VAUEN

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Vauen pijpen?

Bericht door Joey Peters »

Heeft hier iemand ervaring met pijpen van vauen? Ik heb er een op het oog. Zijn deze pijpen degelijk (te vergelijken met Big Ben)? Een echte schone dame:

Afbeelding
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Gebruikersavatar
AlbertE
Berichten: 431
Lid geworden op: 02 sep 2009 20:16

Bericht door AlbertE »

Geen ervaring mee, maar gehoord dat ze goed zijn. Vauen is geloof ik een beetje de duitse Big Ben zeg maar. Zeker een mooi pijpje.

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4026
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door Martin Romijn »

de pijpjes die je laat zien zijn van andere houtsoorten maar met een bruyere inleg. Ik had ze ook gezien in een Vauen catalogus.
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Ja dat stond er idd bij. Maar of het het waard is? Zo'n pijp is al gauw 2x zo duur als een doorsnee Big Ben

edit; voor dat geld heb je ook een mooie peterson
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Gebruikersavatar
Turin
Berichten: 337
Lid geworden op: 23 sep 2009 18:56

Bericht door Turin »

ik vind vauen over het algemeen mooier als peterson.

Maar ja ieder zijn ding.

Kwaliteit is prima de niet wit punt kwaliteit is vergelijk baar met BB.
De gene met een witte punt zijn beter zeggen ze (ik heb een wit punt en een zonder wit punt maar ik merk niet echt verschil behalve dat die met witte punt mooier is.
Leave a light on......
and god is on your side
dividing soldiers from the fisherman
watching all the time
dividing warships from the ferryboats

the sparrows an the nightinggales, Wolfsheim

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Wat betekend zo'n witte punt officieel?

Ik weet niet of dat mondstuk van de Peterson me bevalt. Om hem zo uit je mond te hebben hangen, laag ipv hoog.
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

De witte punt op het mondstuk is net als de B van Big Ben of de P van Peterson het feitelijke handelsmerk. Vauen heeft daar eindeloos rechtzaken over gevoerd met Dunhill omdat die ook een witte punt hadden. De uitkomst was ooit dat Vauen de witte punt in Duitsland mocht hanteren, maar nu met internet vermoed ik dat het wel weer ene probleem is :?
Daarnaaast vermoed ik dat Vauen de witte punt alleen op hun beste pijpen gebruikt, en dat zou wel aansluiten bij wat Turin zegt: de witte punt is mooier (zoals vaak is mooier niet per defenitie beter om te roken).

Groet, Janneman

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Dankjewel voor de info! In Duitsland hebben ze wel een hele reutemeteut aan pijpen zeg. :o
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

Waar was je in Duitsland, Joey? Of bedoel je gewoon qua aantal fabrikanten?

Groet, Janneman

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Qua fabrikanten.

Maar ik wil natuurlijk wel eens in een Duitse tabakszaak een nieuwe pijp kopen ipv dan steeds maar over internet. Dat adres wat je gaf, daar wil ik wel eens naartoe. Bij onze lokale tabaksboer in Hoensbroek hebben ze wel pijpen, maar die zijn oud en te prijzig voor wat je ervoor krijgt.

Zijn er goede tabakszaken in Sittard? Hoensbroek valt tegen. Ben zelf nog niet in het centrum van Heerlerheide geweest voor tabak/pijpen.. In Heerlen hebben ze een chique winkel; maar toen was ik pas pijproker en student dus geen geld ;)
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

Helaas, ook hier maar één winkel met een wat beperkt aanbod. Nette pijpen, niks mis mee, maar je hoeft hier niet voor bijzonderheden te komen, die heb ik al allemaal gekocht 8)
Maastricht lijkt wat meer kans te bieden, maar een bedevaart naar Heinrichs is toch wel echt de moeite, als je ooit de kans hebt...

Duitsland is wat dat aangaat toch wel een wat groter land. Meer mensen, meer fabrikanten. En het grenst aan Denemarken, en in de loop der jaren heb ik wel een beetje het idee gekregen dat Denemarken echt een pijprokersland is. Vandaar dat Duitsland ook nogal wat van de echte kunstenaars-pijpenmakers heeft, met hele dure maar ook bijzondere pijpen. Die zijn in elk geval in Denemarken te verkopen...

Groet, Janneman

Gebruikersavatar
stoffel
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 mei 2009 22:22

Bericht door stoffel »

zweden ook wel vermoed ik. Simpel weg omdat ik tussen de huishoudproducten in de suppermarkt pakjes pijpenraggers vond 8)
het was zeker niet om te poetsen of zo, er stond een pijp op en een zweedse teks die ik hellaas niet kon lezen
heil Donar god van de donder!

Gebruikersavatar
boyenne
Berichten: 423
Lid geworden op: 26 okt 2009 16:55

Bericht door boyenne »

In Sittard hoef je niets bijzonders te verwachten Joey. Maastricht, daar liggen wel goede winkels. Vooral Tabaksspeciaalzaak Maastricht heeft veel pijpen en echt HEEL veel tabakken. Aanrader!
boyenne Afbeelding

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Maastricht dus? Daar kom ik niet vaak. Wel een mooie stad. Misschien in de zomer met een uitstapje met m'n vader en zijn vrienden... Eerst eens naar Duitsland! :twisted:
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Ron1

Re: Vauen pijpen?

Bericht door Ron1 »

Goedemiddag Joey, en verder natuurlijk iedereen !
Zal me even voorstellen, ben Ron uit Almere en rook al tig jaren pijp met veel genoegen en genot.
Dan nu jou vraag, is Vauen een goed merk? kan ik beantwoorden met een volmondig ja, perfect zelfs. Een merk als Vauen kan het zich niet veroorloven (net als vele andere bekende merken) om slechte producten op de markt te brengen. Het model dat jij bij je vraag toont is op de markt gebracht onder de naam Wood. De kop bestaat uit twee soorten hout, waarvan de ketel uit bruyerehout, en de buitenzijde een beetje op rozenhout lijkt. Het model is inderdaad een schitterende appel, en staat garant voor vele uren rookgenot.
Groet, Ron

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Re: Vauen pijpen?

Bericht door Joey Peters »

Ron1 schreef:Goedemiddag Joey, en verder natuurlijk iedereen !
Zal me even voorstellen, ben Ron uit Almere en rook al tig jaren pijp met veel genoegen en genot.
Dan nu jou vraag, is Vauen een goed merk? kan ik beantwoorden met een volmondig ja, perfect zelfs. Een merk als Vauen kan het zich niet veroorloven (net als vele andere bekende merken) om slechte producten op de markt te brengen. Het model dat jij bij je vraag toont is op de markt gebracht onder de naam Wood. De kop bestaat uit twee soorten hout, waarvan de ketel uit bruyerehout, en de buitenzijde een beetje op rozenhout lijkt. Het model is inderdaad een schitterende appel, en staat garant voor vele uren rookgenot.
Groet, Ron
Hallo Ron!

Je zou het de Duitse versie van Big Ben kunnen noemen? Ben nog een beetje aan het twijfelen; niet door de kwaliteit maar door de prijs. Het is het geval dat ik ook nog een mooi schilderij op het oog heb waardoor ik mijn aankoop moet verplaatsen naar later dit jaar.
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Ron1

Re: Vauen pijpen?

Bericht door Ron1 »

Hallo Ron!

Je zou het de Duitse versie van Big Ben kunnen noemen? Ben nog een beetje aan het twijfelen; niet door de kwaliteit maar door de prijs. Het is het geval dat ik ook nog een mooi schilderij op het oog heb waardoor ik mijn aankoop moet verplaatsen naar later dit jaar.[/quote]


Dat zou ik zeker doen als ik jou was, want van een schilderij is meestal maar één exemplaar verkrijgbaar, en de Vauen Wood word naar ik aan mag nemen in een grotere oplage gefabriceerd. Hoewel iedere pijp uniek is, ook al rollen ze in serie van de band, je zult er versteld van staan hoeveel handwerk er nog aan iedere pijp vooraf gegaan is.

Groet, Ron

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14871
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Vauen Zeppelin

Bericht door Bommel »

Is dit een artikel voor pijp liefhebbers met een latente behoefte voor een sigaar of anders om?

Afbeelding

Geef mij maar een heerlijke aan de lip en tussen de tanden bungelende pijp.
Voor de zelfde prijs heb je een aardige Peterson, dit voor de Peterson aanhang.
Deze Zeppelin kost toch gemiddeld 135 eurootjes volgens div webwinkels.
Maar wie hem in de collectie heeft, deel ons je mening.
Afbeelding

niels tacoma
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 nov 2009 23:59

Bericht door niels tacoma »

Dit is iets wat de gemidelde Amirikaan zou omschrijven "drug related parafinilia." Maar hoe rook je zoiets in vredesnaam ?

Niels
"het word hier een beetje bewolkt" hoorde ik laatst achter me op het terras waar we onze tabak genoten

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14871
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Bommel »

De tabak zou ik er nog wel in kunnen krijgen maar hoe krijg je de vlam er in.
Of het moet een bezuinigings apparaat zijn. :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

Tabak in de pijp, pijp sluiten, aansteken als een sigaar... Iets van 20 minuten roken.

Volgens Vauen was dit een model dat speciaal ontwikkeld is om aan boord van een zeppelin te roken. Ja, brandgevaarlijk als ze waren, de Hindenburg had een rooksalon...

Groet, Janneman

Harmen
Berichten: 448
Lid geworden op: 17 sep 2009 18:02
Locatie: Lelystad

Bericht door Harmen »

Ik kwam dit kekke dingetje gisteren net tegen op een webwinkel! 't Heeft de hele avond door m'n hoofd gespookt, "hoe zou zo iets roken?"...
Maar ik hou hem echt toch eerst in m'n hand willen hebben voor ik zo iets aanschaf!

Alhoewel :P.....

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14871
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Bommel »

Er is zelfs speciaal Zeppelin pijpbestek er bij de krijgen, maar hoe je tijdens het roken de tabak ietsjes aanstampt?
Weer open draaien?
Afbeelding

Harmen
Berichten: 448
Lid geworden op: 17 sep 2009 18:02
Locatie: Lelystad

Bericht door Harmen »

In de beschrijving die ik gisteren las stond dat aanstampen niet mogelijk was. Ook werd op nieuw aansteken afgeraden in verband met de directe lijn tussen as en je mond. En het filter moet elke keer vervangen worden (lijkt mij trouwens sowieso noodzakelijk, doe zelf nooit meer dan 1 keer met een filter).
Open draaien lijkt me trouwen ook een delicate zaak, aangezien het schroefdraad ook van hout is. Kan dus ook niet als de "pijp" nog worm is.

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1813
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Bericht door Rob »

Harmen schreef:Ik kwam dit kekke dingetje gisteren net tegen op een webwinkel! 't Heeft de hele avond door m'n hoofd gespookt, "hoe zou zo iets roken?"...
Maar ik hou hem echt toch eerst in m'n hand willen hebben voor ik zo iets aanschaf!

Alhoewel :P.....
Ik zit er ook steeds maar naar te kijken. Hij straalt wel een bepaalde stijl uit. Jammer dat 'ie zo duur is.

Gebruikersavatar
Hanske
Berichten: 171
Lid geworden op: 11 mei 2009 11:55
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Hanske »

lijkt me niet echt comfortabel roken.. iemand ervaring mee?

groet
Hanske

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14871
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Bommel »

Vind haar op een Supersmoker lijken.
En inderdaad jammer dat ze zo duur is, ben best nieuwsgierig naar dit semipijptakakvernevelaar.
Afbeelding

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Bericht door Kynikos »

Hij doet mij aan iets soortgelijks denken dat ik mensen wel eens heb zien roken:

Afbeelding

Maar dat is voor andere kruiden. Mij lijkt zo'n rare sigaarpijp trouwens maar niks. Als ik kort buiten de deur wil roken dan steek ik wel een zwaar shagje of een kleine sigaar op.

niels tacoma
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 nov 2009 23:59

Bericht door niels tacoma »

Voor een paar tientjes zou ik dit nog wel willen proberen...
"het word hier een beetje bewolkt" hoorde ik laatst achter me op het terras waar we onze tabak genoten

Gebruikersavatar
Tati60
Berichten: 286
Lid geworden op: 05 sep 2009 22:54
Locatie: Hasselt (BE)

Vreemde pijpen (2) - Vauen Zeppelin

Bericht door Tati60 »

En nog een vreemde vogel onder de pijpen : de Vauen Zeppelin, naar verluidt een remake van een model uit de twintiger jaren van vorige eeuw. Is wel een beetje prijzig met zijn 160 €, maar toch ook weer interessant. Opnieuw is mijn vraag: heeft iemand er hier ervaring mee? Enne : kopen of geld sparen voor iets beters?

Afbeelding
Vriendelijke groet,
B.

_____________________________
Nothing is more fulfilling than doing something you truly enjoy, whether with the enthusiasm of a novice or the deep appreciation of an old hand.

Plaats reactie