R.I.P., de pijpenhemel

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Paul Tummers
Berichten: 315
Lid geworden op: 16 mei 2012 23:52
Locatie: Berg en Terblijt

Re: R.I.P., de pijpenhemel

Bericht door Paul Tummers »

Robb schreef:Weer wat geleerd. Onderstaande foto's laten een scheurtje zien in een Peterson Standard sytem die ik gisteren nog met plezier leegrookte. Het scheurtje zat er al bij de aanschaf. Ik had er destijds mee terug moeten gaan (ik ontdekte het pas thuis), maar vanwege de afstand tussen de winkel en mijn woonadres heb ik dit niet gedaan. Ik ging er vanuit dat dit scheurtje de rookeigenschappen niet nadelig zou beïnvloeden, en dat deed het ook niet. Tot vandaag.

Vanmorgen bij het schoonmaken ontdekte ik dat er vocht uit het scheurtje kwam, en opeens ging er een belletje rinkelen. Bij het uitboren van het vochtreservoir is er net iets te ver geboord, met het scheurtje tot gevolg.

Conclusie: Geen pijpen met scheurtjes meer accepteren en goed proberen op te letten of er bij het uitboren niet te ver is geboord. Een lichte valpartij zou in dat geval al een onrookbare pijp op kunnen leveren.

Afbeelding

Afbeelding
Is daar niets aan te doen met een of andere epoxyhars vanuit de binnenkant?
Zou jammer zijn van je pijp indien niet.
De meeste dingen zijn te verbeteren- niet in de laatste plaats door ze te vereenvoudigen.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: R.I.P., de pijpenhemel

Bericht door Bommel »

Pitoe schreef:Met dan aan Elie

Afbeelding


herrezen uit het graf

Een Paaspijp dus eigenlijk.
Met Pinksteren ook goed te doen, maar dan 11x aan vlammen. :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: R.I.P., de pijpenhemel

Bericht door Ribbon »

Paul Tummers schreef: Is daar niets aan te doen met een of andere epoxyhars vanuit de binnenkant?
Zou jammer zijn van je pijp indien niet.
Zekers. Goed punt. Zijn er mensen hier op het forum met ervaring met dergelijke hars?
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Paul Tummers
Berichten: 315
Lid geworden op: 16 mei 2012 23:52
Locatie: Berg en Terblijt

Re: R.I.P., de pijpenhemel

Bericht door Paul Tummers »

Robb schreef:
Paul Tummers schreef: Is daar niets aan te doen met een of andere epoxyhars vanuit de binnenkant?
Zou jammer zijn van je pijp indien niet.
Zekers. Goed punt. Zijn er mensen hier op het forum met ervaring met dergelijke hars?
Als je het gedeelte van binnenuit goed kunt bereiken, met alcohol zo goed mogelijk ontvetten, goed laten drogen en de plek insmeren met 2-componentenlijm.
Deze zover laten drogen dat hij BIJNA hard geworden is en dus nauwelijks nog plakken kan, daarna voorzichtig proberen met een voorwerp de lijm door de barst naar buiten te drukken.
Zie je de lijm aan de buitenkant, stoppen met drukken en de hele zaak uit laten harden, zeker een paar dagen, om ook de geur kwijt te raken.
Het gedeelte zou nu iets verstevigd moeten zijn waardoor je weer vooruit kunt met die pijp.
De meeste dingen zijn te verbeteren- niet in de laatste plaats door ze te vereenvoudigen.

gezel
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05 okt 2012 12:39
Locatie: Nederlands Limburg

Re: R.I.P., de pijpenhemel

Bericht door gezel »

Robb schreef:
Paul Tummers schreef: Is daar niets aan te doen met een of andere epoxyhars vanuit de binnenkant?
Zou jammer zijn van je pijp indien niet.
Zekers. Goed punt. Zijn er mensen hier op het forum met ervaring met dergelijke hars?

Ik zou het eens bij carglas proberen, die halen sterretjes uit een ruit.
Dus waarom niet uit een pijp. ;p

Paul Tummers
Berichten: 315
Lid geworden op: 16 mei 2012 23:52
Locatie: Berg en Terblijt

Re: R.I.P., de pijpenhemel

Bericht door Paul Tummers »

gezel schreef:
Robb schreef:
Paul Tummers schreef: Is daar niets aan te doen met een of andere epoxyhars vanuit de binnenkant?
Zou jammer zijn van je pijp indien niet.
Zekers. Goed punt. Zijn er mensen hier op het forum met ervaring met dergelijke hars?

Ik zou het eens bij carglas proberen, die halen sterretjes uit een ruit.
Dus waarom niet uit een pijp. ;p
Heb je al eens gezien hoe ze dat doen?
Ze trekken eerst een vacuüm en laten dan de lijm het ontstane vacuüm opvullen.
Het apparaat sluit aan op vlakke en licht gebogen oppervlakken over een oppervlakte van ong 5 -10 cm dus de ronding van de pijphals zal te veel zijn en de beschikbare oppervlakte te klein.
Bovendien is er sprake van een scheurtje door en door, dus geen vacuümtrekken mogelijk.
Alleen, als je het spul zou kunnen krijgen, kun je dacht ik hier wel verder mee omdat het probleem goddank niet in de ketel maar in het vochtreservoir zit.
De meeste dingen zijn te verbeteren- niet in de laatste plaats door ze te vereenvoudigen.

Gebruikersavatar
Immler
Berichten: 2958
Lid geworden op: 29 mar 2012 20:00
Locatie: Amstelredamme

Re: R.I.P., de pijpenhemel

Bericht door Immler »

Ik zou de foto's mailen naar Peterson met een briefje erbij. (logo van het forum in de linker bovenhoek)
Als men enigszins gevoel voor service heeft dan komen ze met een voorstel.
Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: R.I.P., de pijpenhemel

Bericht door robvoorburg »

Goed idee Immler.
Deze mocht de fabriek niet verlaten.

Paul Tummers
Berichten: 315
Lid geworden op: 16 mei 2012 23:52
Locatie: Berg en Terblijt

Re: R.I.P., de pijpenhemel

Bericht door Paul Tummers »

Ik denk dat dat inderdaad de beste oplossing is, misschien kun je naderhand nog altijd gaan repareren want ik heb het gevoel dat dit wel een nieuwe pijp gaat opleveren. :)
De meeste dingen zijn te verbeteren- niet in de laatste plaats door ze te vereenvoudigen.

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: R.I.P., de pijpenhemel

Bericht door Massis »

Immler schreef:Ik zou de foto's mailen naar Peterson met een briefje erbij. (logo van het forum in de linker bovenhoek)
Als men enigszins gevoel voor service heeft dan komen ze met een voorstel.

Volledig mee eens.

Epoxyhars is overigens niet iets dat je warm wil laten worden en in contact laten komen met de rook... De vrijgekomen dampen zijn best stevig spul...
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: R.I.P., de pijpenhemel

Bericht door Ribbon »

Dank voor uw aanvullingen heren. Wat massis zegt, ik ben toch wat huiverig zelf te gaan prollen met hars etc. Ik ga Peterson mailen, en ben benieuwd naar hun antwoord.

Zou het forumlogo voldoende zijn trouwens?
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: R.I.P., de pijpenhemel

Bericht door robvoorburg »

Eerst zonder.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: R.I.P., de pijpenhemel

Bericht door Eliminator »

Zou niet te geforceerd met de naam van dit forum op de proppen komen, denk dat dat eerder negatief dan positief werkt, geef hun eerst zelf de kans een goede service te verlenen zonder dat beetje druk.

Wat je evt wel zou kunnen doen is het op een positieve manier benadrukken,.... 'dat en dat is het probleem' en ik heb op het Nederlands/Belgisch pijprokersforum zoveel goede berichten gelezen omtrent uw service dat ik graag het probleem bij u wil voorleggen,.... blablabla

Noem je het toch (beetje slimmerik leest door de regels heen 'he die kent een hoop pijprokers, dat kan wel eens positieve publiciteit opleveren') maar maak je er geen té geforceerd verhaal van.

My 2 ct.
Afbeelding

Gebruikersavatar
lestat
Berichten: 2491
Lid geworden op: 25 mei 2012 06:29
Locatie: antwerpen

Re: R.I.P., de pijpenhemel

Bericht door lestat »

ben benieuwd wat dit gaat opleveren. Hoe lang heb je de pijp al?
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: R.I.P., de pijpenhemel

Bericht door Gypscoprotheres »

Ik lees dit topic nu pas... Heren; veel sterkte met de verwerking van jullie verlies. En wat een gedichten komen er weer voorbij! Prachtig!
Afbeelding

Paul Tummers
Berichten: 315
Lid geworden op: 16 mei 2012 23:52
Locatie: Berg en Terblijt

Re: R.I.P., de pijpenhemel

Bericht door Paul Tummers »

Massis schreef:
Immler schreef:Ik zou de foto's mailen naar Peterson met een briefje erbij. (logo van het forum in de linker bovenhoek)
Als men enigszins gevoel voor service heeft dan komen ze met een voorstel.

Volledig mee eens.

Epoxyhars is overigens niet iets dat je warm wil laten worden en in contact laten komen met de rook... De vrijgekomen dampen zijn best stevig spul...
Misschien is er beter/veiliger materiaal om dit eventueel mee te kunnen doen?
Ik stel me voor dat als er duidelijke foto,s van de pijp naar Peterson gemaild zijn, men de pijp zelf niet meer hoeft en dan kan toch nog geprobeerd worden deze te redden?
De meeste dingen zijn te verbeteren- niet in de laatste plaats door ze te vereenvoudigen.

Gebruikersavatar
Immler
Berichten: 2958
Lid geworden op: 29 mar 2012 20:00
Locatie: Amstelredamme

Re: R.I.P., de pijpenhemel

Bericht door Immler »

Ik steun de 2ct van Eliminator. in deze. Subtiel.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: R.I.P., de pijpenhemel

Bericht door Bommel »

Immler schreef:Ik steun de 2ct van Eliminator. in deze. Subtiel.
Me Too.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: R.I.P., de pijpenhemel

Bericht door Gypscoprotheres »

Bommel schreef:
Immler schreef:Ik steun de 2ct van Eliminator. in deze. Subtiel.
Me Too.
+1. Een bescheiden manier om aan te geven dat je zoveel voor een hoop goede als slechte reclame kunt zorgen. ;) Maar ik verwacht dat Peterson je sowieso goed zal helpen. Ik zat eens met een vraag over het type pijp dat ik had gekocht en kreeg binnen een dag vriendelijk antwoord. Hoe het met reparatie van pijpen zit weet ik niet, maar zoals ik elders op het forum lees, gaat dat wel goed komen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: R.I.P., de pijpenhemel

Bericht door Ribbon »

Oei, helemaal vergeten te reageren. Bedankt voor de tip Eli.

Ik heb de volgende mail de deur uitgedaan:


Dear Sir/ Madam,

Last year i bought a Peterson Standard System 312 in a tobacco store in Zwijndrecht, the Netherlands. When i got home i noticed a small crack at the lower part of the pipe. At the time i did not notice any further problems so i choose to accept the minor imperfection.

I use the pipe in a proper way (if i may say so), so was suprised to see moisture coming through the crack a week ago. I've included some photo's to show the crack. Is it possible that the hole for the system reservoir was drilled out to deep?

On the Dutch pipesmokersforum i've read some positive things about the service at your company, so i decided to email you my problem.

I'm looking forward to your answer.

With kind regards.


Robb****
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Paul Tummers
Berichten: 315
Lid geworden op: 16 mei 2012 23:52
Locatie: Berg en Terblijt

Re: R.I.P., de pijpenhemel

Bericht door Paul Tummers »

Robb schreef:Oei, helemaal vergeten te reageren. Bedankt voor de tip Eli.

Ik heb de volgende mail de deur uitgedaan:


Dear Sir/ Madam,

Last year i bought a Peterson Standard System 312 in a tobacco store in Zwijndrecht, the Netherlands. When i got home i noticed a small crack at the lower part of the pipe. At the time i did not notice any further problems so i choose to accept the minor imperfection.

I use the pipe in a proper way (if i may say so), so was suprised to see moisture coming through the crack a week ago. I've included some photo's to show the crack. Is it possible that the hole for the system reservoir was drilled out to deep?

On the Dutch pipesmokersforum i've read some positive things about the service at your company, so i decided to email you my problem.

I'm looking forward to your answer.

With kind regards.


Robb****
Uitermate netjes, met een heel subtiele dreiging op de achtergrond, denk dat men je wel ter wille zal zijn!
Ben benieuwd naar het vervolg!
De meeste dingen zijn te verbeteren- niet in de laatste plaats door ze te vereenvoudigen.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: R.I.P., de pijpenhemel

Bericht door Ribbon »

Ik heb per ommegaande een email terug gehad:
Dear Mr.

We are sorry to hear that you are experiencing problems with your Peterson pipe.

Please return the pipe to us for examination and if it is a manufacturing defect we will repair or replace it free of charge. Please include a copy of this email with your pipe and send it to the following address:-

The Repair Department
Peterson of Dublin
Peterson House
Sallynoggin
Co. Dublin
Ireland

Please note that our pipes carry a 90 day guarantee from date of purchase, this guarantee covers only one replacement, provided that reasonable care has been taken. The “life” of a pipe can vary significantly and as it is made from a natural product there is no guarantee that it will last forever – although the vast majority have a lifespan
substantially greater that other consumer products.

Kind regards

Angela

Kapp & Peterson Limited
Dit stemt me hoopvol. :)

Wordt vervolgd
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: R.I.P., de pijpenhemel

Bericht door Eliminator »

Keurige mail Robb en ook een supersnelle reactie blijkbaar, laat ons weten hoe het verder verloopt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: R.I.P., de pijpenhemel

Bericht door Arno »

Snelle reactie! Toppie!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Immler
Berichten: 2958
Lid geworden op: 29 mar 2012 20:00
Locatie: Amstelredamme

Re: R.I.P., de pijpenhemel

Bericht door Immler »

Dat ziet er goed uit. Spannend.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: R.I.P., de pijpenhemel

Bericht door Bommel »

Je pijp wordt met open armen ontvangen, top service.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: R.I.P., de pijpenhemel

Bericht door Ribbon »

Goed nieuws:
Dear Mr.,

We would like to advise that toady we are sending by surface post a new replacement pipe.

We hope that it arrives safely and that you will enjoy smoking your new Standard System Smooth 312.

We apologise for any inconvenience caused and we thank you for your patience in this matter.


Kind regards

A. F.
Ik neem trouwens aan dat 'toady' een typfout is en today moet zijn. Anders krijgt de zin ineens een totaal andere betekenis. :wink: Merkwaardige zin, maar ik ben blij met de zin die erna komt :mrgreen:
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6404
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: R.I.P., de pijpenhemel

Bericht door Wowbagger »

Robb schreef:Goed nieuws:
Dear Mr.,

We would like to advise that toady we are sending by surface post a new replacement pipe.

We hope that it arrives safely and that you will enjoy smoking your new Standard System Smooth 312.

We apologise for any inconvenience caused and we thank you for your patience in this matter.


Kind regards

A. F.
Ik neem trouwens aan dat 'toady' een typfout is en today moet zijn. Anders krijgt de zin ineens een totaal andere betekenis. :wink: Merkwaardige zin, maar ik ben blij met de zin die erna komt :mrgreen:
Kan me voorstellen. Gelukkig bestaat er nog zoiets als service in deze kille wereld.

Paul Tummers
Berichten: 315
Lid geworden op: 16 mei 2012 23:52
Locatie: Berg en Terblijt

Re: R.I.P., de pijpenhemel

Bericht door Paul Tummers »

Wowbagger schreef:
Robb schreef:Goed nieuws:
Dear Mr.,

We would like to advise that toady we are sending by surface post a new replacement pipe.

We hope that it arrives safely and that you will enjoy smoking your new Standard System Smooth 312.

We apologise for any inconvenience caused and we thank you for your patience in this matter.


Kind regards

A. F.
Ik neem trouwens aan dat 'toady' een typfout is en today moet zijn. Anders krijgt de zin ineens een totaal andere betekenis. :wink: Merkwaardige zin, maar ik ben blij met de zin die erna komt :mrgreen:
Kan me voorstellen. Gelukkig bestaat er nog zoiets als service in deze kille wereld.
Ja, die hartverwarmende momenten hebben we hard nodig!
De meeste dingen zijn te verbeteren- niet in de laatste plaats door ze te vereenvoudigen.

Gebruikersavatar
Pitoe [*RIP*]
Berichten: 396
Lid geworden op: 22 feb 2011 12:08
Locatie: België

Re: R.I.P., de pijpenhemel

Bericht door Pitoe [*RIP*] »

Ik vermoedde al zoiets van Peterson maar altijd leuk om dit daadwerkelijk te zien !
Veel succes met je nieuwe pijp!

Plaats reactie