STANWELL

Alles over de pijp zelf...
Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Bommel »

Een hoog Bernard gehalte.
Mooie kleur en vorm.
Afbeelding

Gebruikersavatar
multiballs
Berichten: 1241
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:18

Bericht door multiballs »

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: JAHAAAAA :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

ZE IS ER !!!!!


Afbeelding

Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 1165
Lid geworden op: 27 okt 2009 10:45
Contacteer:

Bericht door Vandaahl »

:twisted: :twisted: :twisted:
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

Gebruikersavatar
multiballs
Berichten: 1241
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:18

Bericht door multiballs »

Afbeelding

Gebruikersavatar
boyenne
Berichten: 423
Lid geworden op: 26 okt 2009 16:55

Bericht door boyenne »

Een fraaie pijp, nu graag je bevindingen over dit stoere meisje.
boyenne Afbeelding

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

Ow, die ziet er wel heel mooi uit. Flame grain! Hoe toepasselijk!
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Bommel »

Lekker ding Multiballs.
En dan bedoel ik de pijp en niet het uitnodigingding dat in de rechter onderhoek op popt. :?
Afbeelding

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Ik lees net dat ze een acryl mondstuk hebben. Is dat niet een minpuntje?

Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 1165
Lid geworden op: 27 okt 2009 10:45
Contacteer:

Bericht door Vandaahl »

Wat mij betreft niet. Licht een beetje aan de hardheid van het acryl of ik het mondstuk fijn vind. Ik heb meerdere Stanwells en alleen de Stanwell Viking die ik heb heeft een naar mijn smaak te hard mondstuk. Daarbij komt dat acryl mondstukken weinig aandacht behoeven en niet verkleuren.
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Vandaahl schreef:Wat mij betreft niet. Licht een beetje aan de hardheid van het acryl of ik het mondstuk fijn vind. Ik heb meerdere Stanwells en alleen de Stanwell Viking die ik heb heeft een naar mijn smaak te hard mondstuk. Daarbij komt dat acryl mondstukken weinig aandacht behoeven en niet verkleuren.
Plus dat in pijprokerswereld de kwaliteit van goed acryl ook meer en meer een zachtere "bite" geeft. De techniek in kunststoffen is heel erg ver en langzamerhand sijpelt dat ook de pijprokerswereld in. Misschien maken we het over een aantal jaren nog mee, dat acryl net zo'n fijne eigenschappen heeft als pararubber.

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4020
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door Martin Romijn »

multiballs schreef:Afbeelding
Mooi !!
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Gebruikersavatar
multiballs
Berichten: 1241
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:18

Bericht door multiballs »

zojuist voor de eerste keer volledig gevuld,
heb hem inmiddels een stuk of 15 keer gerookt,
eerst 1/3 later half,
en nu hele pot...
is een erg fijn pijpje om te roken,
vind hem een zeer goede verbranding hebben,mooi egaal,
en brand geheel mooi leeg,
heb zelf eigenlijk nooit rechte pijpen in gebruik,
soms wel een oud recht pijpje er ff bij gehad,maar mijn voorkeur voor nieuwe pijpen was tot nu toe alleen gebogen,

Ben er erg tevreden over,
gewoon een mooie slanke beauty :twisted:

Gebruikersavatar
pacco
Berichten: 104
Lid geworden op: 16 nov 2011 11:15

Re: Stanwell Diablo

Bericht door pacco »

moet je hier eens zien mijn goesting in pijp roken is over http://www.peterheinrichs.de/Pfeifen/Balleby?p=1
klik in het vakje hoogtse prijs

Gebruikersavatar
pacco
Berichten: 104
Lid geworden op: 16 nov 2011 11:15

Re: Stanwell Diablo

Bericht door pacco »

http://www.peterheinrichs.de/Pfeifen/Ilsted-Poul nog een mooie link ze worden alle dagen duurder

Winslow Collector

Re: Stanwell Diablo

Bericht door Winslow Collector »

@ Pacco.

De frustratie van iets moois zien, dat financieel buiten bereik ligt, begrijp ik volledig, beste Pacco.

Maar dat hiermee de "goesting" tot roken over is, snap ik niet. Dat is net zoiets als bijvoorbeeld niet meer kunnen genieten van jouw huidige auto, omdat er ook Ferrari's, Lamborghini's, Rolls Royce's en Bugatti's te koop zijn.
(of niet meer genieten van jouw huidige vrouw/vriendin, omdat er ergens nóg mooiere rondlopen?)

Er is altijd wel "meer", "duurder" en "mooier" dan iemand's huidige budget en mogelijkheden. Gewoon genieten van hetgeen binnen de mogelijkheden ligt, nooit "jaloers" worden op "dat andere", dat momenteel onbereikbaar lijkt.

Gebruikersavatar
pacco
Berichten: 104
Lid geworden op: 16 nov 2011 11:15

Re: Stanwell Diablo

Bericht door pacco »

dat is nie dat de goesting over is maar dat is toch een beetje overdreven

Gebruikersavatar
multiballs
Berichten: 1241
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:18

Re: Stanwell Diablo

Bericht door multiballs »

er is op elke gebied altijd wel iets,dat buiten je bereik ligt,
zelf vind ik dat juist leuk om te bekijken,in de hoop ooit ergens een mooie gebruikte er van te kunnen vinden...
deze pijpen komen ooit toch op de occasion markt....

@pacco:overigens is dit wel een beetje offtopic lijkt me,in deze rubriek
mischien iets voor de admin om op te splitsen naar nieuw onderwerp...
WINSLOW Waarom niet ?

Gebruikersavatar
multiballs
Berichten: 1241
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:18

Re: Stanwell Diablo

Bericht door multiballs »

de stanwell diablo staat vrijwel altijd in de kast,
rook hem momenteel enkele malen per week buiten de deur,
met alleen arno's innercircle tabak,deze tabak smaakt me uit dit pijpje zeer fijn
WINSLOW Waarom niet ?

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Stanwell

Bericht door Gypscoprotheres »

Ik heb een mooie Stanwell gezien in de Dan Pipe catalogus van dit jaar en vroeg me af hoe het er nu voor staat met dit merk.

Ik heb goede ervaringen met hun in Denemarken vervaardigde pijpen, maar ik heb begrepen dat de productie nu in Italië wordt gedaan. Er staat volgens mij alleen nog "Danish Design" op. Maar goed: iemand ervaring met de nieuwe Stanwell-pijpen?
Afbeelding

Winslow Collector

Re: Stanwell

Bericht door Winslow Collector »

Gypscoprotheres schreef:Ik heb een mooie Stanwell gezien in de Dan Pipe catalogus van dit jaar en vroeg me af hoe het er nu voor staat met dit merk.

Ik heb goede ervaringen met hun in Denemarken vervaardigde pijpen, maar ik heb begrepen dat de productie nu in Italië wordt gedaan. Er staat volgens mij alleen nog "Danish Design" op. Maar goed: iemand ervaring met de nieuwe Stanwell-pijpen?
Ja, zowel met oud als nieuw. Het lijkt wel, of het hout lichter is (in gewicht, dus). Maar dat zou niet uit moeten maken, want "Deens bruyère" bestaat niet, het komt allemaal van rond de Middellandse Zee.
Toch lijken de "echte" Deense Stanwell's me wat solider overkomen, wat robuuster. Misschien toch een andere kwaliteit hout? Goed bruyère wordt sowieso zeldzamer en bij massaproducenten zul je ook de wat mindere kwaliteiten tegenkomen.
De Italiaanse Stanwells zijn minder van kwaliteit, en dat is niet alleen mijn mening.

Maar (er is altijd een "maar"): als de pijp je aanstaat en de prijs ervan ook, gewoon doen. Het is geen baggermerk geworden of zoiets. Maar het zijn ook niet meer de pijpen van de Deense tijd. :cry:

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2560
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Stanwell

Bericht door Dukdalf »

Begrijp ik nou goed dat Stanwells tegenwoordig door Savinelli gedraaid worden? Tss...

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Stanwell

Bericht door Gypscoprotheres »

Ok, bedankt!

Het gaat om deze pijp:
Afbeelding

Al een paar maanden blader ik die catalogus al door, op zoek naar iets wat ik mooi vind en... Deze poker in sandblast-vorm met roodachtige rand staat sinds gisteren op mijn verlanglijstje. :) De prijs mag zeker geen probleem vormen, maar ze moet wel kwalitatief goed zijn. Misschien moet ik maar eens zoeken naar een "oudere" uitvoering van dit model.
Afbeelding

Winslow Collector

Re: Stanwell

Bericht door Winslow Collector »

Dukdalf schreef:Begrijp ik nou goed dat Stanwells tegenwoordig door Savinelli gedraaid worden? Tss...
STG (Scandinavian Tobacco Group, voorheen Stanwell), heeft de productie naar Italië verplaatst. Ik noen de pijpen tegenwoordig maar "Staniwelli". :P

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4212
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Stanwell

Bericht door Ribbon »

Ik vind het trouwens best merkwaardig dat er nog geen topic over Stanwell was...
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Stanwell

Bericht door Gypscoprotheres »

Robb schreef:Ik vind het trouwens best merkwaardig dat er nog geen topic over Stanwell was...
+1! :D
Afbeelding

Flakeroker
Berichten: 410
Lid geworden op: 09 mar 2012 22:51
Locatie: Onder de rook van Rotterdam ;0)

Re: Stanwell

Bericht door Flakeroker »

Volgens mijn informatie maakt niet Savinelli, maar Barontini / Baccerini de nieuwe Stanwell pijpen. Savinelli staat goed bekend, maar B maakt budgetpijpen; vooral voor de VS.


Overigens is er nog heel veel Stanwell "made in Denmark" nieuw te koop.
Doorgaans staat dat ook wel in de beschrijving bij o.a. Danpipe op hun website.
Pijprokers zijn echte levensgenieters, immers, alleen met een pijp als trouwe metgezel kan men de meest verfijnde smaak van tabak ervaren.

Winslow Collector

Re: Stanwell

Bericht door Winslow Collector »

Flakeroker schreef:Volgens mijn informatie maakt niet Savinelli, maar Barontini / Baccerini de nieuwe Stanwell pijpen. Savinelli staat goed bekend, maar B maakt budgetpijpen; vooral voor de VS.
Dat zou kunnen, dat weet ik niet. Ik had ook niet beweerd dat Savinelli de Stanwells maakt, alleen dat ze in Italië gemaakt worden. :)

Flakeroker schreef:Overigens is er nog heel veel Stanwell "made in Denmark" nieuw te koop.
Doorgaans staat dat ook wel in de beschrijving bij o.a. Danpipe op hun website.
Gelukkig zijn er inderdaad nog veel "originele" Stanwells te koop. Maar ja, die worden natuurlijk (en helaas) steeds schaarser.

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2560
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Stanwell

Bericht door Dukdalf »

Dat Savinelli komt bij mij vandaan. Ik kon geen andere kandidaat voor dergelijke volumes bedenken...
Laatst gewijzigd door Dukdalf op 19 mei 2012 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Generaal
Berichten: 866
Lid geworden op: 06 mar 2012 19:31
Locatie: Bilzen, Limburg, Belgie

Re: Stanwell

Bericht door Generaal »

Ik heb momenteel maar 1 Stanwell, nieuw gekocht en rookt fantasisch, de ketel is schuin naar de steel toe geboord en 't rookkanaal komt netjes onder in de ketel uit..
Het enige wat mijn mening is, is dat het mondstuk wat forser had gemogen, in verhouding met de kop, als je ze tussen de kaken wil blijven houden.

Afbeelding
De enige reis waar de reis mooier is dan de bestemming, is de levensreis.
Time is money, but with hobby you need them both.

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1183
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Stanwell

Bericht door Pieter »

Gypscoprotheres schreef:Ok, bedankt!

Het gaat om deze pijp:
Afbeelding

Al een paar maanden blader ik die catalogus al door, op zoek naar iets wat ik mooi vind en... Deze poker in sandblast-vorm met roodachtige rand staat sinds gisteren op mijn verlanglijstje. :) De prijs mag zeker geen probleem vormen, maar ze moet wel kwalitatief goed zijn. Misschien moet ik maar eens zoeken naar een "oudere" uitvoering van dit model.
Heb deze ook in de oranje uitvoering... Prima pijp, niks mis mee.
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Plaats reactie