andere helft is afgehandeld.
Afbeelding

Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Bericht door mawi »

Ze hebben overigens ook hun eigen website:

http://www.cigarsofcuba.co.uk/

En hun geschiedenis, ze bestaan al sinds 1890:

Tobacconists A.E.Lloyd & Son History

A family firm since 1890 with four generations of retailing Cuban cigars for which we have built up a solid reputation worldwide.

In the early days we were priveliged to supply The Prince Of Wales when he came to visit, LLoyd George and many local politicians, no doubt hoping to rise by association with such luminaries!

The business opened in 1890 and ran for many years supplying customers over a large part of central Wales.
In the 1980's and 90's the business expanded to Chester,Cardigan and Cardiff with humidified cigar rooms in each shop.

We have also run a cigar website since 1995, being the first UK site for Cuban cigars, and as such have a lot of experience of shipping fine Havanas anywhere in the world, including the USA with all our cigars sent in original condition and shrink wrapped for international sales to keep the cigars as fresh as they were when they left our humidor.


On our site you will find most smokers products and we are always happy to find that special product not already listed.

We hope we can provide a reliable, knowledgable and friendly service which we have built up after 100 years of retailing experience.

Harmen
Berichten: 448
Lid geworden op: 17 sep 2009 18:02
Locatie: Lelystad

Bericht door Harmen »

Heb via een vriend wat tabak van hun mogen ontvangen, als ik de verhalen moet geloven erg klantvriendelijke mensen. Maarja das de winkel, lijkt me wel een basisvoorwaarde voor personeel :roll: ...

Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Bericht door mawi »

Nou, heb dus de vervangende pijp ontvangen gisteren. Deze is zo krom als maar zijn kan! :shock:

Ik geef het een beetje op, bij nader inzien had ik beter de andere maar gehouden en de vernislaag afgescheurd want met deze is echt niks mee te doen. Vraag me af of hij zelf naar gekeken had voordat hij het verstuurde of dacht, ik stuur het gewoon en ben van hem af.

Weer een teleurstelling.... :(


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

endevos
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 mar 2010 21:14
Locatie: gent

Bericht door endevos »

Oei, :cry:,
het spijt me voor jou.

Wat ga je ermee doen?

Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Bericht door mawi »

weet ik nog niet, ik heb in ieder geval het bij hem gemeld, maar denk dat ik niet meer terug ga sturen, ben alleen een hoop tijd mee kwijt, verzendkosten, en je schiet er op deze manier niks mee op. Of ik hou hem om in de zomer naar de strand mee te gaan, buiten in de tuin werken, of ergens anders waar ik m'n betere pijpen niet mee wil nemen.

Aan de andere kant, als iemand hem wil overnemen voor een van bovenstaande doeleinden, dan hoor ik het ook....

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

:shock: spijtig voor je. zou het toch melden als ik jou was.
Groet,
Tom

Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Bericht door mawi »

metalhead schreef::shock: spijtig voor je. zou het toch melden als ik jou was.
heb ik gedaan, ik kijk wel wat hij gaat antwoorden. Vind het eigenlijk niet kunnen als je dan al een pijp terugkrijgt dat je dan niet de moeite neemt om te kijken of de vervangende die je stuurt ook niks mankeert. Het is zo opvallend krom dat ik me aan stoor iedere keer als ik er naar kijk :evil:

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

kan me ook goed voorsrellen dat je je er erg aan stoort. succes ermee !
Groet,
Tom

Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Bericht door mawi »

Kreeg dit als reactie terug:

Hi there
yes they are all hand made at dunhills, obviously the Dunhills at £200 plus are perhaps more exacting over shape and lines.
Whereas with the Parker range which is the cheapest pipes they do, I guess the compromise for handmade pipes at this price is speed takes precedent over the time it takes to be 100% on the pipes exact shape.
All the Parkers are like this but its more obvious with shapes with definite lines like the bulldog and rhodesian. if you look closely at a diplomat you'll see the circle of the bowl is actually spherical with slightly more wood on one side than the other, as i say handmade quality briar at this price somethings gotta give!
I was looking at some Peterson Donegal Bulldogs for comparison - they are out of true as well.

Not sure what else I can say, I can't supply another with an exact straight stem as they all are offline to one degree or another.

Sorry if it spoils the enjoyment of the pipe, I have a lot more pipes, probably easiest to go to www.aelloyd.com where you'll see a full range of makes and prices and let me know what you think
sincerely
peter

endevos
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 mar 2010 21:14
Locatie: gent

Bericht door endevos »

Op de foto's zie ik wel dat het mondstuk schuin loopt, maar waardoor komt dit, verkeerd geboord, of de is het de tige die beetje krom is?

Alleszins wel een vriendelijke reactie.
Je ziet volgens mij ook dat het verontschuldigingen schrijven er geen bandwerk is, en dat ze ook hun best doen om je toch tevreden te stellen.

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

he Parker range which is the cheapest pipes they do
natuurlijk maar dat betekend niet dat ze je zn pijp mogen leveren vind ik. zelfs mijn angelo die onder de 20,- zit heeft geen rare afwijking.
Groet,
Tom

Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Bericht door mawi »

klopt allemaal, ze zijn vriendelijk.

het mondstuk is recht echter de shank is krom (hout). Deze buigt +/- 8 graden uit de lood. Ik heb het mondstuk nog een keer bekeken, en lijkt alsof het ook een beetje krom is. Hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen uit een machine pijp snap ik ook niet.

In ieder geval m'n les geleerd. Zal denk ik ook de laatste Parker zijn die ik koop. Elke merk heeft zo z'n voor en nadelen, maar ook al is het een tweederangs Dunhill hoef niet te zeggen dat je dan je kwaliteitseisen de laan uit moet gooien. Ik heb omgerekend toch meer dan 50 euro betaald ervoor bij elkaar opgeteld. Dan mag je mijn inziens toch een redelijk kwaliteit verwachten. Dit is een van de redenen waarom ik Big Ben koop, een degelijk bedrijf die kwaliteit hoog in het vaandel hebben.

Ik kijk wel wat ik ermee doe. Hij ligt in ieder geval terug in z'n doos in de kast.....

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

Ik denk eerlijk gezegd dat hier een van de grote nadelen van online kopen zichtbaar wordt; je moet een pijp gezien en vastgehouden hebben, voor je weet wat het echt is.

Pijpen zijn, zelf als de machinaal gedraaid worden, toch grotendeels handwerk. Zo wordt het laatste stuk van de vorm altijd met de hand in model geschuurd, en daarbij kunnen onregelmatigheden optreden. En ik begrijp dat 50 euro een hoop is, maar voor een pijp blijft dat aan de absolute onderkant van de markt. Zeker, er zijn goedkopere pijpen, maar op een enkele uitzondering na heb ik daar toch altijd grote nadelen aan ontdekt, nadelen die ook daadwerkelijk de smaak beinvloeden (met name in vernis soppen in plaats van beitsen en in de was zetten).

Ik heb veel pijpen die 'niet recht' zijn op de meest uiteenlopende manier. Inderdaad, vaak de hals van een pijp, het stuk van kom naar mondstuk. Maar ik heb bijvoorbeeld ook een Lorenzo die er perfect uitziet, maar in je hand voel je dat de kop scheef is, aan één kant is de kop anders bol dan aan de andere kant. Dat verschijnsel van voelbaar maar niet zichtbaar kennen de meeste beeldhouwers wel, en het is echt iets dat ook opgaat voor pijpen.

Perfectie heeft zijn prijs, daarin moet ik de verkoper gelijk geven, en als ik eerlijk ben zou ik niet eens van de duruste pijp perfecte symmetrie verwachten. Ik kan je geen raad geven over wat hier de ideale oplossing voor is; alleen zelf op het oog en met de hand een pijp uitzoeken zou dit misschien kunnen oplossen.

We leven in een wereld waarin we in toenemende mate omringd worden door perfectie. Mallen, giet- en persprocessen, alles is erop gericht om voorwerpen zo uniform en perfect mogelijk te maken. Handig en goedkoop, maar als ik eerlijk ben ook saai en vrij vaak volstrekt zinloos. Het ontneemt elk karakter aan voorwerpen. Het meest dolgedraais op dit gebied waren een paar jaar geleden -en misschien nu nog, ik weet net niet- designerjeans en de daarvan afgeleide confectie, met nauwkeurig gemaakte scheuren en verkleuringen. Als je er even over nadenkt een soort van geprogrammeerde waanzin...

Ik geef in mijn eigen omgeving de voorkeur aan artisinale producten, lang niet altijd duur, en doorgaans niet perfect. Daar waar dat niet kan probeer ik het met oude spullen, de kringloopwinkel heeft altijd een goeie aan mij gehad. Versleten, vuil, oud, het zijn eretekens van een lang gebruikt voorwerp, en lang gebruik duidt op liefde en dierbaarheid.
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Goed verhaal.
Ik heb een aantal pijpen, waar ik duidelijk voel dat ze handmatig zijn, dat geeft mij een juist een voldaan gevoel. Er zit karakter in verwerkt.

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Op zijn Nederlands gezegd, Mawi: dit is goed kleauten. Ik begrijp dat je hier van baalt. Ondanks de in eerste instantie goede service en de vriendelijke woorden, vind ik het een blamage van "kwaliteitscontrole" om zo'n pijp naar een klant te DURVEN sturen. Ongeacht de prijs.

We hebben het er op dit forum al eens eerder over gehad. In principe is goedkoop vaak (niet altijd) duurkoop. Je hebt het verschil tussen een goed rokende pijp en een kwalitatief goede pijp. Een pijp van 50 euro kan net zo prettig roken als eentje van 500 euro.
Maar bij die pijp van 500 euro komt toch echt wel kwaliteit en schoonheid om de hoek kijken. Goed stuk hout zonder fouten en/of zandinsluitingen, goede aansluiting van mondstuk en pijp, goed aanbrengen van lak of was, enz. Ik praat nog niet eens over applicaties van zilver of moeilijker te maken modellen.

Met alle respect voor de prijsvriendelijke merken en modellen, maar wat Janneman zegt is waar. Een pijp tussen 50-80 euro zit nu eenmaal aan de onderkant van het marktsegment. De mandjespijpen van 15-20 euro zijn mijns inziens een "tweede keuze" van die pijpen uit de onderkant van het segment. Ze roken misschien allemaal naar tevredenheid, maar de hogere prijs van duurdere merken/modellen zit toch echt wel ergens in.

Hetzelfde aan de bovengrens van het prijssegment. Wat voegt een pijp van 1500 euro kwalitatief toe aan een pijp tussen de 300 en 750 euro? Exclusiviteit? Zeldzaamheid? Een "naam" die betaald moet worden? Ik zag vandaag de Ghost van Dunhill, een (in mijn ogen foeilelijke) pijp die gerustuficeerd was, dus geen mooie nerf te zien. Het enige wat ik mooi vond was de spigot: prachtig zilverwerk. Maar € 1750 officiële verkoopprijs? Dat zag ik nergens aan dit ontzettend kleine en iele pijpje af.

***EDIT de foto van die Dunhill Ghost, houdt in gedachten dat dit een pietepeuterig klein pijpje is***
Afbeelding


Ik kan en wil niemand in zijn beurs kijken, maar een beetje kwalitatief goede pijp begint toch echt bij een prijs van 100-125 euro. Dan mag je ervan uitgaan (behoudens een foutje dat gewoon onder garantie valt), dat de pijp redelijk foutloos hout heeft, een goede passing en aansluiting heeft tussen mondstuk en steel, het rookkanaal recht en goed geboord is (uitkomend onder in de ketel, simpel na te gaan door een ragertje in de pijp te steken), enz.
En dat is allemaal alleen maar te beoordelen door die pijp, dus het exacte exemplaar dat je wilt aanschaffen, in je handen te houden. Foto's op internet zeggen niet alles.
Laatst gewijzigd door Winslow Collector op 29 jan 2011 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
multiballs
Berichten: 1231
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:18

Bericht door multiballs »

ik dacht als eerste,die zit nog in de groei,
op weg naar de 90 graden,voor om de hoek te roken... :shock:
dat is echt een slechte zaak,
zou keihard zijn,en toch terugzenden,
dit echt slechte reclame voor hun....

Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Bericht door mawi »

Bedankt voor de reacties. Ik ben het met WC eens, als ik een zaak had zou ik het niet in mijn hoofd halen om zoiets op te sturen, zeker gezien het feit dat je al een andere terug hebt gekregen, dan zou ik ervoor zorgen dat deze echt zo goed als 100% in orde is. Maar misschien heb ik toch hogere kwaliteitseisen... ik heb ook in de confectie detailhandel gewerkt, en als we iets verkochten dat niet helemaal in orde was, namen we het terug, gaven een nieuwe of zorgden dat de klant tevreden was.

Maar goed, dat gezegd te hebben, ik zal het houden, heeft mijn inziens geen nut om het terug te sturen, ben ik weer 13 euro kwijt (totaal 26 euro) pijp heeft dan 45 euro gekost, totaal 71 euro lijk me echt een beetje te veel van het goede om dan nogmaals een pijp in ontvangst te nemen dat niet orde is.

Jammer... want bij m'n andere 3 pijpen die ik gekocht had op eBay ging het perfect en ben ik heel erg tevreden mee! Koop ik nu van een zaak via eBay, krijg je ellende. Things to make you go hmmmmm...... hoop voor hem dat hij niet z'n pijpen verkoop via eBay die hij niet in de zaak kan verkopen want dat zou een hele slechte zijn.... maar die indruk krijg ik nu...

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

doen we op mn werk zelfs met bloemen, verleppen ze binnen zeg 4 dagen , bloemen meenemen, krijg je een nieuwe bos.
Groet,
Tom

Henk de Jong
Berichten: 263
Lid geworden op: 13 apr 2009 17:57
Locatie: Leusden

Bericht door Henk de Jong »

Ik begrijp uit het mailtje van Peter dat je ook een ander merk pijp kan uitkiezen als vervanging.

Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Bericht door mawi »

Henk de Jong schreef:Ik begrijp uit het mailtje van Peter dat je ook een ander merk pijp kan uitkiezen als vervanging.
Zo heb ik het niet begrepen, hij zegt dat ik naar de andere pijpen kan kijken, maar hij zegt mijn inziens niet dat ik iets anders kan uitkiezen ter vervanging van deze.

Plaats reactie