oud blik half&half

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Henricus
Berichten: 275
Lid geworden op: 12 jun 2019 08:57

oud blik half&half

Bericht door Henricus »

En weer een oudje ontvangen:
7Oz gesloten blik Half&Half.compleet met het sleuteltje op de onderkant.
Het merk is hier al op het forum al eens besproken.
Dit blik is al een oudje en wat ik persoonlijk leuk vind is de gedachten over de historie van een blik.
Wat heeft het allemaal meegemaakt,waar stond het en de belangrijkste vraag:
Waarom heeft niemand dit blik opengemaakt en gerookt(afgezien de kwaliteit en ervaringen).
Immers is elke review en ervaring begonnen door een blik/pakje open te maken en te roken.
Wat de 1 heerlijk vindt word door een ander verafschuwt en andersom,smaken verschillen.

Ik ben vooral gecharmeerd door dit soort blikken,oud en ongeopend afgezien van het feit dat het misschien wel of niet te roken is.
Ik heb nog meer oude blikken staan(niet van dit merk) en koester ze in mijn voorraad.
Ik hoop dat als ik wat ouder ben en tijd en juiste plek heb kan gaan genieten van die oude tabak.
Uiteraard bestaat de mogelijkheid dat het niet meer goed is maar dat zie ik dan wel weer.

Ik ben nu op zoek naar de ultieme Kersttabak (ja,ik ben een sentimenteel iemand) die me tijdens de feestdagen in de beste stemming gaat brengen.

Tips zijn welkom,




Afbeelding

Afbeelding
Het is beter een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.

Gebruikersavatar
TommyLF
Berichten: 719
Lid geworden op: 05 apr 2016 22:57
Locatie: Playa Almeria
Contacteer:

Re: oud blik half&half

Bericht door TommyLF »

Gaaf om te hebben die oude blikken, zelf heb ik ook eea aan oud ongeopend spul staan en is sowieso al leuk voor de collectie!

Mijn favoriete kerst-tabak is de Peterson 2012.

Afbeelding

gelukkig heb ik nog een paar van deze blend liggen, zodat ik er zo af en toe nog van kan genieten.
Een pijp- en/of sigarenroker is geen onruststoker... :-?

"Ask not what your country can do for you. Ask what you can do for your country" JFK

Henricus
Berichten: 275
Lid geworden op: 12 jun 2019 08:57

Re: oud blik half&half

Bericht door Henricus »

TommyLF schreef: 22 sep 2019 11:35 Gaaf om te hebben die oude blikken, zelf heb ik ook eea aan oud ongeopend spul staan en is sowieso al leuk voor de collectie!

Mijn favoriete kerst-tabak is de Peterson 2012.

Afbeelding

gelukkig heb ik nog een paar van deze blend liggen, zodat ik er zo af en toe nog van kan genieten.
Ik was ook al op Peterson geatendeerd,heb als test de 2015 besteld,kon helaas geen eerdere vinden.
Leuk dat je dat merk noemt,ik kwam op internet al veel meer deze combi tegen icm kerst.
Het is beter een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: oud blik half&half

Bericht door robvoorburg »

Half&Half heb ik in de zestiger jaren wel eens gerookt. Het
komt uit Amerika en het betreft een mixture.
In Nederland werd het verkocht in een zachte aluminium
verpakking van 50 gram.
Ik herinner het mij als een niet al te spannende tabak,
Field & Stream daarentegen vond ik veel meer het roken
waard, ergens tijdens de zeventiger jaren verdwenen ze
van de Nederlandse markt.

Plaats reactie