Basistabak

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Smoking Harley
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 jun 2017 16:16
Locatie: Groningen

Basistabak

Bericht door Smoking Harley »

Mijn vader hechtte toen hij nog leefde, veel waarde aan baaitabak. Enerzijds omdat het aanbod toen nog vrij beperkt was, anderzijds omdat hij trouw bleef aan het tabaksmerk van zijn keuze. Al die jaren had hij nimmer de behoefte gevoeld aan verandering. Hetzelfde gold voor die ene pijp, die meerdere keren per dag werd opgestoken. Tegenwoordig bezit iedere roker meerdere pijpen en heeft hij of zij een voorraadje tabak van uiteenlopende merken om zich heen verzameld. Op ons forum wordt daarover triomfantelijk verslag gedaan en ervaringen uitgewisseld. Net als mijn vader heb ik jarenlang dezelfde tabak gerookt. De laatste jaren heb ik mijn grens verlegd met het proeven van andere tabakken. En eerlijk is eerlijk, mijn smaak is daardoor veranderd. Het maakt het pijproken tot een dynamisch avontuur. Ik ben benieuwd of anderen zich in mijn verhaal herkennen en of er pijprokers zijn die trouw zijn gebleven aan één merk of soort tabak.

Gebruikersavatar
Liebaart
Berichten: 219
Lid geworden op: 24 aug 2019 19:08
Locatie: Brugge

Re: Basistabak

Bericht door Liebaart »

Ik ben liefhebber van aromatische tabak, en dan vooral met een zoete smaak en geur. Daarom heb ik momenteel twee tabakken die ik nu beschouw als mijn basis waar ik altijd op terug val. Chacom no.3 en Oud Brugge. Zo heel af en toe zal ik eens een andere tabak proberen, maar ik merk dat ik nooit het genoegen ontvang van de twee vernoemde merken, en kom weer snel terug naar de vertrouwde tabak.

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Basistabak

Bericht door Robbie-san »

Basis tabakken zijn er in mijn ogen niet. Een goede baai vind ik ook heerlijk, met name in het voorjaar.
Wat ik ook een heerlijke tabak vind is de Semois tabak. Een pure tabak. Vergt misschien wat geweninning, maar eenmaal gewend proef je ook in deze tabakken smaak nuances. Maar met alles t.a.v. van smaak, dit is mijn mening en mijn smaak, dus niet discussie waardig :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ad impossibile nemo tenetur

tomatamot

Re: Basistabak

Bericht door tomatamot »

Wat nou er zijn geen basis tabakken?
Onder het motto: zoals je het maakt heb je het, ik dus wel.
Eigenlijk voor mij maar een basis tabak en dat is Latakia.
Noem het een smaak beperking maar mijn voorkeur gaat uit naar blends met Latakia.
En het aandeel Latakia kan verschillen, als het er maar in zit.
Ach eenieder zijn ding, nee dan? :wink:

Plaats reactie