Big Ben Oom Paul

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rivulus
Berichten: 1389
Lid geworden op: 01 jun 2014 13:44
Locatie: Leiden

Big Ben Oom Paul

Bericht door rivulus »

Een aantal maanden geleden vroeg ik naar aanleiding van deze postover Dutch Billiards en Oom Paul pijpen aan Willem Schimmel of hij nog een Oom Paul had liggen. Dat had hij niet, de vorm is niet meer in de mode.

Maar hij belde Elbert Gubbels nog even op en die had nog wel wat koppen liggen die hij kon afwerken. Een paar weken geleden was het zo ver en Willem liet me een zestal Big Ben Oom Pauls zien.

Het zijn sitters, wat ook handig is en inderdaad billiards (tegenwoordig worden zowat alle full bents op e-bay voor Oom Pauls versleten)

Ik heb er gelijk drie meegenomen, dus hoeveel Willem nog heeft weet ik niet. Ze roken prima. Ondanks de kromming in het roer totaal geen problemen met vocht (ik rook er wel baai en semois uit).

Ik post dit vanuit Zutphen en heb er dus maar eentje bij me:
Afbeelding
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Big Ben Oom Paul

Bericht door roocker »

Grote kop , inderdaad ideaal voor baai . Semois nog nooit op , zou ik graag eens willen proberen . Tot nu toe rook ik voortrekker als baai, puur . Soms mix ik het met bijvoorbeeld met een beetje gesausde tabak om zo het al te zoete te overwinnen .

Is het mogelijk een kleine sample semois te verzenden, uiteraard tegen betaling . Als sigaren liefhebber lijkt me een goede semois best het proberen waard .

Groet , Jeroen .

Gebruikersavatar
PhilipV
Berichten: 2120
Lid geworden op: 04 aug 2012 21:07
Locatie: Deinze, België

Re: Big Ben Oom Paul

Bericht door PhilipV »

Zeer mooie pijp. Ik heb een soortgelijk model, vind het heerlijk om die te gebruiken als ik me lang moet concentreren. Goede hangers deze pijpen.
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

Gebruikersavatar
rivulus
Berichten: 1389
Lid geworden op: 01 jun 2014 13:44
Locatie: Leiden

Re: Big Ben Oom Paul

Bericht door rivulus »

roocker schreef: Is het mogelijk een kleine sample semois te verzenden, uiteraard tegen betaling . Als sigaren liefhebber lijkt me een goede semois best het proberen waard .

Groet , Jeroen .
PB gestuurd...
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Big Ben Oom Paul

Bericht door janneman »

Gefeliciteerd! Fraaie pijp, en een mooi staaltje van betrokkenheid en soepele samenwerking tussen Willem en Elbert om jou aan je pijp te helpen.
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gebruikersavatar
TommyLF
Berichten: 724
Lid geworden op: 05 apr 2016 22:57
Locatie: Playa Almeria
Contacteer:

Re: Big Ben Oom Paul

Bericht door TommyLF »

Deze zijn kennelijk nogal populair, afgelopen zondag waren al 2 die bij Schimmel, uit soortgelijke pijp aan het roken waren...
Een pijp- en/of sigarenroker is geen onruststoker... :-?

"Ask not what your country can do for you. Ask what you can do for your country" JFK

Plaats reactie