HILSON

Alles over de pijp zelf...
Godfrey59

Re: HILSON

Bericht door Godfrey59 »

cookiemonster schreef:Ik maakte kennis met iemand die de pijp van zijn grootvader verkocht.
Op het eerste zicht sprak de pijp mij niet zo aan (stemmetje in hoofd zegt: "nee nee nee koop geen pijpen meer je hebt er al genoeg"!)
maar toen ik de pijp in de hand nam ja dan was het gedaan met de weerstand in mij :-).
Geweldig goed gevoel, het is een pijp met een kop in een soort kantige dobbelsteenvorm.
Zelden een pijp in de hand gehad die zo goed past en die je zo in je vingers kan laten draaien zonder dat hij dreigt uit je handen te vallen
Weinig poetswerk nodig en wat hij eruit gerookt heeft weet ik niet maar de pijp ruikt zeer goed!
Een Hilson "sport" jaartal is mij onbekend.
Was ook nog voorzien van het metalen dingetje dat (zoals ik hier op het forum geleerd heb!) ervoor dient om eruit te trekken en heel ver weg te werpen :-D
Wat er uit gerookt is weet ik ook niet maar het doosje El MARINO J.T.D. hoorde bij de pijp.
Misschien is het wel een pijp van Hilson van voor de overname door Gubbels dat weet ik niet...
Deze pijp is van ver voor de overname door Gubbels , en nog gemaakt door de familie Hillen .


Godfrey

Gebruikersavatar
cipke
Berichten: 1163
Lid geworden op: 25 sep 2014 15:12
Locatie: Turnhout

Re: HILSON

Bericht door cipke »

Hmmm dobelsreenpijpjes ik heb er enkele morgen eens uitpluizen :D
Nicotine isn’t a drug … it’s a vitamin

Plaats reactie