MacQueen pijpen

Alles over de pijp zelf...
Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: MacQueen pijpen

Bericht door Wowbagger »

Rob schreef:
Nekker schreef:Ik ben ook benieuwd naar hun rookkwaliteiten, Kiske. Laat je zeker iets weten!? Want ik ben ook van zin er te bestellen.
Ik zie dit topic nu pas. Ik heb van Harmen ooit een Ranger mogen kopen. Prachtige pijp om te zien, rookt wel goed maar is inderdaad niet in de mond te houden. Je rookt 'm eigenlijk zoals je een lange Goudse pijp rookt. Alleen vind ik een Goudse lakpunt makkelijker vast te houden.
Dus mijn advies: wil je een echt lange pijp, neem dan zo'n Goudse lange lakpunt. Goedkoper en makkelijk te verkrijgen. Wil je een stoere pijp, neem dan een MacQueen!
Mocht je daar ooit nog vanaf willen, dan houdt ik mezelf aanbevolen Rob.

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: MacQueen pijpen

Bericht door jarnogab »

Getriggerd door een reactie van Kiske (over macqueenpipes) in het Proficiat-topic wil ik hier toch nog even iets neerschrijven.

Een maand of wat geleden wou ik zo'n MacQueen pijp bestellen. Maar eerst wat onderzoek doen. Diverse reacties kwamen er op neer dat de service lamentabel is: lange wachttijden, geen of zeer laattijdige reactie op vragen van consumenten (die er steeds op neer kwamen: "waar blijft mijn pijp"), ...

Ik vind de pijpen er zeer knap uitzien, en budgetvriendelijk. Een echte LOTR pijp kost al snel 200 euro, en dan heb je hier soortgelijke pijpen die een stuk goedkoper zijn. Ik moet er aan toevoegen dat de meeste reacties over de pijp an sich wel positief waren, behoudens de occasionele fout of barst. Toen deden ze daar niet moeilijk over, maar moest natuurlijk de helse weg van lange wachttijden weer doorlopen worden.

Spijtig eigenlijk, want ik wou best wel eens zo'n stoere pijp.
Groeten,
jarnogab

kiske

Re: MacQueen pijpen

Bericht door kiske »

Levertijd is inderdaad heel erg lang. Ze schijnen zelfs aan het uitbreiden te zijn omdat de vraag naar hun pijpen blijft groeien. Rookkwaliteiten vind ik prima. Voor de prijs van een gemiddelde Big Ben heb je na lang wachten wel iets aparts.

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: MacQueen pijpen

Bericht door Wowbagger »

jarnogab schreef:Getriggerd door een reactie van Kiske (over macqueenpipes) in het Proficiat-topic wil ik hier toch nog even iets neerschrijven.

Een maand of wat geleden wou ik zo'n MacQueen pijp bestellen. Maar eerst wat onderzoek doen. Diverse reacties kwamen er op neer dat de service lamentabel is: lange wachttijden, geen of zeer laattijdige reactie op vragen van consumenten (die er steeds op neer kwamen: "waar blijft mijn pijp"), ...

Ik vind de pijpen er zeer knap uitzien, en budgetvriendelijk. Een echte LOTR pijp kost al snel 200 euro, en dan heb je hier soortgelijke pijpen die een stuk goedkoper zijn. Ik moet er aan toevoegen dat de meeste reacties over de pijp an sich wel positief waren, behoudens de occasionele fout of barst. Toen deden ze daar niet moeilijk over, maar moest natuurlijk de helse weg van lange wachttijden weer doorlopen worden.

Spijtig eigenlijk, want ik wou best wel eens zo'n stoere pijp.
Heb de laatste paar dagen sterk lopen twijfelen, maar uiteindelijk toch eieren voor mijn geld gekozen en een Vauen Nobile 293 besteld bij cigarworld.de. Meer daarover in het "Welke aanwinsten heb je in gedachten" topic...

kiske

Re: MacQueen pijpen

Bericht door kiske »

Ik vind toch dat ik iets over MacQueen moet melden.

Levertijden inderdaad super lang. Daar maken ze ook eerlijk melding van op hun site.
Reacties op email. 3x gemailed en 3 x binnen 24 uur eem keurig antwoord.
Omdat mijn bestelling echt heel erg lang duurde is deze met luchtvracht verstuurd. Tevens zou ik er gratis een beschermhoes bijkrijgen . Dit was echter vergeten. 4e mail gestuurd. Binnen 24u reactie met excuus en binnen 1 week alsnog geleverd.
De pijp is mooi en rookt prima.
De kosten vallen erg mee.

Samenvattend, levering duurt lang maar is mijns inziens de moeite waard.

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: MacQueen pijpen

Bericht door jarnogab »

kiske schreef:Ik vind toch dat ik iets over MacQueen moet melden.

Levertijden inderdaad super lang. Daar maken ze ook eerlijk melding van op hun site.
Reacties op email. 3x gemailed en 3 x binnen 24 uur eem keurig antwoord.
Omdat mijn bestelling echt heel erg lang duurde is deze met luchtvracht verstuurd. Tevens zou ik er gratis een beschermhoes bijkrijgen . Dit was echter vergeten. 4e mail gestuurd. Binnen 24u reactie met excuus en binnen 1 week alsnog geleverd.
De pijp is mooi en rookt prima.
De kosten vallen erg mee.

Samenvattend, levering duurt lang maar is mijns inziens de moeite waard.
Ok, ook leuk om een positieve reactie uit eerste hand te horen.
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Holmes
Berichten: 220
Lid geworden op: 22 jan 2013 21:33
Locatie: Tongeren

aankoop via Mac Queen Pipes

Bericht door Holmes »

Ik ben al een tijdje op zoek om een Ranger Briar Wood aan te kopen. Nu ben ik op een site MacQueen Pipes (http://macqueenpipes.com/classicchurchwardens.aspx) terecht gekomen. Heeft iemand hier ervaring mee? In het verleden werd ik al eens bedot via een Amerikaanse site die Ranger pijpen te koop aanbood (ondertussen werd deze site van internet gehaald)
Groeten Holmes :sherlock:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Immler
Berichten: 2958
Lid geworden op: 29 mar 2012 20:00
Locatie: Amstelredamme

Re: aankoop via Mac Queen Pipes

Bericht door Immler »

Ik heb geen ervaring met deze webstore maar als ik zo eens speur op de review sites dan lijkt mij het beste om uit de buurt te blijven:
Absolutely awful experience. I ordered in DECEMBER, and its almost AUGUST! I've had several communications via email, but no one at MAC QUEEN PIPES will respond with a tracking number. I am so disappointed!! Buyer beware!!!
By gravatar lovelyliz (New User) - on Jul 23, 2012 - 18:27
http://www.webutation.net/go/review/macqueenpipes.com

en vertaald vanuit het Deens:
Belachelijk slecht - je betaalt voor een product dat nooit opduikt!

Ik kocht een pijp bij macqueenpipes.com voor bijna 6 maanden geleden en ik heb er niets over nog niet gezien .. Ik was me bewust dat er sprake zou zijn vertragingen van maximaal 12 weken (ongeveer 3 maanden), maar ik had nooit gedacht dat ik zou moeten twee keer wachten. Ik kreeg een e-mail voor meer dan een maand geleden, waarin stond dat mijn bestelling is verzonden. Maar als ik praat met macqueenpipes, ze zeggen dat er is een vergissing, en dus nog niet zijn verzonden. Nu heb ik heen en weer gemaild met hen voor ongeveer een maand en ik ben nog niet zeker dat mijn bestelling is verzonden.
Doe het niet te handelen door macqueenpipes.com ze producten verkopen, bent u nooit te zien!
http://www.trustpilot.nl/review/macqueenpipes.com

en last but not least

lees vooral de reacties op het filmpje
Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: aankoop via Mac Queen Pipes

Bericht door robvoorburg »

Weer zo'n voordeel deel uit te maken van een clubje pijprokers.

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1838
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: aankoop via Mac Queen Pipes

Bericht door Rob »

De pijp zelf heb ik wel, maar tweedehands dus ik heb geen problemen met de bestelling gehad. Ik moet zeggen dat een aantal jaar geleden dit soort geluiden ook al opdoken. De pijpen worden pas gemaakt op het moment dat de bestelling binnenkomt, was toen de uitleg, dus daarom dat het altijd lang duurt voordat je de pijp krijgt. ik schrik van de reacties die hierboven staan; ik zou het er zelf niet op gokken en voor iets anders gaan zoals een Auenland ofzo.

Gebruikersavatar
Immler
Berichten: 2958
Lid geworden op: 29 mar 2012 20:00
Locatie: Amstelredamme

Re: aankoop via Mac Queen Pipes

Bericht door Immler »

Ik ook.
Afbeelding

kiske

Re: aankoop via Mac Queen Pipes

Bericht door kiske »

Ik heb daar de wizzard besteld. Het bedrijf levert keurig, echter heeft een heel lange levertijd. Dit wist ik van te voren en ze melden ook dat de levering vaak meer dan 6 maanden duurt. Toen ik de pijp niet ontving op de door hun gemelde datum heb ik een emailgestuurd met de vraag wat er aan de hand was. Binnen 24u antwoord, iets fout gegaan, nieuwe leverdatum afgesproken en alsnog de pijp ontvangen met als extra gratis de bijpassende pijpentas.

Wat mij betreft goed dus, je moet alleen lang wachten.

Gebruikersavatar
Holmes
Berichten: 220
Lid geworden op: 22 jan 2013 21:33
Locatie: Tongeren

Re: aankoop via Mac Queen Pipes

Bericht door Holmes »

Bedankt voor de reactie. Ga toch even nadenken.
Groetjes :sherlock:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: aankoop via Mac Queen Pipes

Bericht door Dolledokus »

Kan er niets aan doen, maar 6 maanden wachten op een product?
Moet het nog gemaakt worden , moet de boom nog gekapt worden en gedroogd?
Ik vind dat hoogst vreemd, 6 maanden of langer wachten op een product wat daar eigenlijk in een schap zou moeten liggen lijkt me. Grabbel-grijp, doosje open, spul erin, opsturen maar. En daar doe je 6 maanden over? Dan lijkt mij dat er iets ernstig mis is in je bedrijf.
Wat geven ze als reden op?
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Godfrey59

Re: aankoop via Mac Queen Pipes

Bericht door Godfrey59 »

Als ik het goed heb ( maar pin me er niet op vast) heeft Linzbach in Dusseldorf er een of twee liggen .


Godfrey

kiske

Re: aankoop via Mac Queen Pipes

Bericht door kiske »

De firma is inderdaad klein en maakt op bestelling.

Als een fabrikant van te voren meldt dat een product een lange levertijd heeft, en jij vindt dat te lang, moet je maar iets anders gaan kopen. Ikzelf vind dat ik geen enkel recht van spreken heb over hoe iemand anders zijn bedrijf moet runnen.

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: aankoop via Mac Queen Pipes

Bericht door Dolledokus »

Aaah kijk, maar dat verklaard akelig veel.
Maken op bestelling, daar zit het em in dus. Kan me goed voorstellen dat als je een overload aan orders hebt, dat je erin zwemt en de oever soms niet meer bereikt. Of wel bereikt, maar je zwembroek op half zeven hangt ;)
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

kiske

Re: MacQueen pijpen

Bericht door kiske »

MacQueen timmert aan de weg.


Ze hebben voortaan de nodige voorraad zodat vele van hun modellen binnen 48 uur kunnen worden verzonden. Da's iets anders dan de bijna 10 maanden dat ik erop mocht wachten!

Verder een tijd geleden een vrij kostbare nieuwe pijp "The Oaken Shield" gebracht en nu een compleet nieuwe serie genaamd Vagary voor een mijns inziens lage prijs voor zoiets aparts.

http://macqueenpipes.com/theoakenshield.aspx
http://macqueenpipes.com/vagaryseries.aspx

Ik vind zelf onderstaande wel erg apart, PKZ, PKZ!!!!

http://macqueenpipes.com/images/dragonsagg.jpg


Oh, en nee, ik heb geen aandelen, ik vind ze gewoon verdomde leuke pijpen maken!

Godfrey59

Re: MacQueen pijpen

Bericht door Godfrey59 »

kiske schreef:MacQueen timmert aan de weg.


Ze hebben voortaan de nodige voorraad zodat vele van hun modellen binnen 48 uur kunnen worden verzonden. Da's iets anders dan de bijna 10 maanden dat ik erop mocht wachten!

Verder een tijd geleden een vrij kostbare nieuwe pijp "The Oaken Shield" gebracht en nu een compleet nieuwe serie genaamd Vagary voor een mijns inziens lage prijs voor zoiets aparts.

http://macqueenpipes.com/theoakenshield.aspx
http://macqueenpipes.com/vagaryseries.aspx

Ik vind zelf onderstaande wel erg apart, PKZ, PKZ!!!!

http://macqueenpipes.com/images/dragonsagg.jpg


Oh, en nee, ik heb geen aandelen, ik vind ze gewoon verdomde leuke pijpen maken!

Hun verzending is tegenwoordig in orde heb ik van wat Duitse forumleden ervaren .Het is een familie bedrijf en hebben een tandje bijgezet qua productie . Zelf ben ik altijd een beetje huiverig bij het gebruik van Birchwood en Redwood . Maar een ding is zeker een aantal modellen zijn prachtig. En voor cosplay spelers zoals Lord of the Rings of whatever een must .

Godfrey

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Re: MacQueen pijpen

Bericht door teunis »

Ach, het is al een tijdje bekend dat het "heilige" bruyere niet meer zo heilig is. Olijf is goed, alle fruitbomenhout is goed, morta voldoet en zelfs gedroogde maïskolven, dus waarom berken niet?

Wat je zoekt is vochtdoorlatend en hittebestendig hout. Zeker nu we een pijp veel rust gunnen, zijn andere houtsoorten ook geschikt en beter voorhanden.

Hoewel de getoonde pijpen mijn smaak niet zijn, vind ik het wel geweldig dat ze het aandurven om een andere houtsoort te proberen!
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8807
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: MacQueen pijpen

Bericht door The_Undertaker »

Een ander MacQueen topic hierin gevoegd.


Het lijkt er dus blijkbaar op dat de levering van MacQueen tegenwoordig wel beter, en vertrouwd is. Ik zet er een op het verlanglijstje :mrgreen:
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

kiske

Re: MacQueen pijpen

Bericht door kiske »

30% korting vandaag ivm black friday.

Ter info.

Plaats reactie