Mario Grandi

Alles over de pijp zelf...
Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Mario Grandi

Bericht door Eliminator »

eendrieenzestig schreef:Peregrijn: dat wordt genieten van een Mario Grandi

Dit IS genieten van een Mario Grandi.

Afbeelding

En voor ons is dit zelfs genieten van 2 Mario Grandi's :mrgreen: coole foto !
Afbeelding

Gebruikersavatar
Peregrijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 19 jan 2012 21:11
Locatie: Rotterdam

Re: Mario Grandi

Bericht door Peregrijn »

eendrieenzestig schreef:Peregrijn: dat wordt genieten van een Mario Grandi

Dit IS genieten van een Mario Grandi.

Afbeelding
Ik dacht heel even dat ik dubbel zag, oh wacht... nee nogsteeds :wink:

Dankje eendrieenzestig ik kan zien dat je er daar van geniet misschien gisteren genomen in het lente zonnetje?
Afbeelding

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Mario Grandi

Bericht door jarnogab »

Heel mooie foto, en een prachtige pijp. Voor mij een merk om in de gaten te houden
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Mario Grandi

Bericht door St Patrick »

Deze pijpenmaker heeft ook heel mooie olijfhouten exemplaren in het assortiment zitten... Martin heeft er een heel mooie van in zijn bezit.
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
eendrieenzestig
Berichten: 398
Lid geworden op: 12 aug 2011 21:06
Locatie: Deurne
Contacteer:

Re: Mario Grandi

Bericht door eendrieenzestig »

Peregrijn schreef:
Ik dacht heel even dat ik dubbel zag, oh wacht... nee nogsteeds :wink:

Dankje eendrieenzestig ik kan zien dat je er daar van geniet misschien gisteren genomen in het lente zonnetje?
Peregrijn, helaas voor jou mag je niet door naar de volgende ronde. De Forumasbak gaat daardoor aan je neus voorbij.
De foto is op 14 maart jl. genomen. (dit kan ik bewijzen door de exifgegevens van de foto :wink: )
Afbeelding

Het leven dat de natuur ons geeft is kort,
Maar de herinnering aan een welbesteed leven duurt eeuwig.

Cicero

Gebruikersavatar
Peregrijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 19 jan 2012 21:11
Locatie: Rotterdam

Re: Mario Grandi

Bericht door Peregrijn »

eendrieenzestig schreef:
Peregrijn schreef:
Ik dacht heel even dat ik dubbel zag, oh wacht... nee nogsteeds :wink:

Dankje eendrieenzestig ik kan zien dat je er daar van geniet misschien gisteren genomen in het lente zonnetje?
Peregrijn, helaas voor jou mag je niet door naar de volgende ronde. De Forumasbak gaat daardoor aan je neus voorbij.
De foto is op 14 maart jl. genomen. (dit kan ik bewijzen door de exifgegevens van de foto :wink: )
Verdorie! krijg nu nog wel een troost slice? :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2846
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Mario Grandi

Bericht door Luys »

eendrieenzestig schreef:(dit kan ik bewijzen door de exifgegevens van de foto :wink: )
Bewijzen noemt 'ie dat; EXIF info is heel makkelijk aan te passen ;) Ik heb meer vertrouwen in jouw woorden dan in EXIF informatie :)
Pijproker des forums

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Mario Grandi

Bericht door janneman »

eendrieenzestig schreef:Peregrijn: dat wordt genieten van een Mario Grandi

Dit IS genieten van een Mario Grandi.

Afbeelding
Dubbel genieten dus, zo te zien...
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gebruikersavatar
eendrieenzestig
Berichten: 398
Lid geworden op: 12 aug 2011 21:06
Locatie: Deurne
Contacteer:

Re: Mario Grandi

Bericht door eendrieenzestig »

Luys schreef:
eendrieenzestig schreef:(dit kan ik bewijzen door de exifgegevens van de foto :wink: )
Bewijzen noemt 'ie dat; EXIF info is heel makkelijk aan te passen ;) Ik heb meer vertrouwen in jouw woorden dan in EXIF informatie :)
Dank, dank, duizendmaal dank, de juiste spirit onder de PRFers. (ikke niet beter weten dan dat die gegevens niet aan te passen waren)
Afbeelding

Het leven dat de natuur ons geeft is kort,
Maar de herinnering aan een welbesteed leven duurt eeuwig.

Cicero

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1183
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mario Grandi

Bericht door Pieter »

Peregrijn schreef:
eendrieenzestig schreef:
Peregrijn schreef:
Ik dacht heel even dat ik dubbel zag, oh wacht... nee nogsteeds :wink:

Dankje eendrieenzestig ik kan zien dat je er daar van geniet misschien gisteren genomen in het lente zonnetje?
Peregrijn, helaas voor jou mag je niet door naar de volgende ronde. De Forumasbak gaat daardoor aan je neus voorbij.
De foto is op 14 maart jl. genomen. (dit kan ik bewijzen door de exifgegevens van de foto :wink: )
Verdorie! krijg nu nog wel een troost slice? :mrgreen:
Deze mag van mij niet ongeapplaudisseerd voorbij gaan. Uitstekend.

=D>
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1183
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mario Grandi

Bericht door Pieter »

Kwam recentelijk dit filmpje tegen:



Een man die 20 minuten zit te zeuren dat er een stopsel in zijn Mario Grandi zit en dat de binnenkant van zijn rookkanaal niet netjes gebeitst is... En begint nota bene met te zeggen dat hij niet negatief wil doen en doet behoorlijk neerbuigend...

Heb er wat van gezegd dat als je een pijp koopt voor 55 dollar (dat heeft hij er blijkbaar voor betaald) je best een aardige kwaliteit krijgt als de pijp gewoon goed rookt en dat hij niet moest zeuren (hij stelde voor dat pijpen van sommige makers veel beter zijn, ja, maar die lui kosten ook vier keer zo veel).

Mijn comment werd zonder pardon direct verwijderd en mijn account geblokkeerd. Napluizen van de berichten toont aan dat hij dit blijkbaar met alle tegenspraak doet, want die zat er verder niet tussen (en vraagt meermaal uitdrukkelijk om repliek).

Dus bij deze verzoekje aan alle Mario Grandi-liefhebbersom deze heer met wat negatieve comments te bestoken waarbij aangegeven wordt dat hij mensen die het niet met hem eens zijn de mond niet moet snoeren want dat verdient zo'n klojo gewoon...
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Whitesnake

Re: Mario Grandi

Bericht door Whitesnake »

Mooie pijpen Heeren, geniet ervan!!! :wink:

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Mario Grandi

Bericht door jarnogab »

Ik heb een olijfhouten Mario Grandi en die rookt prima. Grote kop, kleine ketel, goede trek. Ik ben een tevreden man.
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Bas
Berichten: 217
Lid geworden op: 18 jul 2014 20:55
Locatie: Groningen

Re: Mario Grandi

Bericht door Bas »

Ik heb recent deze Mario Grandi gekocht, bijna niet gerookt, bijzonder ontwerp. Mooie nervatuur. Hoe deze zit zal gaan gedragen op lange termijn.... Sommigen zijn erg enthousiast op internet over dit merk, anderen wat klagerig. We zullen zien.
Zijn er nog anderen die ervaringen met dit merk hebben?
Afbeelding
Afbeelding Rook 'm uit z'n Afbeelding
Klik op 't konijn voor mijn pijpencollectie

Gebruikersavatar
rivulus
Berichten: 1389
Lid geworden op: 01 jun 2014 13:44
Locatie: Leiden

Re: Mario Grandi

Bericht door rivulus »

Ik heb er een stuk of 15 van de meer conservatieve modellen. Prima pijpen voor het geld. Volgens mij is het een groep van (soms beginnende) pijpenmakers. Ik merk tenminste dat er een paar behoorlijk uiteenlopende stijlen zijn waarin iedere paar weken een pijp uitkomt en dat ook de afwerking kan wisselen.
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

Readburd
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 10:26

Re: Mario Grandi

Bericht door Readburd »

Ik heb zelf een oude Mario Grandi en daar deze mij goed bevalt, houd ik al een aantal jaar de website op Ebay in de gaten. Echter sinds (ik schat in) ongeveer een jaar is hun kwaliteit er in mijn ogen flink op achteruit gegaan en sindsdien heeft het merk dan ook mijn interesse verloren.
Je ziet het ook terug in de prijzen; deze zijn nu een stuk lager. M.u.v. de modellen van kwaliteitshout, die soms nog flink aan de prijs kunnen zijn (maar wellicht dat deze ook al in prijs zijn gedaald in vergelijking met voorgaande jaren).

Ik vermoed inderdaad ook dat er andere makers aan het werk zijn, de modellen zijn minder verfijnd en ook de afwerking is minder. Dit kan natuurlijk een gevolg zijn van een ander prijsbeleid;goedkopere pijpen gaat ten koste van de aandacht die je aan een pijp kunt geven, maar ik vermoed gezien de stijl van de nieuwe pijpen dat er een minder ervaren/getalenteerde maker aan het werk is.

Let wel, dit zegt natuurlijk niets over of de huidige pijpen net zo goed roken als de oude, maar als afwerking een indicatie is, dan vrees ik het ergste.

Gebruikersavatar
Bas
Berichten: 217
Lid geworden op: 18 jul 2014 20:55
Locatie: Groningen

Re: Mario Grandi

Bericht door Bas »

Die ik heb heeft een vulcanite mondstuk en is aardig afgewerkt. Niet alles is heel strak afgewerkt. Dus ik hoop maar dat t een oudere is. Ik zag wel een youtube filmpje met een aantal heel mooi uitziende exemplaren. Maar zo'n filmpje zegt ook weinig.
Afbeelding Rook 'm uit z'n Afbeelding
Klik op 't konijn voor mijn pijpencollectie

Plaats reactie