Apocalyptische pijpen

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Liebaart
Berichten: 219
Lid geworden op: 24 aug 2019 19:08
Locatie: Brugge

Apocalyptische pijpen

Bericht door Liebaart »

Op het Franse forum fumeursdepipe.net loopt er momenteel een discussie over vier pijpen die door vier verschillende Engelse pijpenmakers zijn gemaakt en die tesamen aangeboden werden als set, rond het thema "de vier ruiters van de Apocalyps".

De voorstelling van de pijpen vind je hier op Youtube : https://www.youtube.com/watch?v=SKqinau ... ritchPipes

De discussie vind je hier voor wie wat Frans kan lezen : http://www.fumeursdepipe.net/leforum/vi ... 7&start=50

Kort samengevat komt het er op neer dat men vindt dat deze pijpen niet echt geslaagd kunnen genoemd worden. Vooral Erwin Van Hove, een bekende pijproker en verzamelaar uit Lier heeft een uitgesproken mening. Hij is vooral op dat Franse forum actief onder de naam rhodog. Daar post hij zeer geregeld uitgebreide tabakreviews en bedenkingen over pijpen, pijpenmakers en aanverwante onderwerpen. Allemaal zeer lezenswaardig en vooral met bijzonder veel expertise, maar weer enkel voor wie Frans kan lezen.

Ik vond dit wel een interessante discussie, vooral ook omdat ik dikwijls merk dat tegenwoordig nogal weinig kritiek op onze hobby verdragen wordt en de meeste mensen steeds maar "Oh fantastisch, prachtig, mooi,..." enzovoort laten horen uit vrees een ander te kwetsen. Als het niet zo geslaagd is mag het volgens mij (en blijkbaar gelukkig ook nog anderen) ook wel gezegd worden vind ik. Vandaar dat ik het interessant vond dit hier ook eens te posten.

Online
Ducheyne
Berichten: 365
Lid geworden op: 08 sep 2019 11:07
Locatie: Oostende / België

Re: Apocalyptische pijpen

Bericht door Ducheyne »

Als lid van dit Franstalige forum lees ik regelmatig de commentaren van onze zuiderburen .
De enige die mij bevalt is de DEATH sandblasted plateau . Deze pijpen zijn misschien kwalitatief de top maar zou ik catalogeren als " du déja vu " .
Er zijn op dit forum heel regelmatig ellenlange berichten over onze hobby waar ik de indruk heb dat meer aandacht besteed wordt iets te schrijven met lange volzinnen ,
" l'éloquence de la langue française " , :D dan aan het thema zelf .
Neemt niet weg dat ik de commentaren van E. VanHove met veel plezier en interesse lees , ook zijn recensies over pijptabakken .
Life is a time trial .
Smoke more , worry less

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Apocalyptische pijpen

Bericht door Massis »

Ik spreek Chris Askwith & Chris Kelly (Eldritch) wel vaker. Ik had de pijpen dan ook al voorbij zien komen op sociale media.

Maar ik moet toegeven dat ik van deze set ook niet echt onder de indruk ben. Wat mij met name stoort is bij Death en Pestilence dat de tige halfweg een flinke versmalling lijkt te hebben, die de lijnen echt verstoren.

Famine en War vind ik mooier, maar het geheel als set is niet mijn ding...
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
Chris Bogaert
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 sep 2019 22:31
Locatie: BRUGGE (B)

Re: Apocalyptische pijpen

Bericht door Chris Bogaert »

Mij bevallen die pijpen wel de ene natuurlijk meer dan de andere.. Ik ben dan ook een fan van billiards.
Of het goede rokers zijn is iets anders. De prijs zal wel een hindernis zijn
KEN UZELVE

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Apocalyptische pijpen

Bericht door Sidekickelvis »

Ik vind ze ook wel gaaf. En ik heb normaliter niks met Billiards.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Plaats reactie