PETERSON

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
PJ
Berichten: 71
Lid geworden op: 28 jan 2010 19:39

Bericht door PJ »

Het zou heel goed kunnen dat ze niet voorradig zijn, de River serie is indertijd aangeprijsd als beperkte (ongenummerde) serie.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Bericht door Ribbon »

Hmmm, ik denk dat ik voor de zekerheid toch maar even vraag of ze de serie hebben liggen. Ik wil er liever niet ter plekke achter komen dat ze er niet zijn.

Anders probeer ik een mooie River op internet te scoren. Dan kan ik in Dublin een/wat ander(e) mooie pijp(en) op de de kop tikken :wink:
Laatst gewijzigd door Ribbon op 10 mei 2010 10:51, 2 keer totaal gewijzigd.

PJ
Berichten: 71
Lid geworden op: 28 jan 2010 19:39

Bericht door PJ »

Robb schreef:Hmmm, ik denk dat ik voor de zekerheid toch maar even vraag of ze de serie hebben liggen. Ik wil er liever niet ter plekke achter komen dat ze er niet zijn.

Anders probeer in een mooie River op internet te scoren. Dan kan ik in Dublin een/wat ander(e) mooie pijp(en) op de de kop tikken :wink:
Welke river wil je?

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Bericht door Ribbon »

Ik ben gecharmeerd van de Suir en vooral de Erne.

PJ
Berichten: 71
Lid geworden op: 28 jan 2010 19:39

Bericht door PJ »

Robb schreef:Ik ben gecharmeerd van de Suir en vooral de Erne.
Ah de Suir heb ik ook en daarnaast de Corrib. Beide heb ik via het web in Duitsland gekocht.

http://www.bonner-cigarrenhaus.de

http://www.falkum.de/Produkte/Pfeifen/P ... ction.html

http://www.pipe-shop.net/Shop/cgi-bin/h ... el_pfeifen

http://www.tabak-heinrich.de

https://www.pfeifen-huber.de/Peterson_cat_238_1.html (met nog een gladde Suir)

Falkum, Huber & Heinrich leveren geen tabak buiten Duitsland, de andere wel (als je je bestelling wat zou willen aandikken).

De bruine finish is eigenlijk al nergens meer te vinden. Zelf heb ik de rusticated versie van de River in Aken in mijn handen gehad en daarvan vond ik de kleur in het echt tegenvallen.

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Bericht door Paasei »

Vergelijk de prijzen van de Peterson pijpen eerst eens met deze site, bijvoorbeeld :

http://www.mysmokingshop.co.uk/index2.php
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Bericht door Ribbon »

Ontzettend bedankt voor de links heren. Ik ga ze vanavond maar eens op mijn gemak bekijken, maar zo op het eerste gezicht moet ik nog even sparen. De gladde varianten vind ik toch echt het mooist.

Geduld hebben maar...


:(

:wink:

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Bericht door Ribbon »

PJ schreef:De bruine finish is eigenlijk al nergens meer te vinden.
Erg jammer is dat. Hierbij vangt mijn queeste naar 1 van deze pijpen aan.

Ik wil dus het liefst een Suir of Erne met zo'n bruine finish, en dan het liefst niet zo'n 9mm versie.

Tsjonge...

PJ
Berichten: 71
Lid geworden op: 28 jan 2010 19:39

Bericht door PJ »

Robb schreef:
PJ schreef:De bruine finish is eigenlijk al nergens meer te vinden.
Erg jammer is dat. Hierbij vangt mijn queeste naar 1 van deze pijpen aan.

Ik wil dus het liefst een Suir of Erne met zo'n bruine finish, en dan het liefst niet zo'n 9mm versie.

Tsjonge...
Ik zou willen zeggen: durf in spanning bij de link van Paasei te kijken! Die zullen 9mm vrij zijn.

Aan de andere kant: met een adapter heb je je 9mm pijp ook omgebouwd naar een filterloze pijp.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Bericht door Ribbon »

PJ schreef:
Robb schreef:
PJ schreef:De bruine finish is eigenlijk al nergens meer te vinden.
Erg jammer is dat. Hierbij vangt mijn queeste naar 1 van deze pijpen aan.

Ik wil dus het liefst een Suir of Erne met zo'n bruine finish, en dan het liefst niet zo'n 9mm versie.

Tsjonge...
Ik zou willen zeggen: durf in spanning bij de link van Paasei te kijken! Die zullen 9mm vrij zijn.

Aan de andere kant: met een adapter heb je je 9mm pijp ook omgebouwd naar een filterloze pijp.
Nu je het zegt. Ik had in eerste instantie niet gezien dat ze de Suir nog hebben daar.

Maar dan nog vindt ik het kleurverschil met de pijp die is afgebeeld op de website van Peterson (zie: http://www.peterson.ie/pipes/river-collection-suir.html )aanzienlijk. Juist die kleur vind ik prachtig.

PJ
Berichten: 71
Lid geworden op: 28 jan 2010 19:39

Bericht door PJ »

Robb schreef:
Maar dan nog vindt ik het kleurverschil met de pijp die is afgebeeld op de website van Peterson (zie: http://www.peterson.ie/pipes/river-collection-suir.html )aanzienlijk. Juist die kleur vind ik prachtig.
Mijn rivers hebben beide de walnoten kleur zoals mysmokingshop ze heeft staan, dat is ook de enige kleur die ik heb gezien, naast de ongebeitste uitvoering (kitvrij) die ik in 1 Duitse webshop ooit heb gezien.

De teint van de Peterson website heeft wel iets van de tint van de rustic uitvoering, die ik zelf dus niet mooit vind. Jij misschien wel.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Bericht door Ribbon »

Mja, ik denk dat ik er sowieso eentje in het echt wil zien alvorens ik er 1 aanschaf. Ik ga maar is wat winkels af.

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

Robb schreef:Mja, ik denk dat ik er sowieso eentje in het echt wil zien alvorens ik er 1 aanschaf. Ik ga maar is wat winkels af.
Goed plan! Ik ben een groot voorstander van pijpen in werkelijkheid zien en vooral vasthouden... Dat is meteen een van de grote nadelen van hoe we nu leven; op internet is het heel gemakkelijk om de meest schitterende pijpen te vinden, maar die daarna in werkelijkheid vinden is een geheel andere ketel van vis. Foto's kunnen echt heel anders zijn dan de werkelijkheid, zeker als het over kleur gaat. Vaak zie je in foto's details veel beter dan in werkelijkheid, en dat kan een heel andere indruk geven. Niet eens kwaadwillendheid van verkopers, je kijkt nu eenmaal anders naar een foto dan naar een 3D ding, en technisch is een camera toch wel wat anders dan ons oog.

Overigens gaat het mij echt om het vasthouden; een pijp die schitterend kan ineens heel onhandig of onvriendelijk in de hand liggen, dat zie je niet, dat kun je alleen maar voelen...

Toen ik nog echt op pijpenjacht ging, had ik doorgaans een paar modellen of types pijp in gedachten die ik wilde hebben, en dan was het kijken wat je tegenkomt. Nu koop ik minder pijpen, maar het systeem is nog het zelfde. Ik wil ooit nog eens een mooi model 'Pot' scoren (zie hier kapitein Haddocks nieuwe aanwinst:)
Afbeelding
en ooit eens een mooie plateau pijp (zie hier de schitterende huisvlijt van Smoorder:)
Afbeelding

En zo heb ik nog wat zaken in gedachten. Voor al die pijpen geldt dat ik geen merk of precieze uitvoering in gedachten heb. Ik weet wel dat ik over het algemeen van iets kleinere pijpen hou, en van licht gewicht, maar ik kijk gewoon wat ik tegen kom. Nu niet, dan morgen. of het volgend jaar. Elke keer als ik bij Heinrichs of een andere zaak kom kijk ik gewoon rond, en als er geen pijp voor me is, dan wordt mijn tabakskelder gevoederd.

Groet, Janneman

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Bericht door Kynikos »

Dat zou ook ongeveer mijn tactiek zijn, maar ik ben soms ook geneigd om dan iets anders te kopen als ze niet exact hebben wat ik wil, omdat ik gewoon nieuw speelgoed wil. Geen goede gewoonte. Op dit moment zijn mijn eigen voornaamste wensen een gebogen Peterson system omdat ik het mooie dingen vindt en gewoon eens wil proberen hoe dat nou rookt, en een of andere straight apple. En misschien een pot. Ik hou erg van klassieke, rechttoe rechtaan modellen en sinds ik al een twee billiards en een canadian heb lijkt een apple me een mooie toevoeging.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Bericht door Ribbon »

janneman schreef:Overigens gaat het mij echt om het vasthouden; een pijp die schitterend kan ineens heel onhandig of onvriendelijk in de hand liggen, dat zie je niet, dat kun je alleen maar voelen...
Dat ben ik met je eens. Op dit moment ben ik in het bezit van 1 pijp, en die ligt lekker in de hand. De volgende pijp die ik aan ga schaffen kan heel goed een ander model zijn, dus vind ik het vrij logisch dat ik eerst even check of hij wel lekker vasthoudt.

En het is evenwel een goed excuus om stad en land af te struinen naar tabakswinkels :)

Gebruikersavatar
derkbait
Berichten: 154
Lid geworden op: 22 apr 2010 18:44
Locatie: 150
Contacteer:

Peterson systeem 317

Bericht door derkbait »

Deze pijp kwam gisteren binnen en behoefte aardig wat schoonmaak en opknapwerk. Resultaat is wel naar wens vind ik...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Bericht door Paasei »

Zo, die is mooi !
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

Een fantastische aanwinst, zo te zien. Als nieuw!
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Bommel »

Lijkt wel een pijp dat vers uit het magazijn komt.
Een Beauty.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ronnie de Ponnie
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 jul 2010 13:05
Locatie: Zwolle

Bericht door Ronnie de Ponnie »

Mooi hout, die bird's eye op de ketel.
Bevalt ze qua roken ook ?

Ik overweeg een 313 te kopen, iets meer billiard-model, wel met gebogen mondstuk.
I'm thinking, Lewis...

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Bericht door Paasei »

Ronnie de Ponnie schreef:...
Bevalt ze qua roken ook ?...
Zou me verwonderen indien niet, mijn 307 en 314 alleszins wel.
Zijn ook fantastische pijpen voor filterpijprokers die filterloos willen proberen.
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
derkbait
Berichten: 154
Lid geworden op: 22 apr 2010 18:44
Locatie: 150
Contacteer:

Bericht door derkbait »

Gisteren even een plukje er in gedaan van Danske. Ze moet weer helemaal ingerookt worden.. Wel wat bijsmaakjes eerst maar dat is logisch ze is net schoongemaakt. Eerste trekken perfect overigens ze was meteen op gang. Toen maar even een wandelingetje gemaakt.. Opvallend was dat de pijp perfect is gemaakt voor hangende rokers. Opvallend was ook de koelte van het roken. Na een tijdje ging de pijp uit en stak ik haar even weer aan, Nog maar eens even wat trekjes genomen en ze was alweer uit. Ik heb daarop even met het pijpenbestek zachtjes gevoeld in de tabak of er nog resten in zaten en of ze echt leeg was, het laatste was het geval. Dus buiten de bijsmaakjes die wel wegtrekken ben ik zeer zeer tevreden!! Eerste indruk is dat het systeem van peterson perfect is en zeer gemakkelijk te roken is. Ik moet natuurlijk nog wel andere tabak erin roken maar dat kan geen probleem zijn.

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Bericht door Kynikos »

Volgens mij is inroken in de buitenlucht niet zo'n goed idee. Misschien overdrijf ik, maar ik zou wel bang zijn om de elementen op een maagdelijke bowl los te laten. Een beetje een nare wind die er langs waait en je tabak brandt ineens drie keer zo heet als bedoeld.

Gebruikersavatar
derkbait
Berichten: 154
Lid geworden op: 22 apr 2010 18:44
Locatie: 150
Contacteer:

Bericht door derkbait »

Ja klopt wel wat je zegt.. Probleem ik rook niet binnen want dat wil ik zelf niet... Mijn vrouw vind het prima maar ik vind een rookvrije woonruimte een must....

Andere kant leer je ermee omgaan en ga je ed pijp wel beschermen tegen de wind.. En wat is er heerlijker dan om in je ouwe rommelgarage bij je hobby kunstaasvisjes een heerlijke pijp te roken.. weg van iedereen lekker alleen met de spullen waar je rots op bent!!!

Gebruikersavatar
stoffel
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 mei 2009 22:22

Bericht door stoffel »

en hoe bevalt het mondstuk je? is het niet moeilijk om daar een rager in te krijgen tijdens het roken?

ik houd ook van buiten roken, zo houd je altijd verse zuurstof
heil Donar god van de donder!

Gebruikersavatar
derkbait
Berichten: 154
Lid geworden op: 22 apr 2010 18:44
Locatie: 150
Contacteer:

Bericht door derkbait »

Ik rag eigenlijk nooit tijdens het roken :oops: Vind het mondstuk overigens geniaal!! Dat ligt echt heerlijk in de mond man!!! Raggertje wil er wel in trouwens hoor maar ik kom niet in de pijp zelf maar volgens mij kom ik in het reservoir uit als ik dat doe. Ik had na het roken even geprobeerd...

Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 1165
Lid geworden op: 27 okt 2009 10:45
Contacteer:

Bericht door Vandaahl »

Mooi pijpje hoor!
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

Gebruikersavatar
derkbait
Berichten: 154
Lid geworden op: 22 apr 2010 18:44
Locatie: 150
Contacteer:

Peterson 314

Bericht door derkbait »

Afbeelding

Deze pijp gisteren even weer toonbaar gemaakt!!!

Gebruikersavatar
Ronnie de Ponnie
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 jul 2010 13:05
Locatie: Zwolle

Bericht door Ronnie de Ponnie »

Jaaa, mooi.
Ik ben erg te spreken over dit type pijp.
Rookt goed, mooi klein, erg handzaam en toch robuust, mooi hout.

En natuurlijk de P-lip.
I'm thinking, Lewis...

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

HEEL erg toonbaar. Lieve hemel wat blinkt die zilveren ring! Zo krijg ik ze niet!
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Plaats reactie