STANWELL

Alles over de pijp zelf...
Laafke

Re: Stanwell

Bericht door Laafke »

Er is een topic over meerschuim hr Bommel.....daar wordt Uw vraag prima keurig beantwoordt.... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Stanwell

Bericht door Bommel »

Touche. :lol:
Afbeelding

Laafke

Stanwell 124 revival

Bericht door Laafke »

Goedemiddag allemaal,

Weet iemand toevallig of er een aanleiding was om de Stan 124 opnieuw (revival) uit te geven??
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 416
Lid geworden op: 11 okt 2011 23:35

Re: Stanwell 124 revival

Bericht door Charlie »

Vind het wel een leuk modelletje, maar ik weet nu niet of ik het kleine mondstuk nu zo prettig vind.

Beetje (letterlijk) in your face...

Laafke

Re: Stanwell 124 revival

Bericht door Laafke »

Dat mondstukje is geniaal, Charlie. Het zorgt ervoor dat de pijp tegen je onderkaak rust. Daardoor is deze relatief (top)zware pijp langere tijd in je mond te houden.

Laafke

Re: Stanwell 124 revival

Bericht door Laafke »

Ik kreeg nog geen antwoord op mijn vraag uit de USA. Wel een aantal wetenswaardigheden: de revival werd in 2009/10 wereldwijd uitgebracht. Het origineel was van, zoals mij nog vagelijk bijstond, Sixten Ivarsson. Komt er wel een vraag bij: wanneer is het origineel verschenen?? Ik heb een aantal catalogi gekregen waarin ik misschien de info vinden kan.

Laafke

Re: Stanwell 124 revival

Bericht door Laafke »

Het origineel stamt uit begin jaren 80 vorige eeuw. Het is één van de laatste , zoniet het laatste, modellen die Sixten ontwierp. Het vermoeden bestaat (meerdere bronnen) dat de revival een eerbetoon aan Sixten was.

Laafke

Re: Stanwell 124 revival

Bericht door Laafke »

Het definitieve jaar van het origineel is 1983 en het was definitief het laatste model dat Sixten voor Stanwell ontwierp. Saillant detail, liet Sixten zich eerst met geld betalen voor zijn licenties later liet hij zich betalen met bruyere en bamboe.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Stanwell 124 revival

Bericht door Eliminator »

Je kan evt ook je laatste post wijzigen Laafke en tekst bijvoegen, moet niet, maar het leest wat prettiger !
Afbeelding

Laafke

Re: Stanwell 124 revival

Bericht door Laafke »

Ja, idd, was ik in mijn enthousiasme vergeten, zal er voortaan aan denken.....

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Tip over Stanwell Pijpen voor een mooie prijs.

Bericht door Huub »

Hallo,

Vandaag keek ik weer eens op de site van de bekende zaak Huber in München. Ik wilde wat meer informatie hebben over de Epikur Plug die daar als enige zaak verkocht wordt. Ik ben momenteel een sample aan het roken die ik van een Duitse vriend kreeg toegezonden.
Ik zag daar een aanbieding van Stanwell Luxe-series voor nagenoeg de helft van de prijs.

Een ieder die toch als van plan was een Stanwell te kopen kan daar zijn voordeel mee doen.

Fijne dag verder,

Huub

P.S.

Voor de goede orde. Ik heb geen commerciële relatie met de betreffende zaak.

Laafke

Re: Tip over Stanwell Pijpen voor een mooie prijs.

Bericht door Laafke »

Hallo Huub,

Dat laatste probleem heb ik ook. Ik krijg nogal wat nieuwsbrieven en dan denk ik...dat zou wat voor het forum zijn. Maar om de verdenking van eigenbelang voor te zijn meld ik het vaak maar niet.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Tip over Stanwell Pijpen voor een mooie prijs.

Bericht door Sidekickelvis »

Ik snap niet zo goed waarom jullie er steeds van uitgaan dat we denken dat jullie belang hebben bij de aanbiedingen die jullie doorgeven? Het is toch gewoon het delen van interessante dingen die jullie vinden op het WWW? Bij mijn weten hebben alleen Godfrey, Rudi en Annie commerciële belangen in de pijprokerswereld.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Immler
Berichten: 2958
Lid geworden op: 29 mar 2012 20:00
Locatie: Amstelredamme

Re: Tip over Stanwell Pijpen voor een mooie prijs.

Bericht door Immler »

+1 SKE
Afbeelding

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Tip over Stanwell Pijpen voor een mooie prijs.

Bericht door Paasei »

Goeie tip, gelijk een pokertje besteld ! (207 in sand uitvoering)
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5305
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Tip over Stanwell Pijpen voor een mooie prijs.

Bericht door MilleLuci »

Prachtige zaak Huub, was er verleden jaar!
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5305
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Tip over Stanwell Pijpen voor een mooie prijs.

Bericht door MilleLuci »

Ik heb ook nog een mooie tip,

Quaedvlieg pfeifen, veel aanbiedingen, Winslows en mooie Ser Jacopo's!
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

STANWELL

Bericht door Eliminator »

Vele Stanwell topics samengevoegd, gelieve voortaan voor al uw Stanwell vragen en opmerkingen, dit topic gebruiken
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bananabox-Ninja
Berichten: 4766
Lid geworden op: 29 aug 2012 13:04
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: STANWELL

Bericht door Bananabox-Ninja »

Ik heb recentelijk via MP deze pijp op de kop getikt en ik kan er eigenlijk niks over vinden.
Het enige wat er op staat is: Stanwell / regd no 969-48 met een S en kroon in wit op het
mondstuk

Kan iemand me iets vertellen over de vorm en de leeftijd van deze pijp? Alvast dank.

Afbeelding
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Laafke

Re: STANWELL

Bericht door Laafke »

Het is een freehand. Kan gemaakt zijn door één van de pijpenmakers die voor Stanwell hebben gewerkt. Aangezien je geen verdere gegevens hebt schat ik de leeftijd op jaren 70 in. Maar weet het is een schatting. Ik heb zelf zoiets gehad en dat kwam uit dat tijdperk.

Laafke

Re: STANWELL

Bericht door Laafke »

En als ik de modellen zo bezie dan zou het goed een Refbjerg kunnen zijn. Dat gevoel had ik direkt al ....maar heb toch even nagekeken.

Laafke

Re: STANWELL

Bericht door Laafke »

Ik ontdekte via google een nieuwe site van Stanwell.

http://www.stanwellpipe.com/

Gebruikersavatar
Immler
Berichten: 2958
Lid geworden op: 29 mar 2012 20:00
Locatie: Amstelredamme

Re: STANWELL

Bericht door Immler »

GJ, deze site is van dezelfde eigenaar als pipetorium.com.
Hongaars bedrijf met goede referenties.
Afbeelding

Laafke

Re: STANWELL

Bericht door Laafke »

Immler ik googelde net op Stanwell 124 revival....zelf voor 150 euri gekocht daar wordt nu 399,= voor gevraagd :(

Laafke

Re: STANWELL

Bericht door Laafke »

Na jaren van zoeken vond ik hem dan eindelijk : de Stanwell Sixtus 213

Afbeelding

De pijp behoort tot een serie van 6 pijpen die alle door Tom Eltang zijn ontworpen. (Deze info komt van Tom zelf en ontkracht verhalen dat andere makers er de hand in zouden hebben gehad. Op een forum werd zelfs beweerd dat de serie door Sixtus Ivarsson zou zijn gemaakt. Sixtus zou dan de zweedse versie van Sixten zijn) De pijpen zijn midden jaren 90 ontworpen.

Afbeelding

Waarom is niet duidelijk maar het model schijnt weer opnieuw te worden geproduceerd nu onder het nummer 432. (en natuurlijk Danish Design)
Ik heb er vermoedelijk een foto van en wat direkt opvalt is dat de "gouden" S niet meer aan de linkerkant zit. De handelaar die de pijp aan mij verkocht had hem op zijn site als 213/432 aangekondigd, navraag bracht geen uitkomst over evt verschillen in het model.

[url=http://postimage.org/]Afbeelding[/url
Laatst gewijzigd door Laafke op 07 mei 2014 19:14, 2 keer totaal gewijzigd.

Laafke

Re: STANWELL

Bericht door Laafke »

Helemaal vergeten: Dank aan Huub, die door zijn contacten mij van de correcte informatie voorzag.

Gebruikersavatar
Silas
Berichten: 82
Lid geworden op: 13 jul 2012 13:13

Re: Stanwell

Bericht door Silas »

Hanno schreef:Vandaag mijn nieuwste Stanwell binnen gekregen uit een oude collectie. Ik geloof dat deze pijp al in 2004 komt? Maar ik heb m nieuwe via Ebay gekocht:

En ik heb deze pijp vanmorgen voor het eerst even gerookt en ik kan niet anders zeggen dan fantastisch! Wat een fijne pijp! Erg blij mee!

Stanwell Pipe Poul Stanwell Collection Shape 172
Afbeelding

Beetje late reactie van mijn kant maar getverderrie wat een mooie pijp is dat zeg!!
Maarten

Gebruikersavatar
Holmes
Berichten: 220
Lid geworden op: 22 jan 2013 21:33
Locatie: Tongeren

Schade aan mijn Stanwell

Bericht door Holmes »

Ongeveer een jaar geleden kocht ik een nieuwe Stanwell. Ik heb deze volgens de regels in gerookt. Na een tiental keren gebruikt te hebben begon de bovenlaag van de ketel af te schilferen. Ik heb contact opgenomen met de verkoper maar helaas kan of wil hij er niks aan doen.
Ik ben nu op zoek naar de officiële site van Stanwell om te zien of er geen garantie mogelijk is of een eventuele herstelling. Kan iemand mij hieraan helpen?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: STANWELL

Bericht door Eliminator »

Lijkt me een vraag die prima past in het Stanwell topic, samengevoegd.
Afbeelding

Arclaud
Berichten: 1406
Lid geworden op: 02 jan 2012 23:28
Locatie: Antwerpen

Re: STANWELL

Bericht door Arclaud »

Een probleem dat niet hoort. Zonde dat die verkoper zijn handen hier vanaf trekt. Had je hem lokaal of online gekocht?
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

Plaats reactie