Dagner Pipes

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Dagner Pipes

Bericht door Jekke »

Afbeelding

Aangezien ik hier nog geen topic gevonden heb over de Dagner Pipes....vandaag mijn order van Danish pipe shop ontvangen: De El Dagner en de Devil Anse bamboo......
Ik heb anderhalve maand geleden ook al de Whiskey Barrel bamboo gekocht.
Ik vind het degelijk afgewerkte pijpen die zeer aangenaam roken.....en qua design vind ik ze persoonlijk ook knap en dat voor een redelijke prijs.
Danish Pipeshop is de enige verdeler voor Europa, en qua service en snelle leveringen zeker een aanrader.

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Dagner Pipes

Bericht door Tobias Tobit »

De service van de Danish Pipeshop is prima. Ik heb echter zelf ook een Devil Anse bamboo en ben minder te spreken over de afwerking. Ik was er ten tijde van de aanschaf al voor gewaarschuwd door Massis. Als ik de keuze nogmaals had ging ik voor het zowel in uiterlijk als in prijs gelijke model van Tsuge. De Dagner rookt prima maar met name op het bamboe zitten wat rare krasjes en lelijke plekjes. Geen beschadiging tijdens vervoer want de plekjes zitten onder de laklaag. Gewoon slordigheid tijdens de fabricage of selectie van materiaal. Gezien de prijs die ze ervoor vragen verwacht ik beter. Je betaald duidelijk ook voor de naam.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Dagner Pipes

Bericht door Massis »

Tobias Tobit schreef:Je betaald duidelijk ook voor de naam.
Jup, deze pijpen worden in Italië gemaakt in een fabriek en vervolgens aan de Dagners verkocht voor een paar tientjes, die dan "quality control" doen (pijp in de mond nemen, eens blazen, mondstuk eraf en erop plaatsen en terug in het doosje steken, afgaand op het filmpje op hun website) en vervolgens met dikke winst verkocht.

Dat is ook mijn hele probleem met Dagners, en het feit dat ze meer sokken, luchtverfrissers en ventieldoppen voor harleys verkopen dan pijpen... Ik heb er dus nog geen gerookt (en ben dat ook niet van plan)

Volgens hun eigen info wordt 10% van de pijpen afgekeurd omdat ze niet voldoen aan de specs. Best veel voor machinaal gemaakte pijpen uit de fabriek...

Toegegeven, de bamboe's vind ik best wel mooi. Toch zou ook ik eerder voor de Tsuge gaan.
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: Dagner Pipes

Bericht door Jekke »

Thnx voor de info jongens, en toegegeven, het blijft typisch Amerikaans om er een hele boel "rommel" zoals sokken, enz...bij te verkopen ipv puur bij de pijpen te blijven. Qua afwerking mag ik op het eerste zicht niet klagen, misschien heb ik eens geluk gehad he Tobias.
En wat het filmpje met de "quality controle" betreft.....hahaha, echt om je kapot te lachen.
Ik had de modellen van Tsuge ook al gezien, maar ik ben eerder een voorstander van de korte bamboo"s. Ik had in Denemarken ook de Tom Eltang The Poker bamboo gezien en die was prachtig, maar 570€ blijft iets boven budget voor mij als beginnende pijproker.
Qua service is the Danish Pipe shop inderdaad echt top, ik ga proberen volgende maand eens een dagje naar ginder te gaan om de shop eens te bezoeken.

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Dagner Pipes

Bericht door Tobias Tobit »

Ik bedenk me nu na het kijken van dat filmpje dat er een kans is dat er zo'n bebaarde aap aan mijn pijp heeft staan lurken onder het motto van quality controle, getsie[emoji13]
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: Dagner Pipes

Bericht door Jekke »

Daarmee dat ik nu al met de spaanse griep loop na 1 pijpje roken, hahahahaha

Plaats reactie