Beroemde en minder beroemde pijprokers

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AlbertE
Berichten: 431
Lid geworden op: 02 sep 2009 20:16

Re: Beroemde en minder beroemde pijprokers

Bericht door AlbertE »

Mus schreef:Ah, Prins Lockheed :mrgreen:
Neehee Victor Baarn.... ;)

Harmen
Berichten: 448
Lid geworden op: 17 sep 2009 18:02
Locatie: Lelystad

Re: Beroemde en minder beroemde pijprokers

Bericht door Harmen »

Vraag je je toch af wat hij rookte qua tabak...

Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 416
Lid geworden op: 11 okt 2011 23:35

Re: Beroemde en minder beroemde pijprokers

Bericht door Charlie »

Harmen schreef:Vraag je je toch af wat hij rookte qua tabak...
Voor zover ik weet, voornamelijk dit:

Afbeelding

Alleen ik weet niet welk merk het is...

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Beroemde en minder beroemde pijprokers

Bericht door janneman »

Volgens mij is dat John Middleton Walnut blend, de fabrikant van bijvoorbeeld ook Prince Albert tabak.
Burley, Virginia, Latakia, Oriental en Perique.

Oud blik:
Afbeelding

Nu nog verkrijgbaar:
http://www.milantobacco.com/middletontobacco.htm

Ik heb hem nooit gehad, maar als ik de ingrediënten zo doorkijk lijkt met een ouderwetse Latakiatabak (dus met zo weinig Latakia dat je hem nauwelijks proeft). Een klassieke Engelse tabak met een vleugje Amerikaans zoet, in ouderwetse pijprokerstermen.
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gebruikersavatar
Master-Fan
Berichten: 467
Lid geworden op: 09 jun 2011 13:57
Locatie: Delluft

Re: Beroemde en minder beroemde pijprokers

Bericht door Master-Fan »

Afbeelding

en tegenovergestelde outfit :

Afbeelding
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul

http://www.haraldmaas.nl

Gebruikersavatar
Peregrijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 19 jan 2012 21:11
Locatie: Rotterdam

Re: Beroemde en minder beroemde pijprokers

Bericht door Peregrijn »

Kwam deze tegen:

Afbeelding
Gunther Grass, schrijver, dichter en beeldendkunstenaar
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 jun 2010 03:19

Re: Beroemde en minder beroemde pijprokers

Bericht door Sven »

Cesar , vader van urbanus in de urbanus strips :
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Beroemde en minder beroemde pijprokers

Bericht door Gypscoprotheres »

Of hij de pijp ooit heeft aangestoken weet ik niet, maar hier is hij: Hans Teeuwen:


Op het einde komt er een pijp in beeld. ;) Maar eigenlijk is het hele stukje wel grappig om te zien.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2846
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Beroemde en minder beroemde pijprokers

Bericht door Luys »

Gypscoprotheres schreef:Of hij de pijp ooit heeft aangestoken weet ik niet, maar hier is hij: Hans Teeuwen:


Op het einde komt er een pijp in beeld. ;) Maar eigenlijk is het hele stukje wel grappig om te zien.
"Multi-interpretabel" ? Hij verzint ze ter plekke volgens mij :mrgreen:
Pijproker des forums

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Beroemde en minder beroemde pijprokers

Bericht door Gypscoprotheres »

Luys schreef:"Multi-interpretabel" ? Hij verzint ze ter plekke volgens mij :mrgreen:
Een creatieve geest. :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Re: Beroemde en minder beroemde pijprokers

Bericht door pijpliefhebberrobin »

Hij powned ze echt helemaal.
Hyan Hirshi Ali opperde laatst over het recht van beledigen, maar dat is toch heel iets anders als het recht van menings uiting?
(zware kostachtige modus aan)Ik wil er geen zware kost van maken, maar als je iemand beledigt, dan vertel je gewoon een negatieve mening over diegene.(zware kostachtige modus uit)
The eagle flies alone!

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Re: Beroemde en minder beroemde pijprokers

Bericht door pijpliefhebberrobin »

Ik weet niet of jullie hem kenne, maar hij is al drie dagen dood.
Lynn D. 'Buck' Compton dies at 90; attorney, judge also known for WWII service

By Dennis McLellan, Los Angeles Times
February 28, 2012

Lynn Compton headed the three-man team that prosecuted Sirhan B. Sirhan for the slaying of Robert F. Kennedy. It was after he retired from the bench that he and others became known for the exploits depicted in the miniseries 'Band of Brothers.'

Afbeelding

Lynn D. "Buck" Compton is shown in 1978. The World War II veteran served with the unit later memorialized in the HBO miniseries "Band of Brothers." (Los Angeles Times)

As a Los Angeles deputy district attorney, Lynn D. "Buck" Compton was known for heading the three-man team that successfully prosecuted Sirhan B. Sirhan for the 1968 slaying of U.S. Sen. Robert F. Kennedy.

And after then-Gov. Ronald Reagan appointed him to the 2nd District Court of Appeal in 1970, he was known as one of its most conservative jurists.

But it was long after he retired from the bench in 1990 that Compton became known for something that previously had been mentioned only in passing in newspaper articles about him: his World War II military service.

Compton was a first lieutenant in Easy Company, 2nd Battalion, 506th Parachute Infantry Regiment in the Army's 101st Airborne Division — one of the true-life characters who gained late-in-life renown when they were portrayed in "Band of Brothers," the 2001 HBO miniseries based on historian Stephen E. Ambrose's 1992 bestseller.

Compton, who suffered a heart attack Jan. 11, died Saturday at his daughter Tracy's home in Burlington, Wash., said his family. He was 90.

After parachuting into Normandy during the early hours of D-day, Compton was part of the assault group that destroyed the German artillery during the battle at Brecourt Manor. He fought at Carentan, participated in Operation Market Garden in Holland and fought in the Battle of Bastogne.

Before the war was over, he had been awarded a Silver Star and a Purple Heart

"Not too many people knew about his military heroics until the miniseries," said Tracy Compton.

As her sister Syndee put it: "His career as a prosecutor and a judge overrode his military career until 'Band of Brothers' came out, and then it just went crazy. Then it became more about him being in the military rather than his being a judge or a prosecutor."

Syndee Compton said her father was surprised by suddenly being in the spotlight.

"I think it probably shocked all of them," she said. "I don't think any of them in their wildest dream thought at 80 years of age they'd be getting this attention."

In the years after "Band of Brothers," Compton was asked to speak at local schools and at military bases in Germany and South Korea.

He also continued to receive fan mail from around the world.

His family estimates that nearly 400 people showed up in January for a 90th birthday celebration for Compton at the Skagit Regional Airport in Burlington, including children of other Band of Brothers veterans.

"All I can say is it's flattering — and kind of embarrassing," the Skagit Valley Herald reported Compton as saying. "We didn't expect anything more than those other guys [in the war]. We're celebrating longevity more than anything."

The crowd included four actors from "Band of Brothers": Michael Cudlitz, James Madio, Richard Speight Jr. and Neal McDonough, who portrayed Compton in the miniseries.

McDonough recalled meeting with Compton in Burlington the day before he flew to London to begin filming "Band of Brothers," and later peppering him with "phone calls at all hours" with more questions about his time during the war.

"When you play a historical figure, you have to do it right and tell the truth," McDonough told The Times on Monday, recalling that Compton would tell him, "I didn't really do anything; I was just doing my job."

"He'd say that's what soldiers do," said McDonough, who kept in touch with Compton and nicknamed his 6-year-old son Morgan "Little Buck" in his honor. "He did extraordinary things in his life and never took credit for it."

Tracy Compton said her father thought McDonough "did a wonderful job" portraying him and that "he laughed and said Neal was better-looking than he ever was."

Compton was born in Los Angeles on Dec. 31, 1921. He majored in physical education and minored in education at UCLA, where he lettered in both football and baseball. He started at guard in the 1943 Rose Bowl game against Georgia and was selected all-conference catcher while captain of the baseball team in 1942.

He also participated in the ROTC program and entered active service in February 1943 at age 21.

After the war, he became a Los Angeles police officer and worked his way through Loyola Law School. He was a detective in the Central Burglary Division before joining the district attorney's office in 1951. He was assistant district attorney when Dist. Atty. Evelle J. Younger chose him as his chief deputy in 1966.

His memoir "Call of Duty: My Life Before, During and After the Band of Brothers," written with Marcus Brotherton, was published in 2008.

His wife, Donna, died in 1994. Besides his two daughters, he is survived by four grandchildren.

The eagle flies alone!

Gebruikersavatar
Master-Fan
Berichten: 467
Lid geworden op: 09 jun 2011 13:57
Locatie: Delluft

Re: Beroemde en minder beroemde pijprokers

Bericht door Master-Fan »

een hele scene geweid aan de pijp :

Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul

http://www.haraldmaas.nl

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Beroemde en minder beroemde pijprokers

Bericht door jarnogab »

Master-Fan schreef:een hele scene geweid aan de pijp :

De Bing Crosby - Bill Cosby - Will Smith verwarring is leuk :D
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Master-Fan
Berichten: 467
Lid geworden op: 09 jun 2011 13:57
Locatie: Delluft

Re: Beroemde en minder beroemde pijprokers

Bericht door Master-Fan »

jarnogab schreef:
Master-Fan schreef:een hele scene geweid aan de pijp :

De Bing Crosby - Bill Cosby - Will Smith verwarring is leuk :D
:lol: zeker :D
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul

http://www.haraldmaas.nl

Henk de Jong
Berichten: 263
Lid geworden op: 13 apr 2009 17:57
Locatie: Leusden

Re: Beroemde en minder beroemde pijprokers

Bericht door Henk de Jong »

Volgens mij wordt het model pijp wat Alan "rookt" ook daadwerkelijk een Bing Crosby-model genoemd.

Henk de Jong
Berichten: 263
Lid geworden op: 13 apr 2009 17:57
Locatie: Leusden

Re: Beroemde en minder beroemde pijprokers

Bericht door Henk de Jong »

En stopt-ie die pijp nou in z'n kontzak?

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Re: Beroemde en minder beroemde pijprokers

Bericht door dr. Watson »

Master-Fan schreef:een hele scene geweid aan de pijp :

Ik heb helaas geen geluid op mijn computer... en kijk daarom waarschijnlijk anders tegen het filmpje aan.
Het ergert mij om te zien dat mensen gaan zitten showen met een pijp en hem vervolgens niet gaan roken...
Ik zie daar de vertrutting van de maatschappij in :twisted: Er zal wel niet mogen worden gerookt in de studio uit redenen van smetvrees :evil:
Gediplomeerd Clan Roker

Gebruikersavatar
Master-Fan
Berichten: 467
Lid geworden op: 09 jun 2011 13:57
Locatie: Delluft

Re: Beroemde en minder beroemde pijprokers

Bericht door Master-Fan »

Henk de Jong schreef:Volgens mij wordt het model pijp wat Alan "rookt" ook daadwerkelijk een Bing Crosby-model genoemd.
ook veel plaatjes van :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

etc. etc.
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul

http://www.haraldmaas.nl

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Beroemde en minder beroemde pijprokers

Bericht door jarnogab »

dr. Watson schreef:
Master-Fan schreef:een hele scene geweid aan de pijp :

Ik heb helaas geen geluid op mijn computer... en kijk daarom waarschijnlijk anders tegen het filmpje aan.
Het ergert mij om te zien dat mensen gaan zitten showen met een pijp en hem vervolgens niet gaan roken...
Ik zie daar de vertrutting van de maatschappij in :twisted: Er zal wel niet mogen worden gerookt in de studio uit redenen van smetvrees :evil:
Ik kan je volgen hierin.
Niettemin hoor je zijn vrouw zeggen: 'maybe you should buy some tobacco'. In een hedendaags feuilleton (dat ik niet ken) en dat zich lijkt af te spelen in een hedendaagse setting vind ik dit, gezien de Amerikaanse puritanisme op dergelijk vlak (roken op tv etc) nog redelijk verregaand.

/edit: nu ik het zo herlees, is het op zich eigenlijk al veelzeggend dat men (ik) dit vandaag de dag als verregaand mag beschouwen. :oops:
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Master-Fan
Berichten: 467
Lid geworden op: 09 jun 2011 13:57
Locatie: Delluft

Re: Beroemde en minder beroemde pijprokers

Bericht door Master-Fan »

jarnogab schreef:
dr. Watson schreef:
Master-Fan schreef:een hele scene geweid aan de pijp :

Ik heb helaas geen geluid op mijn computer... en kijk daarom waarschijnlijk anders tegen het filmpje aan.
Het ergert mij om te zien dat mensen gaan zitten showen met een pijp en hem vervolgens niet gaan roken...
Ik zie daar de vertrutting van de maatschappij in :twisted: Er zal wel niet mogen worden gerookt in de studio uit redenen van smetvrees :evil:
Ik kan je volgen hierin.
Niettemin hoor je zijn vrouw zeggen: 'maybe you should buy some tobacco'. In een hedendaags feuilleton (dat ik niet ken) en dat zich lijkt af te spelen in een hedendaagse setting vind ik dit, gezien de Amerikaanse puritanisme op dergelijk vlak (roken op tv etc) nog redelijk verregaand.

/edit: nu ik het zo herlees, is het op zich eigenlijk al veelzeggend dat men (ik) dit vandaag de dag als verregaand mag beschouwen. :oops:
een paar scenes later fikt het huis af, omdat zijn brandende pijp te dicht bij het gordijn ligt. Hij is dus in de serie wel degelijk " aan " geweest.
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul

http://www.haraldmaas.nl

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Beroemde en minder beroemde pijprokers

Bericht door Nekker »

:lol: :lol: , leuk detail, Master fan
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
keesie75
Berichten: 210
Lid geworden op: 15 mar 2010 21:07
Locatie: Haarlem/Paesens
Contacteer:

Re: Beroemde en minder beroemde pijprokers

Bericht door keesie75 »

Volgensmij staat Willem van den Hout hier ook nog niet bij. (Vooral bekend van de Bob Evers serie.)

Afbeelding

Afbeelding

Master-Fan schreef:Afbeelding
(Oftopic) Weet iemand hoe je van die golfjes in je haar maakt?

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Beroemde en minder beroemde pijprokers

Bericht door jarnogab »

keesie75 schreef:(Oftopic) Weet iemand hoe je van die golfjes in je haar maakt?
Volgens mij door ten eerste de natuurlijke welving in je haar, m.a.w. het hangt wat af van je haartype.
Ten tweede door de correctie stylingproducten te gebruiken die je haar een golvende look geven.
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Beroemde en minder beroemde pijprokers

Bericht door Bommel »

In die tijd gebruikte ze vaak Brilliantyne, een soort Gel van tegenwoordig maar dan vet, of haarwater.
Haartjes nat en smeren maar, kam er doorheen en met de hand de golfjes kneden.
Deze heer van stand had vroeger een VetKuif, voor dat hij zijn haar lang liet groeien tot aan zijn kont.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Beroemde en minder beroemde pijprokers

Bericht door Eliminator »

Pic's !! :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2846
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Beroemde en minder beroemde pijprokers

Bericht door Luys »

Eliminator schreef:Pic's !! :mrgreen:
Eh van de vetkuif en het lange haar dan he? Van z'n kont hoeft niet van mij... :roll:
Pijproker des forums

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Beroemde en minder beroemde pijprokers

Bericht door Bommel »

Helaas heren ik moet u teleurstellen, no pic's.
Niet dat ik deze niet wil tonen, maar ik heb hier geen foto's van, tot groot verdriet van Mme Bommel en ondergetekende.
Ze zijn verloren gegaan.
Maar ik wil best mijn haren wat laten groeien voor de meeting bij Schimmel en u tonen dat ik door het leven gegaan ben met een heuse vetkuif, zonder vet want dat had ik niet nodig ivm de slagen in het haar waar het hierover ging.
Echter lijkt het mij onmogelijk om in deze korte tijd u te plezieren met haren tot op de bibs. :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
maboc
Berichten: 1323
Lid geworden op: 17 feb 2012 13:05
Locatie: Wateringen

Re: Beroemde en minder beroemde pijprokers

Bericht door maboc »

Bommel schreef:Helaas heren ik moet u teleurstellen, no pic's.
Niet dat ik deze niet wil tonen, maar ik heb hier geen foto's van, tot groot verdriet van Mme Bommel en ondergetekende.
Ze zijn verloren gegaan.
Maar ik wil best mijn haren wat laten groeien voor de meeting bij Schimmel en u tonen dat ik door het leven gegaan ben met een heuse vetkuif, zonder vet want dat had ik niet nodig ivm de slagen in het haar waar het hierover ging.
Echter lijkt het mij onmogelijk om in deze korte tijd u te plezieren met haren tot op de bibs. :mrgreen:
Probeer toch maar :-)
--
Cheers maboc

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1024
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Re: Beroemde en minder beroemde pijprokers

Bericht door Victor Baarn »

Charlie schreef: heel veel prins Bernhard plaatjes
Mensenkinders, hoe kom je er weer aan!! Ik heb ze toegevoegd aan mn verzameling:
http://www.mijnalbum.nl/Album=P8HWDA8C

Plaats reactie