Efteling

Muziek, literatuur, beeldende kunst etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1838
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Efteling

Bericht door Rob »

Onlangs was ik weer eens in de Efteling (het Diorama is m'n favoriet) en op de een of andere manier kwamen we aan de praat over de ontwerpen en dat alles thematisch nog steeds mooi bij elkaar past (Python uitgezonderd natuurlijk). Ik ben toen gaan zoeken naar de ontwerpers van de attracties en kwam het onderstaande stukje tegen in Eftepedia.nl onder het lemma Jan Verhoeven; blijkbaar de meest invloedrijke ontwerper daar:

"Het kantoor van Verhoeven, een fervent pijproker, werd ook wel 'Veteranen Café In den Wolk' ('2e rondje gratis') genoemd. Niet enkel om de rookdamp die er vaak hing, maar ook vanwege de informele en gezellige sfeer bij de dagelijkse vergaderingen op het kantoor. Jarenlang werd hier vrijwel iedere ochtend vergaderd over de huidige stand van zaken betreffende bezoekersaantallen, omzetten, ontwikkelingen en visies. [...] In 'Veteranen Café In den Wolk' kwam meer dan één attractie tot stand: vrijwel alle attracties die in de jaren tachtig en negentig gebouwd werden, waren uitgewerkt door het creatieve team dat hier al rokend vergaderde."

Dit lezende kreeg ik meteen als beelddenker een idee van hoe die vergaderingen moeten zijn verlopen. Wat voor geur zou er hebben gehangen? Zouden ze zoet hebben gerookt? Of Baai? En zo zien we maar weer: tevreden pijprokers zijn geen onruststokers.

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8807
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Efteling

Bericht door The_Undertaker »

Hmm, tijd voor een megameet in de Efteling dan maar?

Op je laatste vraag overigens, ik vermoed zoetigheid, gezien al die poffertjeskramen met die poedersuikerwolken eromheen ;-)
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Efteling

Bericht door Bommel »

The_Undertaker schreef: 17 dec 2018 00:51 Hmm, tijd voor een megameet in de Efteling dan maar?
Verboden te roken daar.
Vandaar dat de creativiteit verdampt is.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Efteling

Bericht door Asmodeus »

Bommel schreef: 17 dec 2018 11:30
The_Undertaker schreef: 17 dec 2018 00:51 Hmm, tijd voor een megameet in de Efteling dan maar?
Verboden te roken daar.
Vandaar dat de creativiteit verdampt is.
Ik dacht alleen in de wachtrijen. Ik heb in september nog pijprokend door het sprookjesbos gewandeld.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Efteling

Bericht door Arno »

Klopt, alleen verboden in de wachtrijen. Ik citeer van de Eftelingsite:

Roken is overal in de Efteling toegestaan in de openlucht, met uitzondering van de (on)overdekte wachtrijen. Deze zijn sinds 1 april 2017 rookvrij. Daarnaast kun je in het Sprookjesbos gebruikmaken van speciaal gecreëerde rookzones.
Dit geldt ook voor de e-sigaret.

Met het nieuwe rookbeleid wil de Efteling een veilige en gezonde omgeving creëren voor met name kinderen.

Natuurlijk blijven ook rokende gasten gewoon welkom!


Let ook op de "Daarnaast kun je in het Sprookjesbos gebruikmaken van speciaal gecreëerde rookzones." Je kan het dus ook niet doen want "Roken is overal in de Efteling toegestaan in de openlucht, met uitzondering van de (on)overdekte wachtrijen." :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2560
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Efteling

Bericht door Dukdalf »

Nog nooit was ik in de Efteling en ik hoop van harte in dezelfde staat het graf te mogen halen, ondanks het liberale rookbeleid. Ben ik nou gezakt voor mijn inburgeringsexamen :mrgreen: ?

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Efteling

Bericht door Wowbagger »

Dukdalf schreef: 17 dec 2018 19:34 Nog nooit was ik in de Efteling en ik hoop van harte in dezelfde staat het graf te mogen halen, ondanks het liberale rookbeleid. Ben ik nou gezakt voor mijn inburgeringsexamen :mrgreen: ?
Een dergelijke cynische reactie lijkt mij nou juist bij uitstek een toonbeeld van een geslaagde inburgering!

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2560
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Efteling

Bericht door Dukdalf »

Mooi, dan ik die twee minuten watertrappen overslaan :wink: .

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8807
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Efteling

Bericht door The_Undertaker »

Wowbagger schreef: 17 dec 2018 20:29
Dukdalf schreef: 17 dec 2018 19:34 Nog nooit was ik in de Efteling en ik hoop van harte in dezelfde staat het graf te mogen halen, ondanks het liberale rookbeleid. Ben ik nou gezakt voor mijn inburgeringsexamen :mrgreen: ?
Een dergelijke cynische reactie lijkt mij nou juist bij uitstek een toonbeeld van een geslaagde inburgering!
:lol:
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Plaats reactie