Herkend iemand dit logo?

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Hofmann
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 okt 2021 20:39

Herkend iemand dit logo?

Bericht door Hofmann »

Goedenavond Mensen,

Zoals al te lezen was in mijn topic in startersverhalen heb ik een leeg blik tabak waarvan ik graag de naam zou weten.

Het werd vroeger gerookt door mijn grootvader en er hangt nog een aangenaam aroma in het blik wat mijn interesse heeft gewekt. Vroeger zat er een groen met geel wikkel om de bus. Ook stonden er volgens mij oude Engelse kalligrafie letters op. Ik kan me geen naam of deel daarvan herinneren.

Kent er iemand het logo wat op het deksel staat? Is er iemand die de beschrijving wat zegt??

Ik hoop dat er iemand is die wat weet.....
Afbeelding

Gebruikersavatar
GR69
Berichten: 1631
Lid geworden op: 26 jul 2021 20:03
Locatie: Drenthe

Re: Herkend iemand dit logo?

Bericht door GR69 »

Oud Sail logo misschien? Of Coopvaert?
'De hel is gewoon een bos met een slechte naam'

Moto
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 sep 2018 21:32

Re: Herkend iemand dit logo?

Bericht door Moto »

Ik denk ook aan Coopvaert.
Mijn vader rookte alleen dat.

Henricus
Berichten: 275
Lid geworden op: 12 jun 2019 08:57

Re: Herkend iemand dit logo?

Bericht door Henricus »

Ik herken het niet.
Het hoeft niet zo te zijn dat het blik vast verbonden is met de tabak.
Het gebeurt wel vaker dat een pijproker een blik gebruikt voor zijn tabak en dat aanpast naar zijn smaak.
Ik zie regelmatig rokers die hun lievelingslogo op een pot/blik plakken.
Ik heb even zitten zoeken maar kan zo snel niks vinden.Oude tabak met een soort van geel logo is sail of borkum riff(dat is meer goudkleurig).
het is heel goed mogelijk dat het een stukje huisvlijt is maar pin me er niet op vast.
Er is meer dat ik niet weet dan dat ik wel weet.
Het is beter een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.

Hofmann
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 okt 2021 20:39

Re: Herkend iemand dit logo?

Bericht door Hofmann »

Bedankt voor jullie reacties tot zover! Het stomme is dat ik me enkel herinner dat de naam er in oude Engelse letters op stond. Dat het een algemene tabakspot is, is haast uitgesloten.

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2749
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Herkend iemand dit logo?

Bericht door oehoe »

't Zou hier wellicht "Old English" kunnen zijn die hun blikjes indertijd met Gotische letters bedrukten. We blijven zoeken. :)
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Herkend iemand dit logo?

Bericht door Sidekickelvis »

Ik herken het bootje maar kan zo niet opdreggen waarvan....
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
rivulus
Berichten: 1389
Lid geworden op: 01 jun 2014 13:44
Locatie: Leiden

Re: Herkend iemand dit logo?

Bericht door rivulus »

Zelfde reactie, ik heb dat bootje ergens eerder gezien. Lijkt een Hansa-schip, maar het hansa tabak logo is het niet, captain black ook niet.

Qua schip komt de Santa Maria van Columbus behoorlijk in de buurt

Heb nog even een google image search geprobeerd, maar daar komen voornamelijk munten uit die er verder niet op lijken.
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

Hofmann
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 okt 2021 20:39

Re: Herkend iemand dit logo?

Bericht door Hofmann »

Image search had ik ook al gedaan. 😅 gisteren nog een pot moertjes en boutjes opgedoken uit de schuur: zelfde potje, zelfde logo, ook geen wikkel meer😥

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2749
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Herkend iemand dit logo?

Bericht door oehoe »

Koekjes of snoepjes wellicht?
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Hofmann
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 okt 2021 20:39

Re: Herkend iemand dit logo?

Bericht door Hofmann »

oehoe schreef: 25 okt 2021 21:44 Koekjes of snoepjes wellicht?
Nee het blikje is toch echt van tabak geweest. Tot nu toe is groene Sail het enigste wat qua verpakking het meest matcht met mijn herinnering. Enkel als ik google op afbeeldingen van groene Sail blikjes kom ik dat logo nergens tegen...

Misschien maar een keer groene Sail kopen (als het nog bestaat) en kijken of de geur overeenkomt.

Gebruikersavatar
Carlito
Berichten: 323
Lid geworden op: 08 aug 2019 09:21
Locatie: Tongeren, België

Re: Herkend iemand dit logo?

Bericht door Carlito »

Niemeyer flying dutchman?
There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.

Hofmann
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 okt 2021 20:39

Re: Herkend iemand dit logo?

Bericht door Hofmann »

Carlito schreef: 11 nov 2021 11:07 Niemeyer flying dutchman?

Nee. Maar wel met een schip. Komt dicht in de buurt. Enkel de kleuren niet. 😑😑 wat een gedoe...had dat wikkel er maar op gezeten...

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2560
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Herkend iemand dit logo?

Bericht door Dukdalf »

Kijk naar het scheepje in het logo, de meeste ontwerpers proberen aan te sluiten bij de naam van het produkt. Op jouw blik staat een karveel uit de 16e eeuw of iets dergelijks. Iemand riep eerder al Santa Maria, maar ik moest denken aan plaatjes van de beroemde Mayflower. Laat Orlik nu een blend hebben die zo heet. Logo komt niet overeen, maar dat zegt niet alles. Wellicht is er ook een blend te vinden die Pilgrim Fathers heet, of iets in die trant.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Herkend iemand dit logo?

Bericht door Arno »

rivulus schreef: 24 okt 2021 16:44 Zelfde reactie, ik heb dat bootje ergens eerder gezien. Lijkt een Hansa-schip, maar het hansa tabak logo is het niet, captain black ook niet.

Qua schip komt de Santa Maria van Columbus behoorlijk in de buurt

Heb nog even een google image search geprobeerd, maar daar komen voornamelijk munten uit die er verder niet op lijken.
Precies dit, dacht ook aan de Santa Maria. Zelfs een Google image search met een beter zichtbaar gephotoshopped schip levert niets op. Als ik zou moeten gokken, Coopvaert. Groen-gele wikkel klopt, oud Engels font klopt.. Maar ik kan geen afbeelding vinden van een oud Coopvaert blik met dat schip op het deksel. Misschien was het blik (kartonnen blik?) een speciale uitgave?
Afbeelding

Hofmann
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 okt 2021 20:39

Re: Herkend iemand dit logo?

Bericht door Hofmann »

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga vanavond nog eens wat google zoeken. De tips van jullie uitdiepen

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2749
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Herkend iemand dit logo?

Bericht door oehoe »

Denk en zoek op koekjes.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Beginneling
Berichten: 351
Lid geworden op: 25 nov 2020 17:40

Re: Herkend iemand dit logo?

Bericht door Beginneling »

Ik zag recent op dit forum in wat roken wij een Holger Danske blik voorbij komen. Ook een scheepje...

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2749
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Herkend iemand dit logo?

Bericht door oehoe »

Ja, maar daar staat 'n Viking drakar op.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Plaats reactie