Hoe lang doe je met een pijp.

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Gebruikersavatar
Fossiel
Berichten: 277
Lid geworden op: 18 jul 2011 17:37

Re: Hoe lang doe je met een pijp.

Bericht door Fossiel »

Deze avond opnieuw na het avondeten heb ik dezelfde pijp goed volgestopt met WO Larsen Classic en aangestoken met een lucifer. Na enkele trekken ging de pijp uit, maar na de tweede lucifer heb ik de pijp in één keer leeggerookt, ruim 50 minuten mee gedaan. Het is me niet eerder gelukt een pijp zo lang brandende te houden zonder heraansteken. 8)
Reeds gepafte pijptabakken: Alsbo (Black, Cherry, Gold, Vanilla en Whisky), Amphora Full Aroma, Borkum Riff Bourbon Whisky, Davidoff Danish Mixture, Dunhill Early Morning Pipe, Mac Baren Navy Flake, Skandinavik (Aromatic, Mixture), Schippers, Semois, Vieux Semois Florina, Voortrekker Naturel, Wervik, WO Larsen Classic

Gebruikersavatar
magicmarcello
Berichten: 2019
Lid geworden op: 27 jan 2011 17:10
Locatie: Veenendaal

Re: Hoe lang doe je met een pijp.

Bericht door magicmarcello »

Fossiel schreef:Deze avond opnieuw na het avondeten heb ik dezelfde pijp goed volgestopt met WO Larsen Classic en aangestoken met een lucifer. Na enkele trekken ging de pijp uit, maar na de tweede lucifer heb ik de pijp in één keer leeggerookt, ruim 50 minuten mee gedaan. Het is me niet eerder gelukt een pijp zo lang brandende te houden zonder heraansteken. 8)
...mijlpaal bereikt, gefeliciteerd Fossiel =D>
;p
Magus des Forums

Ignis Mutatres

www.ateliermarcel.nl

Gebruikersavatar
Fossiel
Berichten: 277
Lid geworden op: 18 jul 2011 17:37

Re: Hoe lang doe je met een pijp.

Bericht door Fossiel »

Oefening baart kunst. 8) ;p
Reeds gepafte pijptabakken: Alsbo (Black, Cherry, Gold, Vanilla en Whisky), Amphora Full Aroma, Borkum Riff Bourbon Whisky, Davidoff Danish Mixture, Dunhill Early Morning Pipe, Mac Baren Navy Flake, Skandinavik (Aromatic, Mixture), Schippers, Semois, Vieux Semois Florina, Voortrekker Naturel, Wervik, WO Larsen Classic

Gebruikersavatar
magicmarcello
Berichten: 2019
Lid geworden op: 27 jan 2011 17:10
Locatie: Veenendaal

Re: Hoe lang doe je met een pijp.

Bericht door magicmarcello »

Fossiel schreef:Oefening baart kunst. 8) ;p
...en kunstenaars in de schoone kunsten van het pijproken! :wink:
;p
Magus des Forums

Ignis Mutatres

www.ateliermarcel.nl

Gebruikersavatar
Fossiel
Berichten: 277
Lid geworden op: 18 jul 2011 17:37

Re: Hoe lang doe je met een pijp.

Bericht door Fossiel »

Ik heb deze avond mijn sterk gebogen Chacom goed volgestopt met Amphora Full Aroma, en heb er 70-75 minuten mee gedaan. Ik heb wel na 10-15 minuten moeten heraansteken, en het heeft me ook drie lucifers gekost om de pijp aan te krijgen.
Reeds gepafte pijptabakken: Alsbo (Black, Cherry, Gold, Vanilla en Whisky), Amphora Full Aroma, Borkum Riff Bourbon Whisky, Davidoff Danish Mixture, Dunhill Early Morning Pipe, Mac Baren Navy Flake, Skandinavik (Aromatic, Mixture), Schippers, Semois, Vieux Semois Florina, Voortrekker Naturel, Wervik, WO Larsen Classic

Gebruikersavatar
Pitoe [*RIP*]
Berichten: 396
Lid geworden op: 22 feb 2011 12:08
Locatie: België

Re: Hoe lang doe je met een pijp.

Bericht door Pitoe [*RIP*] »

da's toch excellent :roll:
voor aan te steken kan het idd een paar lucifers kosten, dat is maar best zo.
En ivm heraansteken; het is zeker geen schande een paar keren te moeten heraansteken.
Beter dat dan te heet roken.
Pijproken kan ook een oefening zijn om niet zo streng op jezelf te zijn.
Steeds op die dunne lijn wandelen kan je oefenen maar sommige dagen gaat het je beter af dan andere.

Een rookbeurt bij mij duurt gemiddeld 75 min en +- 3a4 keer bijvuren

Plaats reactie