Recht of gebogen ofwel straight or bent ?

Alles over de pijp zelf...
Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Recht of gebogen ofwel straight or bent ?

Bericht door Joey Peters »

Welke rookt u liever?
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

antonius
Berichten: 722
Lid geworden op: 16 feb 2009 18:05

Bericht door antonius »

Nou mij maakt het niet uit als het maar een kwaliteitspijp is met een goede beet en lekker rookt.
Een gebogen prutteld wel veel eerder dan een rechte pijp.
Bij een rechte pijp kun je dan wel weer makkelijker een pijpenrager er doorheen halen om het condens te verwijderen

gr ton

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Liever recht omdat er dan minder kans is op pruttelen. Tevens ben ik niet een persoon die de pijp geklemd tussen de tanden vasthoud. Hierdoor heeft een gebogen pijp - waarmee dit makkelijker kan - voor mij geen meerwaarde. Waarom kies jij voor een gebogen Joey :?:

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Ik houd een pijp tussen mijn tanden als ik een boek lees of tv kijk, vandaar (wat jij ook zegt). :wink:
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Gebruikersavatar
stoffel
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 mei 2009 22:22

Bericht door stoffel »

haha, zege voor de kromme pijp! 8)
heil Donar god van de donder!

Gebruikersavatar
AlbertE
Berichten: 431
Lid geworden op: 02 sep 2009 20:16

Bericht door AlbertE »

Ik merk dat mijn favoriete pijpjes allemaal een bochtje hebben.

Gebruikersavatar
Turin
Berichten: 337
Lid geworden op: 23 sep 2009 18:56

Bericht door Turin »

Een gebogen pijp is toch wel favoriet, het kunnen laten hangen in de mond is prettig.

eigenlijk ben ik ook bevooroordeeld om dat mijn mooiste en favoriete pijp krom is en deze kun je niet in de mond laten hangen.Afbeelding

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

Recht of licht gebogen... Om redenen al genoemd (pijpenrager, prutten en in de mond houden, bijvoorbeeld omdat ik dit zit te typen).

Groet, Janneman

Gebruikersavatar
Tati60
Berichten: 289
Lid geworden op: 05 sep 2009 22:54
Locatie: Hasselt (BE)

Bericht door Tati60 »

Ik heb ze ook liever krom : bekt beter en ik vind ook dat ze zachter roken. Al mijn lievelingspijpen zijn (soms maar een beetje) krom. Van pruttelen heb ik geen noemenswaardige last. Ik denk dat dat ook aan andere factoren te wijten is (grootte van de kop, tabaksoort, enz.), maar daar hebben we het elders al eens over gehad...
Vriendelijke groet,
B.

_____________________________
Nothing is more fulfilling than doing something you truly enjoy, whether with the enthusiasm of a novice or the deep appreciation of an old hand.

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1024
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Bericht door Victor Baarn »

De poll vul ik nog maar niet in omdat ik nog geen duidelijke voorkeur heb. Van de circa achtpijpen die ik heb is er eentje gebogen. De rest is recht. Wel erg gemakkelijk te roken en de rager gaat er idd ook gemakkelijk in. Daar staat tegenover dat als ik zit te roken en even opsta om iets te doen en de pijp tussen de tanden de klem ik daarna pijn in m'n kaken heb.

Ging eerst voor rechte pijp omdat gebogen bij een jong iemand nogal ouwelijk staat. De gebogen die ik heb bevalt echter zo goed dat op m'n verjaardag een ander gebogen model in ontvangst hoop te nemen.

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Wanneer ben je jarig? Alvast gefeliciteerd!

Ja, maar dat is nog erger met een Sherlock Holmes pijp, dat ouwerlijk staan :) Zo een zou ik ook graag willen hebben (diep gebogen) van Peterson. Die vraag ik voor Kerstmis ;)
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1024
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Bericht door Victor Baarn »

Die verjaardag laat helaas nog een maand op zich wachten :-) Ga trouwens eens navragen hoe het met de bestelling staat.

Zou ik de poll in moeten vullen zou ik toch voor recht gaan bedenk ik me. Want m'n favoriete pijp is een recht model.

Gebruikersavatar
Hanske
Berichten: 171
Lid geworden op: 11 mei 2009 11:55
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Hanske »

ik ga voor beide, zowel recht als gebogen... maar zo'n strakke rechte pijp vind ik wel heel mooi... maar wat roken betreft rook ik met plezier beide..

Harmen
Berichten: 448
Lid geworden op: 17 sep 2009 18:02
Locatie: Lelystad

Bericht door Harmen »

Ik dacht uitgesproken liefhebber van geborgen pijpen te zijn... maar ik kijk net op zij naar de verzameling en ik tel: 8 rechte en 7 kromme :shock: ! Gelukkig is er nu nog een gebogen Peterson onderweg.

Waarmee ik eigenlijk wil zeggen, Eigenlijk heb ik geen idee welke pijp ik liever heb, ik rook ze allemaal eigenlijk regelmatig :P
Laatst gewijzigd door Harmen op 21 okt 2009 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mortimer
Berichten: 83
Lid geworden op: 13 okt 2009 07:33
Locatie: Ede

Bericht door Mortimer »

'k Heb er nu 8 allemaal gebogen hangt zo lekker tussen je tanden bij rechte krijg ik kramp het kauwgereedschap.
There are two kind of people in this world my friend, those who smoke pipe and those who doesn´t.

Gebruikersavatar
stoffel
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 mei 2009 22:22

Bericht door stoffel »

:oops: ik merk dat ik naar de rechte zijde ben overgelopen, heb inmiddels meer rechte dan kromme pijpen

ik ga voor de coalitie niet zoals vlaanderen en wallonie maar zoals man en vrouw :wink:

alhowel dat tegenwoordig ook niet echt meer een sterk begrip is :roll:
heil Donar god van de donder!

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Bommel »

De meeste pijpen die ik heb zijn krom of licht gebogen.
Ik vind het heerlijk om al lezend, wandelend een gebogen pijp tussen de tanden te hebben.
De rechte gebruik ik om ernstig en rustig te genieten, zo starend in het niets.
Komt overigens niet al te vaak voor.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Heb je dat ook, dat als je rustig een pijp rookt, je heerlijk weg kan fantaseren bij een goed boek? Het geeft het net iets extra's :D
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Bommel »

Als het mij boeid dan zit ik als het waren in het verhaal.
Vergeet alles om mij heen.

Zie mijn topic over rookblunders. :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
stoffel
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 mei 2009 22:22

Bericht door stoffel »

ik krijg bij het pijproken veel filosofische aanvalletjes wat anderen wel kunnen aprecieren :)
heil Donar god van de donder!

sixdiamants

Bericht door sixdiamants »

"kleren maken de man". Idem dito voor de pijp.
Ik associeer een kromme pijp, tegen beter weten in, met oudere mannekes. Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar de rechte pijp sinds ik 'n jaar of 20 geleden een advertentie in een oud geïllustreerd weekblad zag van tevreden rokende RAF-piloten. Deze zijn tot op heden mijn rolmodel gebleven (niet de heren maar hun attributen !).

Bert van Hell
Berichten: 693
Lid geworden op: 04 jan 2010 22:33
Locatie: Houten

Bericht door Bert van Hell »

Ik had vroeger het liefst een gebogen pijp. De laatste jaren ga ik voor recht. Ik tel 7 rechte Big Ben pijpen in m'n verzameling. Big Ben bevalt mij goed. Beter dan Chacom.

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres »

Kromme modellen. Ik ben met een krom model begonnen en heb momenteel 3 rechte modellen in mijn collectie. (waarvan ik tot nu toe 1 rook. De andere zaten bij een pijpenrek dat ik via marktplaats heb aangeschaft. Gebruikte pijpen die ik nog even grondig moet reinigen.)

Het rechte model dat ik nu rook is een Peterson die ik 3 weken geleden in de Peterson Shop te Dublin heb gekocht. (mooi ding met een geel/transparant mondstuk en sandblast.. Foto's volgen nog ;) ) Dit ding bevalt me heel goed en ik denk dat ik nog meer rechte modellen ga aanschaffen. Misschien dat ik nog een keer van mening ga veranderen, maar tot nu toe vind ik de kromme modellen het mooist.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Klaas
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:02
Locatie: Baarle-Nassau

Bericht door Klaas »

Mijn voorkeur gaat uit naar kromme.
Van de 21 pijpen zijn er slechts 3 recht, en deze zijn dan ook vrij kort.
Houdt het zwaartepunt wat dichter bij het hoofd :lol:

Dennis
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 aug 2010 21:22
Locatie: Drenthe

Krom of recht

Bericht door Dennis »

hallo allemaal,

wie geeft waar zijn voorkeur aan? rechte of een diep gebogen pijp?
een rechte pijp lijkt me zeer moeilijk zonder handen te roken. en zit er nog verschil in smaak?
wat roken jullie het liefst?
ik wandel graag en dan vind ik een gebogen model het fijnst.
Groeten Dennis

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Licht gebogen heeft mijn voorkeur. Heb nog noiot een diepgebogen pijp gerookt, maar dat zal ook wel "ok" zijn.
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Gebruikersavatar
superpelic
Berichten: 287
Lid geworden op: 18 mar 2009 23:46
Locatie: Westerlo, Belgie
Contacteer:

Bericht door superpelic »

Ik heb een voorkeur voor rechte pijpen of half gebogen pijpen... het is een kwestie van smaak denk ik.
“If you are going through hell, keep going.”

Dennis
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 aug 2010 21:22
Locatie: Drenthe

Bericht door Dennis »

en hoe houd je zo'n rechte pijp goed in je mond tijdens een wandeling? of kun je ze niet zonder handen roken?

Gebruikersavatar
multiballs
Berichten: 1241
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:18

Bericht door multiballs »

hier voornamelijk gebogen diepe pijpen,
dus als je in drenthe iemand ziet lopen...

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Bericht door Kynikos »

Dennis schreef:en hoe houd je zo'n rechte pijp goed in je mond tijdens een wandeling? of kun je ze niet zonder handen roken?
Gewoon tussen je kaken klemmen zoals met elke pijp. Bij gebogen pijpen gaat dat wat makkelijker in verband met het lagere zwaartepunt, maar bij een rechte pijp lukt het vaak ook prima hoor. Zeker als hij niet te groot is.

Plaats reactie