PETERSON

Alles over de pijp zelf...
Gebruikersavatar
wiele
Berichten: 350
Lid geworden op: 13 jul 2015 10:59

Re: Christmas pipe and tobacco Peterson

Bericht door wiele »

Prachtig allemaal. Vooral de meest rechtse pijp staat me wel aan. Een beetje een pot model?

Gebruikersavatar
oldgreenfield
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 jun 2014 22:34
Locatie: Ten Boer (gr)

Re: Christmas pipe and tobacco Peterson

Bericht door oldgreenfield »

Deadl0ck schreef:Tof, ze zien er mooi uit!

Denk trouwens niet dat dit op het marktplein hoort, eerder in pijpen algemeen, gezien je het niet zoekt of zelf verkoopt.
Sorry :oops: :oops: te snel geweest. Misschien dat een van de moderatoren het kan verplaatsen als dat beter is. :-T
Problemen zijn zo opgelost, wonderen duren wat langer.

Gebruikersavatar
jongeman
Berichten: 51
Lid geworden op: 17 mei 2016 15:38

Re: Christmas pipe and tobacco Peterson

Bericht door jongeman »

Ik vindt ze enorm prachtig!.
Ik zie ze nog niet staan op de site zelf.

Ben benieuwd wat ze wederom gaan kosten.
While I smoke my pipe, I am at my best. ;p

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8807
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Christmas pipe and tobacco Peterson

Bericht door The_Undertaker »

oldgreenfield schreef:
Deadl0ck schreef:Tof, ze zien er mooi uit!

Denk trouwens niet dat dit op het marktplein hoort, eerder in pijpen algemeen, gezien je het niet zoekt of zelf verkoopt.
Sorry :oops: :oops: te snel geweest. Misschien dat een van de moderatoren het kan verplaatsen als dat beter is. :-T
Samengevoegd met het algemene Peterson-topic 8)
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
BenHam
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 aug 2016 07:22
Locatie: Kedichem

Re: PETERSON

Bericht door BenHam »

Ik ben van plan om mijn collectie uit te gaan breiden met een Christmas 2016 en dan het liefst het B10 model. Weet iemand of deze te verkrijgen is in Nederland? Op internet kom ik dit model niet tegen in Nederland en het liefste wil ik hem eerst zien.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: PETERSON

Bericht door Sidekickelvis »

BenHam schreef:Ik ben van plan om mijn collectie uit te gaan breiden met een Christmas 2016 en dan het liefst het B10 model. Weet iemand of deze te verkrijgen is in Nederland? Op internet kom ik dit model niet tegen in Nederland en het liefste wil ik hem eerst zien.
Haddocks al geprobeerd?
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
rivulus
Berichten: 1389
Lid geworden op: 01 jun 2014 13:44
Locatie: Leiden

Re: PETERSON

Bericht door rivulus »

http://www.pipedivan.com/index.php?main ... ts_id=2563

Pipedivan is iers, maar levert gewoon naar Nederland, boven de EUR 150 zelfs gratis.
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

Gebruikersavatar
BenHam
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 aug 2016 07:22
Locatie: Kedichem

Re: PETERSON

Bericht door BenHam »

Sidekickelvis schreef:
BenHam schreef:Ik ben van plan om mijn collectie uit te gaan breiden met een Christmas 2016 en dan het liefst het B10 model. Weet iemand of deze te verkrijgen is in Nederland? Op internet kom ik dit model niet tegen in Nederland en het liefste wil ik hem eerst zien.
Haddocks al geprobeerd?
Bij Haddocks zie ik wel de Chistmas 2016 op de site staan maar niet het B10 model.
Als ik zo kijk heb ik het idee dat 106 en XL02 het meest voorkomende model is dus weet niet hoe algemeen verkrijgbaar model B10 is. Ik zal ze eens een mailtje sturen je weet maar nooit om er zomaar heen te rijden vindt ik iets te ver :)

Gebruikersavatar
BenHam
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 aug 2016 07:22
Locatie: Kedichem

Re: PETERSON

Bericht door BenHam »

rivulus schreef:http://www.pipedivan.com/index.php?main ... ts_id=2563

Pipedivan is iers, maar levert gewoon naar Nederland, boven de EUR 150 zelfs gratis.
Bedankt Rivulus.
Het wordt mijn eerste nieuwe pijp die ik nieuw aanschaf dus weet nog niet helemaal zeker of dit model mij wel echt "aanstaat". Ik vindt het dan een te groot risico om hem via internet te kopen en dan misschien met een pijp te zitten die ik niet mooi vindt.

Gebruikersavatar
roadrunner
Berichten: 75
Lid geworden op: 02 okt 2016 11:33
Locatie: sint-niklaas (B) o-vl

Re: PETERSON

Bericht door roadrunner »

haddock heeft de b10 flaim grain op de site staan :wink:

Gebruikersavatar
rivulus
Berichten: 1389
Lid geworden op: 01 jun 2014 13:44
Locatie: Leiden

Re: PETERSON

Bericht door rivulus »

Je kunt Willem Schimmel in Zutphen nog proberen, die heeft ook aardig wat Petersons in huis. Geen webshop, maar je kan altijd even bellen.

Als je bij Haddocks langsgaat is het trouwens ook een goed idee om van tevoren even te bellen/mailen; hij heeft heel veel op voorraad in zijn magazijn maar maar een heel klein winkeltje.
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

Gebruikersavatar
smoorder
Dichter des Forum
Berichten: 1254
Lid geworden op: 23 apr 2009 12:43
Locatie: Mechelen B

Re: PETERSON

Bericht door smoorder »

Of wip gewoon even bij Peterson binnen :
Nassaustraat, Dublin ... :)

Gebruikersavatar
BenHam
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 aug 2016 07:22
Locatie: Kedichem

Re: PETERSON

Bericht door BenHam »

smoorder schreef:Of wip gewoon even bij Peterson binnen :
Nassaustraat, Dublin ... :)
Het jammere is dat ik tot begin dit jaar geregeld naar Dublin moest voor mijn werk. Helaas zitten daar nog maar 200 werknemers dus ga ik daar niet meer heen. Had ik toch net iets eerder moeten beginnen met deze hobby... :(

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: PETERSON

Bericht door Bommel »

Peterson zelf al geprobeerd?
Afbeelding

Gebruikersavatar
rivulus
Berichten: 1389
Lid geworden op: 01 jun 2014 13:44
Locatie: Leiden

Re: PETERSON

Bericht door rivulus »

https://petersonpipenotes.wordpress.com ... e-catalog/
Staat een link op naar een pdf van de 1940 Peterson catalogus.

Het grote Peterson boek is nog steeds niet af, wordt nu eind 2017...
https://petersonpipenotes.wordpress.com/about/
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

Gebruikersavatar
PhilipV
Berichten: 2120
Lid geworden op: 04 aug 2012 21:07
Locatie: Deinze, België

Re: PETERSON

Bericht door PhilipV »

Ja het schuift inderdaad altijd maar op. Ik denk dat die gasten iets te veel hooi hebben opgepakt en daardoor de deadline te rooskleurig ingeschat hebben. Je hoort ze ook minder online laatste tijd, heb ik de indruk.
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: PETERSON

Bericht door Wowbagger »

Je zou er spontaan een aanval van PKZ van krijgen...
Afbeelding

Whitesnake

Re: PETERSON

Bericht door Whitesnake »

Wow!

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: PETERSON

Bericht door roocker »

De 303 of 302 is geil ja !!! Als de 303 versie er komt , is er 1 beslist voor MOI ! :-?

Gebruikersavatar
TommyLF
Berichten: 724
Lid geworden op: 05 apr 2016 22:57
Locatie: Playa Almeria
Contacteer:

Re: PETERSON

Bericht door TommyLF »

Ik vraag me werkelijk af wat we nog van Peterson werkelijk kunnen verwachten nu het in Amerikaanse handen is...
Mijn vaste adressen krijgen nauwelijks pijpen van Peterson binnen, laat staan de nieuwste series...
Heb hierdoor de Christmas pipe al niet kunnen kopen en laat staan het feit dat allerlei tabakken glashard geschrapt zijn...

Hoop dat het geen voorbode is van het bestaan van Peterson.

Grtz TommyLF
Een pijp- en/of sigarenroker is geen onruststoker... :-?

"Ask not what your country can do for you. Ask what you can do for your country" JFK

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: PETERSON

Bericht door Tobias Tobit »

TommyLF schreef: 12 feb 2019 18:38 Ik vraag me werkelijk af wat we nog van Peterson werkelijk kunnen verwachten nu het in Amerikaanse handen is...
Mijn vaste adressen krijgen nauwelijks pijpen van Peterson binnen, laat staan de nieuwste series...
Heb hierdoor de Christmas pipe al niet kunnen kopen en laat staan het feit dat allerlei tabakken glashard geschrapt zijn...

Hoop dat het geen voorbode is van het bestaan van Peterson.

Grtz TommyLF
De tabak afdeling van Peterson is niet in Amerikaanse handen hoor dus het schrappen van bepaalde tabakken kun je niet aan Laudisi toeschrijven.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: PETERSON

Bericht door roocker »

Als maar wel de pijpen goed geboord worden... Heb al diverse mooie in de winkels gezien , en ook de duurdere , maar in mijn ogen met een te hoog uitkomend rookkanaal / bodem ketel . Wat dus betekend dat een pijp nooit leeg kan worden gerookt . Zo jammer... En dit terwijl bijvoorbeeld een Morgan Bones perfect geboord is , prima rookt en vijftig Euro kost.... Dan verwacht ik van een duurdere pijp betere afwerking en kwaliteit , zeker mbt de rookeigenschappen . En ik bezit al enkele Peterson's , maar toch op zoek naar een merk met dezelfde klasse met goede boringen . Ik zou graag een groene 303 van 2019 willen kopen als ik er van uit kan gaan dat de boring goed is …. :roll:

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: PETERSON

Bericht door Wowbagger »

303 zit er volgens mij niet tussen, althans niet bij smokingpipes. Ze hebben niet alle systeempijpmodellen gemaakt maar een selectie.

Gebruikersavatar
Madmull
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 feb 2018 20:21

Re: PETERSON

Bericht door Madmull »

roocker schreef: 12 feb 2019 17:18 De 303 of 302 is geil ja !!! Als de 303 versie er komt , is er 1 beslist voor MOI ! :-?
Smokingpipes heeft hem al een tijdje
https://www.smokingpipes.com/pipes/new/ ... _id=315361

madmull

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: PETERSON

Bericht door Wowbagger »

Madmull schreef: 12 feb 2019 20:22
roocker schreef: 12 feb 2019 17:18 De 303 of 302 is geil ja !!! Als de 303 versie er komt , is er 1 beslist voor MOI ! :-?
Smokingpipes heeft hem al een tijdje
https://www.smokingpipes.com/pipes/new/ ... _id=315361

madmull
Aha, u heeft betere ogen dan ondergetekende. :mrgreen:

Gebruikersavatar
TommyLF
Berichten: 724
Lid geworden op: 05 apr 2016 22:57
Locatie: Playa Almeria
Contacteer:

Re: PETERSON

Bericht door TommyLF »

Madmull schreef: 12 feb 2019 20:22
roocker schreef: 12 feb 2019 17:18 De 303 of 302 is geil ja !!! Als de 303 versie er komt , is er 1 beslist voor MOI ! :-?
Smokingpipes heeft hem al een tijdje
https://www.smokingpipes.com/pipes/new/ ... _id=315361

madmull
Prachtig voor de US dat ze ze daar wel hebben, hier in de EU amper tot niet... En ik heb geen trek in het shipping risico vanuit de US, heb daar al slechte ervaringen mee...
Een pijp- en/of sigarenroker is geen onruststoker... :-?

"Ask not what your country can do for you. Ask what you can do for your country" JFK

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: PETERSON

Bericht door Wowbagger »

TommyLF schreef: 12 feb 2019 23:49
Madmull schreef: 12 feb 2019 20:22
roocker schreef: 12 feb 2019 17:18 De 303 of 302 is geil ja !!! Als de 303 versie er komt , is er 1 beslist voor MOI ! :-?
Smokingpipes heeft hem al een tijdje
https://www.smokingpipes.com/pipes/new/ ... _id=315361

madmull
Prachtig voor de US dat ze ze daar wel hebben, hier in de EU amper tot niet... En ik heb geen trek in het shipping risico vanuit de US, heb daar al slechte ervaringen mee...
Smokingpipes heeft ze ook in hun EU winkel in Dublin Thomas. Zie https://www.pijprokersforum.nl/viewtopi ... =7&t=11107

Gebruikersavatar
Madmull
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 feb 2018 20:21

Re: PETERSON

Bericht door Madmull »

TommyLF schreef: 12 feb 2019 23:49
Prachtig voor de US dat ze ze daar wel hebben, hier in de EU amper tot niet... En ik heb geen trek in het shipping risico vanuit de US, heb daar al slechte ervaringen mee...
Nou dan maar bestellen bij Danpipe, wel 30 euro duurder
https://www.danpipe.de/de/9mm/0735-303_ ... 303-_19753

Madmull

Gebruikersavatar
Stoker
Berichten: 846
Lid geworden op: 19 jul 2016 21:00
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: PETERSON

Bericht door Stoker »

TommyLF schreef: 12 feb 2019 18:38 Ik vraag me werkelijk af wat we nog van Peterson werkelijk kunnen verwachten nu het in Amerikaanse handen is...
Mijn vaste adressen krijgen nauwelijks pijpen van Peterson binnen, laat staan de nieuwste series...
Heb hierdoor de Christmas pipe al niet kunnen kopen en laat staan het feit dat allerlei tabakken glashard geschrapt zijn...

Hoop dat het geen voorbode is van het bestaan van Peterson.

Grtz TommyLF
Via een ander forumlid heb ik er wel een kunnen bemachtigen maar het is inderdaad jammer dat er geen kerst tabak bij zat dit jaar
:-T [-X GonE .......... LiKe A FaRt iN ThE WinD !! :roll: :lol:

Mijn PijpenCollectie : viewtopic.php?f=41&t=10069
Mijn Tabakken : viewtopic.php?f=48&t=9841

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: PETERSON

Bericht door NoneNicer »

Voor wat meer achtergrond informatie rondom de transities in Peterson land wordt aardig wat besproken bij Pipesmagazine.com podcast.
http://pipesmagazine.com/blog/category/radio-talk-show/
Daar werd enkele weken geleden uitgelegd (Sykes Wilford was deze winter thuis te gast bij Brian Levine vanwege de overstromingen in Florida bij het hoofdkwartier van SmokingPipes.com) welke activiteiten zijn overgenomen. De Peterson naam voor de productie van pijpen blijft in handen van SmokingPipes, de productielocaties waren al verdeeld in Ierland en Italie. Tabak werd door een andere partij in de EU gedaan, ik geloof Kohlhase & Kopp tot de wissel in het 3e kwartaal 2018. Dit wordt overgenomen lees ik net bij Pipesmagazine.com forum zie ook door Scandinavian Tobacco Group. Een beperkt aanbod van producten zal blijven bestaan:
- Peterson Connoisseur´s Choice Tobacco 50 Grams
- Peterson Irish Flake Tobacco 50 Grams
- Peterson Old Dublin Tobacco 50 Grams
- Peterson Sherlock Holmes Tobacco 50 Grams
- Peterson University Flake 50 Grams
- Peterson Aran Mixture Tobacco 50 Grams
- Peterson Irish Dew Mixture Tobacco 40 Grams

Plaats reactie