Tabak aanschaffen

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Nico.S.
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 dec 2019 14:54

Tabak aanschaffen

Bericht door Nico.S. »

Hallo allemaal ik heb even een paar vragen over het aanschaffen van tabak, als jullie me kunnen helpen is mijn dank groot.

Mag je tabak bestellen op een buitenlandse site, oftewel qua belastingen e.d. of dit mogelijk is?

Zijn er leuke winkels in Nederland die een groot assortiment tabak hebben dus dat het dan de moeite is om er heen te reizen.

Mvg Nico

tomatamot

Re: Tabak aanschaffen

Bericht door tomatamot »

Nico jouw vragen liggen hier erg gevoelig in het openbaar, ivm anti-rook beleid en zo voort meer.
Bezoek eens een Meeting daar komen de doorgewinterde "rotten" en die kunnen je echt wel van raad voorzien. :wink:

Gebruikersavatar
capricorn
Berichten: 302
Lid geworden op: 30 aug 2013 09:42
Locatie: Heerlen

Re: Tabak aanschaffen

Bericht door capricorn »

Nico.S. schreef: 02 jan 2020 20:20 Hallo allemaal ik heb even een paar vragen over het aanschaffen van tabak, als jullie me kunnen helpen is mijn dank groot.

Mag je tabak bestellen op een buitenlandse site, oftewel qua belastingen e.d. of dit mogelijk is?

Zijn er leuke winkels in Nederland die een groot assortiment tabak hebben dus dat het dan de moeite is om er heen te reizen.

Mvg Nico
Je mag het niet. maar je kunt het wel op eigen risiko.
Voor winkels in binnen en buitenland geeft google uitkomst

Nico.S.
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 dec 2019 14:54

Re: Tabak aanschaffen

Bericht door Nico.S. »

Dank je. Ik gebruik Google maar zou graag ervaringen willen horen.

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Tabak aanschaffen

Bericht door Deadl0ck »

Nico.S. schreef: 02 jan 2020 22:30 Dank je. Ik gebruik Google maar zou graag ervaringen willen horen.
Tobaccoshop.nl heeft denk ik redelijk veel van wat in Nederland te krijgen is, en is vriend van het forum. Schimmel sigaren te Zutphen is een prima zaak en ook een forum vriend, vermoed dat de selectie bij hajenius in a'dam ook wel okee zal zijn.


Tabak bestellen in het buitenland mag helaas niet, officieel.
Groet, Mark

Nico.S.
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 dec 2019 14:54

Re: Tabak aanschaffen

Bericht door Nico.S. »

Deadl0ck schreef: 03 jan 2020 15:10
Nico.S. schreef: 02 jan 2020 22:30 Dank je. Ik gebruik Google maar zou graag ervaringen willen horen.
Tobaccoshop.nl heeft denk ik redelijk veel van wat in Nederland te krijgen is, en is vriend van het forum. Schimmel sigaren te Zutphen is een prima zaak en ook een forum vriend, vermoed dat de selectie bij hajenius in a'dam ook wel okee zal zijn.


Tabak bestellen in het buitenland mag helaas niet, officieel.
Dank je wel!

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Tabak aanschaffen

Bericht door Deadl0ck »

Nico.S. schreef: 02 jan 2020 20:20 Mag je tabak bestellen op een buitenlandse site, oftewel qua belastingen e.d. of dit mogelijk is?

Zijn er leuke winkels in Nederland die een groot assortiment tabak hebben dus dat het dan de moeite is om er heen te reizen.

Mvg Nico
Om nog even terug te komen op de vraag over belasting: Je mag alleen online tabak bestellen als deze nederlandse accijnszegels heeft. Omdat dit alleen binnen nederland het geval zal zijn, is uit het buitenland bestellen dus niet legaal, want geen nederlandse accijns betaald.

Of het mogelijk is? Tja, pijpen en parafernalia mag je wel bestellen in het buitenland. maar tabak mag in ieder geval niet van de overheid.
Groet, Mark

Plaats reactie