Pfeifen Huber huismerk

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1183
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Pfeifen Huber huismerk

Bericht door Pieter »

Beste mensen, over een paar weken ga ik op vakantie naar Beieren, en een bezoek aan München en dus de grootste pijpenwinkel aldaar staat ook op het programma.

Is er iemand die ervaring heeft met de huismerktabakken van Huber en mij hierover nog tips kan geven?
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Pfeifen Huber huismerk

Bericht door oehoe »

Iedere grote tabakszaak in Duitsland lijkt zijn eigen merk te hebben. De vraag is dan ook of dit werkelijk ook zo is. Wellicht voorziet 'n vrij anonieme tabaksfabrikant éénieder van dezelfde tabak met 't eigen labeltje van de verkoper. Iets wat hier in Nederland veelvuldig gebeurt met de alom bekende plaatselijke/ regionale kruidenbitters. Zoiets mag en kan de pret niet drukken natuurlijk. Wat goed is, is goed en blijft goed

Ik durf 't bijna niet te zeggen maar ik kijk reikhalzend uit naar je nieuwe aanwinsten waar 't tabak en pijpen betreft.

Fijne vakantie toegewenst in 't mooie Beieren.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
capricorn
Berichten: 302
Lid geworden op: 30 aug 2013 09:42
Locatie: Heerlen

Re: Pfeifen Huber huismerk

Bericht door capricorn »

De meeste huismerken in Duitsland komen van Kohlhase & Kopp
Bij Pfeifen Huber is de St. Louis aan te bevelen lijk op Crown & Roses

Gebruikersavatar
GR69
Berichten: 1633
Lid geworden op: 26 jul 2021 20:03
Locatie: Drenthe

Re: Pfeifen Huber huismerk

Bericht door GR69 »

Ah ja..vakantie. over 3 weken is het ook voor mij zover. Ik ga naar Sauerland. Iemand nog adressen voor tabakswinkels rond an der Almert of winterberg?
Nu mij pijprookreis begonnen is kan ik net zo goed van de gelegenheid gebruik maken en eens rond neuzen.
'De hel is gewoon een bos met een slechte naam'

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Pfeifen Huber huismerk

Bericht door roocker »

GR69 schreef: 29 jul 2021 20:56 Ah ja..vakantie. over 3 weken is het ook voor mij zover. Ik ga naar Sauerland. Iemand nog adressen voor tabakswinkels rond an der Almert of winterberg?
Nu mij pijprookreis begonnen is kan ik net zo goed van de gelegenheid gebruik maken en eens rond neuzen.
Heb nog nooit een grote tabakszaak gevonden in Sauerland . Meestal wip ik binnen bij de "lotto" winkels . Daar verkopen ze loterijmeuk enz . Vaak ook sigaren en wat diverse pijptabakken . Al vaak wat rekjes leeg gekocht met blikjes Mc baren . Andere merken zijn er ook , vaak wel gesausd of met latakia in Duitsland . Maar je kunt ook al veel vinden via google , bijvoorbeeld tabak in Willingen of Winterberg ingeven . Vaak komt dan wel wat naar voren . Laat je buit tzt maar zien !

Plaats reactie