Tsuge e star

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
Godfrey59

Tsuge e star

Bericht door Godfrey59 »

Deze Tsuge ben ik vergeten te vragen op de beurs hoe het nou precies werkt . Vorig jaar heeft de Japanner Arno en mij het staan uitleggen , maar we werden er niet wijzer van :wink: Wat ik begrepen heb moet er ook wat tabak onderin die als filter dan functioneerd ??

Wie weet er meer over ?



Afbeelding


Godfrey

Gebruikersavatar
capricorn
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 aug 2013 09:42
Locatie: Heerlen

Re: Tsuge e star

Bericht door capricorn »

Met een beetje zoeken


Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2128
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Tsuge e star

Bericht door Deadl0ck »

Zoals het mij is uitgelegd gaat onderin inderdaad wat tabak, en fungeert dat min of meer als een falcon filter, wat het vocht opvangt.

Er even over na denkend lijkt mij dit zeker voor aromatics een boeiend concept, omdat die tabak nooit verbrand, en het zal aan de ene kant vocht opnemen uit de rook, maar aan de andere kant zal het sausje verdampen door de warme rook richting mond, en niet door de hitte in de kop zelf wegbranden.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
smoorder
Dichter des Forum
Berichten: 1252
Lid geworden op: 23 apr 2009 12:43
Locatie: Mechelen B

Re: Tsuge e star

Bericht door smoorder »

hij spreekt gelukkig duidelijk, anders is japans echt niet te doen !
Ik begrijp echter het uiteindelijk doel niet;
de tabak in de onderste kamer wordt verzadigd door "gearomatiseerd vocht";
...misschien laten uitdrogen -op de schouwmantel zoals wijlen ...- maar dat wordt dan toch een onrookbaar scherpe tabak ?
Het idee om een halfgerookte pijp bij te stoppen om zo de onderste helft wat meer intensiteit te geven vervalt hier toch volledig ?
Iemand een idee, suggestie, oppering, theorie, visie of gewoon inzicht in de zaak ?
S.

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2128
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Tsuge e star

Bericht door Deadl0ck »

Waarom zou je de tabak uit de onderste kamer willen roken? Het lijkt mij een vervanging voor een koolstof of vocht filter. Die rook je toch ook niet?

De pijpjes zijn minimaal groot, dus het pink topje tabak wat je erdoor verliest zal de portomonee ook niet breken.

En het bij stoppen van een pijp doe ik zowiezo niet, word de bende veel te vochtig van.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
smoorder
Dichter des Forum
Berichten: 1252
Lid geworden op: 23 apr 2009 12:43
Locatie: Mechelen B

Re: Tsuge e star

Bericht door smoorder »

Voilà,
daar zit juist de kopbreker;
als vochtopslorper is kool/chamotte ... veel efficiënter en neutraler dan tabak;
gesausde tabak die zonder verbranden smaak zou kunnen afgeven is op zich al nat en verzadigd, zodat hij amper vocht zal opnemen.
dus waaròm hij daar tabak voor gebruikt is me nog niet duidelijk.
S.

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3347
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Tsuge e star

Bericht door Huub »

Hallo Godfrey,

Het zijn geen Tsuge pijpen. Ze worden gemaakt voor Drew Estate in de US.

Heb je hier wat aan?

Tsuge Pipe is producing the new Drew Estate Pipe Collection line of pipes at their Japanese headquarters. This marks Drew Estate’s first entrance into the physical pipe market, as they have previously sold pipe tobacco exclusively. Drew Estate is offering three pipe styles to start:
The Robusto, which features a chunky bowl and is the smallest of the three designs. The pipe has a nice portability and will fit easily into a jacket pocket.
The Churchill, which features a tall, slender bowl that is more elegant in its styling.
The Belicoso, which features a tall, tapered bowl, a hybrid between the other two pipe styles offered by Drew Estate.
All three styles will be offered in two finishes, Smooth and Sandblasted. The pipes will retail for $250 MSRP through authorized DE Pipe Collection retailers. All three pipes feature a modular design, which allows for customization through the purchase of additional bowls with varying finishes, along with stems in both bent and straight varieties. Each pipe also features a custom windscreen cap, engraved with the Drew Estate logo, which will allow for smoking even in the windiest conditions. The pipes are custom designed by Tsuge and utilize a patented aluminum technology that is guaranteed to remain cool to the touch during smoking.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2128
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Tsuge e star

Bericht door Deadl0ck »

Sorry huub, maar de pijp waar Fred het over heeft is toch echt een gemaakt door tsuge en onder de naam tsuge op de markt. Een tsuge e-star the roulette, om precies te zijn.

Heb de pijp in kwestie gezien bij Willem Schimmel, en buiten dat, zoals in je tekstje staat, de drew estate pijpen hebben een gegraveerd wind dekseltje. Deze pijp heeft dat niet. Daarbij is ook de afwerking van de aluminium basis aanzienlijk anders.

Geloof dat ik ook foto's ervan in het 2015 Zutphen nabespreking heb staan.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3347
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Tsuge e star

Bericht door Huub »

Hallo Mark,

Je hebt volkomen gelijk. Ik had ooit een nieuwsbrief van Drew Estate gezien, waarin werd geschreven over de pijp die voor hun door Tsuge werd gemaakt.
Gezien de aluminium onderkant dacht ik dat het dezelfde pijp was.
Je noemt het The Roulette. Op sites in de US o.a. bij Pipes & Cigars wordt ze TSUGE E-STAR LAURETTE PIPE
genoemd.
Mijn eerste en nog steeds grote platonische vriendin heet Laurette.
Ze zou me wel zo'n pijp kunnen schenken.
pijprokersforum.smilie.smilie1289517205.gif
Hartelijke groet en heel veel plezier in Heukelem.

Huub



Deadl0ck schreef:Sorry huub, maar de pijp waar Fred het over heeft is toch echt een gemaakt door tsuge en onder de naam tsuge op de markt. Een tsuge e-star the roulette, om precies te zijn.

Heb de pijp in kwestie gezien bij Willem Schimmel, en buiten dat, zoals in je tekstje staat, de drew estate pijpen hebben een gegraveerd wind dekseltje. Deze pijp heeft dat niet. Daarbij is ook de afwerking van de aluminium basis aanzienlijk anders.

Geloof dat ik ook foto's ervan in het 2015 Zutphen nabespreking heb staan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Godfrey59

Re: Tsuge e star

Bericht door Godfrey59 »

Eigenlijk zijn we nog niets wijzer over de functie ervan en hoe het werkt ? en of het werkt ? :lol:


Godfrey

Gebruikersavatar
capricorn
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 aug 2013 09:42
Locatie: Heerlen

Re: Tsuge e star

Bericht door capricorn »

Zie be/omschrijving in de nieuwe DAN-PIPE katalog.
droogstenen of tabak onderin waarrbij naar mijn mening tabak onzin is

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2128
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Tsuge e star

Bericht door Deadl0ck »

Huub schreef:Hallo Mark,

Je noemt het The Roulette. Op sites in de US o.a. bij Pipes & Cigars wordt ze TSUGE E-STAR LAURETTE PIPE
genoemd.
Mijn eerste en nog steeds grote platonische vriendin heet Laurette.
Ze zou me wel zo'n pijp kunnen schenken.
pijprokersforum.smilie.smilie1289517205.gif
Hartelijke groet en heel veel plezier in Heukelem.

Huub
Hoi Huub, dat zou een mooi kado zijn. Qua model naam, op de sticker op het doosje bij Willem schimmel, en op de site van tsuge zelf word het model toch echt the roulette genoemd. Wellicht in de staten een andere naam gekregen.

Tsuge maakt prachtige pijpen, maar alles wat ik tot nu toe gezien heb in levende lijve Is bijzonder klein, en dus door formaat niet bij mij gepast.
Groet, Mark

Plaats reactie