Radford

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tati60
Berichten: 289
Lid geworden op: 05 sep 2009 22:54
Locatie: Hasselt (BE)

Radford

Bericht door Tati60 »

Ik weet niet hoe dat bij jullie gaat, maar als ik voor mijn pijpenkast sta, grijp ik wel eens terug naar een ouwertje in de collectie. Gisteren merkte ik dat ik al een hele tijd mijn Radford's niet had opgestoken, dus ik kies er eentje en... wat een zaligheid! Perfecte pijp gerookt. Ik ben dus eens gaan nazoeken waar die Radford's vandaan komen. Op dit forum was er nog geen melding van gemaakt (van de Radfordtabakken wel) en ook op andere sites is niet bijster veel te vinden. Ratford zou een label zijn van Pöschl Tabak GmbH & Co. Verder vind ik dat de pijpen door Chacom gemaakt werden. Weet iemand meer van deze Ratford's ? En kent iemand nog andere modellen dan de twee hieronder?

Ik heb deze twee. Toevallig vond ik ze allebei afgebeeld bij de logo's op http://www.pipephil.eu/logos/en/logo-r1.html

Afbeelding

Afbeelding

Het bovenste pijpje dateert uit 1993, het onderste uit 1999, maar zoals gezegd, het zijn prima rokers. Vanavond steek ik er eentje op en rook op de gezondheid van iedereen hier.

Prettig eindejaar!
Vriendelijke groet,
B.

_____________________________
Nothing is more fulfilling than doing something you truly enjoy, whether with the enthusiasm of a novice or the deep appreciation of an old hand.

Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 1153
Lid geworden op: 27 sep 2010 21:22
Locatie: Achterhoek

Re: Radford

Bericht door Toon »

Mooie modellen, Tatii.

Erg mooie lijnen.
-- Laat het leven ook eens van jou genieten --

Gebruikersavatar
maboc
Berichten: 1323
Lid geworden op: 17 feb 2012 13:05
Locatie: Wateringen

Re: Radford

Bericht door maboc »

Ik probeer mijn pijpjes altijd wat te rouleren, dus ik kom ze allemaal wel eens tegen.
Maar...ik heb wel favorieten er tussen zitten :-)

Mooie pijpjes zeg, die verdienen nog wel wat rook in de tige.
--
Cheers maboc

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Radford

Bericht door NoneNicer »

Afbeelding
Dit is de mijne, is in 2006 gekocht in Stuttgart. Rookt erg fijn!

Plaats reactie