Welke pijptabakken uit de USA moet je ècht een keer geprobeerd hebben?

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SakasakaHeyhey
Berichten: 111
Lid geworden op: 09 jun 2017 07:01

Welke pijptabakken uit de USA moet je ècht een keer geprobeerd hebben?

Bericht door SakasakaHeyhey »

Hi all,

Ik ben nieuwsgierig naar jullie ervaringen met de pijptabakken uit het grote land aan de andere kant van de oceaan.

Ik hoor de meest wilde verhalen over de Amerikaanse pijptabakken en hoe bijzonder deze wel niet zijn.

Zelf heb ik nog niet heel veel kunnen snoepen van de Amerikaanse tabakken. De Pirate Kake van C&D en de Luxury Bullsey Flake van Peter Stokkebye vind ik geweldig. Dit was lang geleden, maar ze hebben zo danig indruk gemaakt bij mij dat ik er nog steeds met plezier aan terug denk.

Nu ben ik heel benieuwd welke tabakken je ècht zou moeten proberen wanneer deze gelegenheid zich een keer voordoet om zo ook een bijzondere ervaring op te doen.

Mijn voorkeur gaat niet echt uit naar aromaten ben meer van de ongesausde tabakken en bij voorkeur flakes.

Wat zou ik echt een keer moeten proberen volgens jullie?

Fijne dag allemaal!
Eigenwijsheid is gebrek aan eigen wijsheid.

Pijptabakfavo's:
Janneman Flake, Brullende Leeuw, Haymaker, Director's Cut, Fayyum Kake, Old Ironsides, Holly's Discovery, Marlin Flake, University Flake, Salty Dogs

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Welke pijptabakken uit de USA moet je ècht een keer geprobeerd hebben?

Bericht door Ribbon »

Pfoe wat een vraag.

Ik neem aan dat je ongetwijfeld al hebt gekeken op het recensie deel van dit forum. Daar staan aardig wat reviews van Amerikaanse blends.

Iedereen heeft zo zijn favorieten, en persoonlijke smaak maakt veel verschil, maar een veilig advies gaat w.m.b. in de richting van:

- De virginia's en latakia's van GL Pease. Eigenlijk ben ik nog geen slechte (zelfs geen matige) blends van dit label tegengekomen. Maar vooral de straight Virginia’s en Engelse/oriëntaalse mixen springen er voor mij uit.

- De burley/Kentucky georiënteerde blends plus de VaPer's van Cornell & Diehl.

En dan heb je nog kleinere labels als Seattle Pipe Club (veel 'onconventionele mixtures') en de relatief nieuwe Sutliff, die wel goed lijkt te scoren met virginia's, al heb ik deze zelf nog niet gerookt.

Sutliff lijkt vooral een beetje het gat op te willen vullen wat is ontstaan na het ter ziele gaan van McClelland. Die laatste naam kun je maar beter vergeten... ; )
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Welke pijptabakken uit de USA moet je ècht een keer geprobeerd hebben?

Bericht door Sidekickelvis »

Ribbon schreef: 19 nov 2021 11:53 Pfoe wat een vraag.

Ik neem aan dat je ongetwijfeld al hebt gekeken op het recensie deel van dit forum. Daar staan aardig wat reviews van Amerikaanse blends.

Iedereen heeft zo zijn favorieten, en persoonlijke smaak maakt veel verschil, maar een veilig advies gaat w.m.b. in de richting van:

- De virginia's en latakia's van GL Pease. Eigenlijk ben ik nog geen slechte (zelfs geen matige) blends van dit label tegengekomen. Maar vooral de straight Virginia’s en Engelse/oriëntaalse mixen springen er voor mij uit.

- De burley/Kentucky georiënteerde blends plus de VaPer's van Cornell & Diehl.

En dan heb je nog kleinere labels als Seattle Pipe Club (veel 'onconventionele mixtures') en de relatief nieuwe Sutliff, die wel goed lijkt te scoren met virginia's, al heb ik deze zelf nog niet gerookt.

Sutliff lijkt vooral een beetje het gat op te willen vullen wat is ontstaan na het ter ziele gaan van McClelland. Die laatste naam kun je maar beter vergeten... ; )
Deze lijst wil ik aanvullen met de tabakken van J.M. Bosswell. Ook hier zitten veel hoogvliegers bij.

Ook op het Hertenkak gebied is er veel lekkers te vinden in de States.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
SakasakaHeyhey
Berichten: 111
Lid geworden op: 09 jun 2017 07:01

Re: Welke pijptabakken uit de USA moet je ècht een keer geprobeerd hebben?

Bericht door SakasakaHeyhey »

Hartelijk dank heren dan hebben jullie mij alvast een stapje verder geholpen.
Eigenwijsheid is gebrek aan eigen wijsheid.

Pijptabakfavo's:
Janneman Flake, Brullende Leeuw, Haymaker, Director's Cut, Fayyum Kake, Old Ironsides, Holly's Discovery, Marlin Flake, University Flake, Salty Dogs

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2752
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Welke pijptabakken uit de USA moet je ècht een keer geprobeerd hebben?

Bericht door oehoe »

Tja, maar waar koop je die Amerikaanse lekkernijen. :)
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Welke pijptabakken uit de USA moet je ècht een keer geprobeerd hebben?

Bericht door Paasei »

In Amerika?
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Welke pijptabakken uit de USA moet je ècht een keer geprobeerd hebben?

Bericht door Asmodeus »

Per waterfiets naar de VS en terug is een van de minst omslachtige manieren om tabak te bemachtigen.
Neem wel wat boterhammen en een flesje water mee voor onderweg.

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2752
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Welke pijptabakken uit de USA moet je ècht een keer geprobeerd hebben?

Bericht door oehoe »

En ik maar denken dat die asielzoekers in rubberbootjes die 't ruime sop kiezen Amerikaanse tabak naar Europa trachten te importeren..............
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Welke pijptabakken uit de USA moet je ècht een keer geprobeerd hebben?

Bericht door junksculp »

Autumn evening

Ducheyne
Berichten: 365
Lid geworden op: 08 sep 2019 11:07
Locatie: Oostende / België

Re: Welke pijptabakken uit de USA moet je ècht een keer geprobeerd hebben?

Bericht door Ducheyne »

Escudo
G.L.Pease Union Square & Quiet nights
Cornell & Diehl Pirate kake
Life is a time trial .
Smoke more , worry less

Plaats reactie