Online verkoop in USA waarschijnlijk binnenkort verboden

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Henricus
Berichten: 275
Lid geworden op: 12 jun 2019 08:57

Online verkoop in USA waarschijnlijk binnenkort verboden

Bericht door Henricus »

Als ik het goed begrijp is het binnenkort afgelopen met het online verkoop van tabak en aanverwante artikelen.
https://www.cigaraficionado.com/article ... bcommittee
Het is beter een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4216
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Online verkoop in USA waarschijnlijk binnenkort verboden

Bericht door Ribbon »

Als ik het stuk goed begrijp ligt er een wetsvoorstel in de VS om de online verkoop van tabaksartikelen (?) aan banden te leggen. Er moet eerst een aantal maal over gestemd worden voor dit wordt aangenomen en ingevoerd.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Henricus
Berichten: 275
Lid geworden op: 12 jun 2019 08:57

Re: Online verkoop in USA waarschijnlijk binnenkort verboden

Bericht door Henricus »

Dank je,ik ben niet zo goed in ingewikkelde stukken,vooral in een andere taal.
Het is beter een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2560
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Online verkoop in USA waarschijnlijk binnenkort verboden

Bericht door Dukdalf »

Er zijn wat vage lichtpuntjes. Ribbon gaf al aan dat het nog twee stemrondes duurt voor dit voorstel wet is. Eerst moet het volledige Huis van Afgevaardigden er nog mee instemmen en vervolgens de Senaat. Daarnaast zou je de verplichting tot persoonlijke verkoop in dit voorstel positief kunnen opvatten, mocht het hier ooit zover komen: geen online-verkoop betekent meer winkels van 'steen en cement' zoals de Amerikanen zeggen. Belangrijkste lichtpunt is dat een Democratische afgevaardigde uit Florida er in is geslaagd om een uitzondering bespreekbaar te maken voor sigaren, met als motivatie dat die niet gekocht worden door jongeren en dat is juist de groep die dit voorstel wil beschermen. Nu nog een afgevaardigde of senator die opkomt voor de pijptabak en iedereen kan vrolijk blijven bestellen bij de handelaren die zich geen koudwatervrees hebben laten aanjagen door de Amerikaanse wetgeving.

Henricus
Berichten: 275
Lid geworden op: 12 jun 2019 08:57

Re: Online verkoop in USA waarschijnlijk binnenkort verboden

Bericht door Henricus »

Dukdalf schreef: 14 nov 2019 23:25 Er zijn wat vage lichtpuntjes. Ribbon gaf al aan dat het nog twee stemrondes duurt voor dit voorstel wet is. Eerst moet het volledige Huis van Afgevaardigden er nog mee instemmen en vervolgens de Senaat. Daarnaast zou je de verplichting tot persoonlijke verkoop in dit voorstel positief kunnen opvatten, mocht het hier ooit zover komen: geen online-verkoop betekent meer winkels van 'steen en cement' zoals de Amerikanen zeggen. Belangrijkste lichtpunt is dat een Democratische afgevaardigde uit Florida er in is geslaagd om een uitzondering bespreekbaar te maken voor sigaren, met als motivatie dat die niet gekocht worden door jongeren en dat is juist de groep die dit voorstel wil beschermen. Nu nog een afgevaardigde of senator die opkomt voor de pijptabak en iedereen kan vrolijk blijven bestellen bij de handelaren die zich geen koudwatervrees hebben laten aanjagen door de Amerikaanse wetgeving.
Ik had ook al een flauw vermoeden dat het niet gelijk ingevoerd zou worden.Had een beetje moeite om het bericht goed uit te leggen in mijn hoofd.Klinkt raar maar dat is een makke van me. Dat de mensen bij een fysieke winkel moeten kopen mocht het doorgaan vind ik wel wat.
Veel winkels,die vaak al jaren in de families zitten en een grote hoeveelheid kennis en knowhow hebben moeten het nu afleggen tegen de online aanbieders.Soms is het niet anders(ivm afstand of verkrijgbaarheid) dan het online te bestellen maar ik ga ook het liefst naar een winkel toe.
Vaak word je dan door de winkelier er op gewezen dat er nog meer of andere keuzes zijn en die geven je aankoop soms een verrassende wending waar je anders niet aan gedacht zou hebben.
En zolang er licht(of een lichtpuntje is) is er hoop,
Het is beter een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.

Plaats reactie