Kwaliteit verschil?

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
remi
Berichten: 404
Lid geworden op: 20 okt 2009 01:57
Locatie: Wijchen

Kwaliteit verschil?

Bericht door remi »

Beste medepijprokers,

Ik heb een vraagje. Wie kan mij vertellen welke van deze duitse tabakshuizen de beste eigenmerk tabak levert? Ik heb het hierover peter heinrichs en danpipe, het is namelijk zo de site van danpipe geeft wat meer uitleg over zn tabakken op de site in tegenstelling tot heinrichs ook de verpakkingen zijn mooier bij danpipe. Maar kan iemand die uit eigen ervaring spreekt vertellen of er een duidelijk kwaliteit verschil zit tussen danpipe en Peter heinrichs?

Ik hoop dat er iemand is die zn ervaring delen wilt.

Alvast bedankt.

Remi
(The King of Cool)
(Dean Martin)
(June 7, 1917 – December 25, 1995)

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5378
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Kwaliteit verschil?

Bericht door Paasei »

Heb al van beide tabak gehad, beide zijn goed.
Bij Heinrichs loont een tripje naar Bergheim (tegen keulen). Al hun huismerktabakken staan uitgestald in weckpotten op een grote tafel, boekje erbij welke tabak het is. Snuffelen en kiezen... en een pijpje stoppen uiteraard.
Koninklijke Eikel Des Forums.

Whitesnake

Re: Kwaliteit verschil?

Bericht door Whitesnake »

Voor de Schneiderwind tabakken, niks dan lof!

Gebruikersavatar
capricorn
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 aug 2013 09:42
Locatie: Heerlen

Re: Kwaliteit verschil?

Bericht door capricorn »

DTM maakt zijn tabaken zelf
Bij de Huismerken van ander tabak zaken gaat het meesta;l om tabak van K&K (zie steuernr. op de doos) also tabak die al bestaat met eigen naam.
Bekijk je dat deze tabaken al velen jaren verkocht worden kun je er van uit gaan dat de kwaliteit goed is.

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 956
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Kwaliteit verschil?

Bericht door roocker »

Ik heb al enige tegenvallers gehad van DTM en van een ander merk ook slechte ervaring . Het betrof het niet aan kunnen houden en slecht branden van de tabak . ik noem bijvoorbeeld de krater misschung 3 en 4 en salty dogs plug . Weet niet wat het is , en er zal best goed spul bij zijn natuurlijk , maar "merk tabak" heb ik nog nooit problemen mee gehad .

Gebruikersavatar
TommyLF
Berichten: 719
Lid geworden op: 05 apr 2016 22:57
Locatie: Playa Almeria
Contacteer:

Re: Kwaliteit verschil?

Bericht door TommyLF »

roocker schreef: 07 mar 2019 17:13 Ik heb al enige tegenvallers gehad van DTM en van een ander merk ook slechte ervaring . Het betrof het niet aan kunnen houden en slecht branden van de tabak . ik noem bijvoorbeeld de krater misschung 3 en 4 en salty dogs plug . Weet niet wat het is , en er zal best goed spul bij zijn natuurlijk , maar "merk tabak" heb ik nog nooit problemen mee gehad .
Wellicht is de tabak te vochtig, ik doe bij vochtige tabak altijd even een portie op een schoteltje uitwrijven en aan de lucht laten drogen...

Grtz TommyLF
Een pijp- en/of sigarenroker is geen onruststoker... :-?

"Ask not what your country can do for you. Ask what you can do for your country" JFK

Gebruikersavatar
remi
Berichten: 404
Lid geworden op: 20 okt 2009 01:57
Locatie: Wijchen

Re: Kwaliteit verschil?

Bericht door remi »

Bedankt voor de reacties tot nu toe. Komt toch wat meer duidelijkheid zo, kan wel zeggen dus dat beiden zeer goede tabak hebben. Enige wat ik zelf nog steeds vind dat de site van danpipe iets gemakkelijker werkt dan die van heinrichs. Misschien toch eens n keer erna toe rijden zoals paasei zegt.
(The King of Cool)
(Dean Martin)
(June 7, 1917 – December 25, 1995)

Gebruikersavatar
TommyLF
Berichten: 719
Lid geworden op: 05 apr 2016 22:57
Locatie: Playa Almeria
Contacteer:

Re: Kwaliteit verschil?

Bericht door TommyLF »

remi schreef: 08 mar 2019 07:47 Bedankt voor de reacties tot nu toe. Komt toch wat meer duidelijkheid zo, kan wel zeggen dus dat beiden zeer goede tabak hebben. Enige wat ik zelf nog steeds vind dat de site van danpipe iets gemakkelijker werkt dan die van heinrichs. Misschien toch eens n keer erna toe rijden zoals paasei zegt.
Bergheim is een must voor de pijproker om eens te bezoeken... Als ik me niet vergis hebben ze in September een groot event daar!
Een pijp- en/of sigarenroker is geen onruststoker... :-?

"Ask not what your country can do for you. Ask what you can do for your country" JFK

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Kwaliteit verschil?

Bericht door Arno »

Lauenburg (waar Danpipe zit) is weliswaar wat verder weg maar ook zeer de moeite van het bezoeken waard! Als je dat doet, zorg dan dat je er op een maandagochtend vroeg bent. Dan heb je de meeste kans dat de machines draaien wat erg mooi is om te zien. Heb nog ooit een stukje over Danpipe geschreven: https://dutchpipesmoker.wordpress.com/2 ... lauenburg/
Afbeelding

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 956
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Kwaliteit verschil?

Bericht door roocker »

@tommy : werkelijk alles geprobeerd . Drogen , losser pluizen ect ect , verschillende pijpen . Een paar blikjes zijn zo de kliko ingejast , wilde ze niet aan een ander geven om gezeik te krijgen . Het bleef werkelijk niet branden . Kan domme pech zijn... Wel ga ik dit jaar TAK proberen en de curly van Heinrichs . Maar DTM en de leverancier van de forumtabakken huismerken waren geen succes bij mij . Ben ff de nieuwe naam kwijt van hem .

Plaats reactie