bewaren van Tabak voor langere tijd

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Henricus
Berichten: 275
Lid geworden op: 12 jun 2019 08:57

bewaren van Tabak voor langere tijd

Bericht door Henricus »

Heren,graag jullie advies/mening.
Ik krijg regelmatig voor diensten bewezen een pakje tabak toegestopt.
Daar ik veel tijd over heb vind ik het leuk om als mensen te helpen waar ik kan.
Daar hoeft geen geld tegenover te staan maar ik krijg vaak een pakje tabak toegestopt.
Nu bewaar ik die omdat ik ze allemaal lang bewaar(ik rook niet de hele dag door) in een gripzakje(ivm het vochtigheidsgehalte)en die zakjes bewaar ik in een afgesloten plastic bak.
Is dat een goede manier of is er een andere manier?
In mijn budget is geen plaats voor een mooie bewaarkast oid dus dacht ik op deze manier het vochtgehalte redelijk op peil te houden.
Ik ben bekend met de vochtsteentjes en gebruik die ook wel eens in een aangebroken pakje maar ik heb veel nieuwe pakjes liggen die een langere ligtijd voor de boeg hebben.
Alvast bedankt voor de genomen tijd om dit te lezen en eventueel een reactie te schrijven,
Het is beter een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14871
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: bewaren van Tabak voor langere tijd

Bericht door Bommel »

Kijk hier eens, een topic met veel info over het bewaren van tabak.

viewtopic.php?f=3&t=4760&p=379130#p379130
Afbeelding

Henricus
Berichten: 275
Lid geworden op: 12 jun 2019 08:57

Re: bewaren van Tabak voor langere tijd

Bericht door Henricus »

Bommel schreef: 17 jun 2019 09:43 Kijk hier eens, een topic met veel info over het bewaren van tabak.

viewtopic.php?f=3&t=4760&p=379130#p379130
Dank je wel,ik had ook de zoekfunctie kunnen gebruiken.Sorry.Ik ben niet zo vaak op fora aanwezig dat ik die voor de hand liggende oplossingen zelf paraat moet hebben.
Het is beter een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14871
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: bewaren van Tabak voor langere tijd

Bericht door Bommel »

Henricus schreef: 17 jun 2019 09:54
Bommel schreef: 17 jun 2019 09:43 Kijk hier eens, een topic met veel info over het bewaren van tabak.

viewtopic.php?f=3&t=4760&p=379130#p379130
Dank je wel,ik had ook de zoekfunctie kunnen gebruiken.Sorry.Ik ben niet zo vaak op fora aanwezig dat ik die voor de hand liggende oplossingen zelf paraat moet hebben.
Geen sorry hoor, we helpen graag en oudgedienden weten vaak de juiste topic te vinden.
Blijf posten met vragen......schroom nooit.
Afbeelding

Plaats reactie