Het grote 'zoet/aromatic' topic

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Tattoo, Tupoo, [pipoo], Qwixx en Pipo - Re: Het grote 'zoet/aromatic' topic

Bericht door junksculp »

Nysius schreef: 21 jan 2019 22:02 Tattoo-pijpjes zijn door Big-Ben laatstelijk weer geproduceerd. Ook weer in diverse ‘hippe’ kleuren.
Bijna € 50 voor zo’n pijpje, dat dan wel.

Niet meer nieuw verkrijgbaar is het kekke Douwe Egberts-tabaksdoosje van de foto, gevuld met kleine ‘cube-cut’ blokjes tabak. De tabak strooide je in het keteltje, al ging het er vaak naast, het was wat gepriegel. Met het bijgeleverde stampertje kon je het aandrukken. Zie de ‘handleidingsicoontjes’ in de hoeken van de display card, op de foto die Arno hierboven heeft gepost.
Het stampertje zie je ook op die foto, dat kun je onder in het tabaksdoosje opbergen, slim.

Zal het setje meenemen naar WW. Heb zelfs nog wat van de tabak, als ik me niet vergis. Zoetig, licht, als ik me niet vergis. Neptune/Amphora-achtig? Zoet/aromatic in ieder geval. Natuurlijk ook voor andere tabak geschikt, propje flake er in: handig voor een kleine rookpauze.

(Wanneer was dit eigenlijk, deze poging pijproken te ‘verhippen’? Arno?)

Er is ook nog een variant (geweest) van Big-Ben met een hogere ketel, de Tupoo. Ook hippe kleuren. Weet niet of die er vroeger of later was dan de Tattoo en ook niet of de ketel ook van bruyère was.

Afbeelding
Big-Ben Tupoo <www.pipetorium.com>


Vauen heeft vanaf 2008 de [pipoo] gehad, zeer lijkend op de Tattoo. Ze hielden elkaar in de gaten blijkbaar. De [pipoo] had een helemaal houten kop, terwijl de Tattoo een houten halfrond keteltje had dat in de dubbelwandige kunststof kop was bevestigd.
Vauen had tabak voor de [pipoo] in de vorm van kleine cylinders tabak (denk: stukje sigaar) die je in z’n geheel in de pijp deed. Geen fout mogelijk bij het stoppen van je pijp.
Vijf of zes van die tabakporties in een soort sigaartube, en natuurlijk in zoet/aromatic smaken .
Alleen in Duitsland gezien, maar deze pijp met bijbehorende tabak is misschien ook in Nederland op de markt geweest?

Afbeelding

Vauen [pipoo] (www.tabak-goetz.de)

Afbeelding
Tabak voor de Vauen [pipoo]
(www.tabak-goetz.de)

Later kwam Vauen ook nog met de Qwixx, maar die ken ik niet uit eigen ervaring. (Qwixx voor de kwieke fix?) Geschikt voor normale pijptabak, iets minder minuscule ketel lijkt het.

Afbeelding
Vauen Qwixx (www.vauen.com)

Overigens: de [pipoo] van Vauen niet verwarren met de bekbrander / neuswarmer Pipo van Big-Ben. Ja ja ...
Over die Pipo, fijn pijpje overigens, staat op http://www.dutchtobacconist.nl/shop/acc ... -ben/pipo/
nog een aardig verhaal. De ontwerper was Alfons Gubbels, toen 19 jaar. Dat was in 19??.



Afbeelding

Big-Ben Pipo (www.dutchtobacconist.nl)
Tupoo hier te koop:
http://www.puffaway.eu/epages/78107735. ... ucts/azl29

Gebruikersavatar
Nysius
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 dec 2018 19:22
Locatie: Land van Cuijk

Re: Het grote 'zoet/aromatic' topic

Bericht door Nysius »

Dank Junksculp. Meteen bezoek gebracht aan Puffaway.
Fume, chante et bois_
on ne vit qu’une fois.

Gebruikersavatar
Nysius
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 dec 2018 19:22
Locatie: Land van Cuijk

Geboortejaar Big-Ben Pipo Re: Het grote 'zoet/aromatic' topic

Bericht door Nysius »

Toch even gezocht: de Big-Ben Pipo moet rond ‘56/‘57 zijn ontstaan. De Dutch Tobacconist heeft een vergelijkbaar verhaal als in 2017 in de Volkskrant stond. Een lezenswaardig artikel van Jonathan Witteman over de Koninklijke Gubbels:

In het Limburgse Herten wordt de pijp hip gemaakt
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b810243c/

Lees ook het artikel van Arno (Dutch Pipe Smoker) over Gubbels, Big-Ben, Hilson enz.

https://dutchpipesmoker.wordpress.com/t ... s-gubbels/
Fume, chante et bois_
on ne vit qu’une fois.

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Het grote 'zoet/aromatic' topic

Bericht door Tobias Tobit »

Even terug on topic, ik heb vandaag toch een zoete tabak gerookt! Niet normaal, mijn kiezen zitten vol gaten aan elkaar geplakt. Tijdens een ruil actie met leden van een Amerikaans forum had ik als extraatje ivm de feestdagen een zeer ruime sample Sutliff Pumpkin spice gekregen. Ik hou zo af en toe best van een zoet tabak je zoals bijvoorbeeld Celtic Talisman van SG maar deze Sutliff is echt alsof ik probeer Werthers original met kaneel en nootmuskaat probeer te roken. Hij was ook behoorlijk nat en na een ruim uur op een schoteltje kwam daar nog geen verbetering in. Mogelijk moet je een nachtje uit trekken om deze tabak op rookbare vochtigheid te krijgen. Moet je er wel rekening mee houden dat je huis naar vanille en kaneel gaat ruiken maar dat is eigenlijk best plezierig. Ik weet niet wat het lot van deze tabak wordt gaat hij nog een keer in de pijp of komt er een bakje van op het toilet te staan?
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Het grote 'zoet/aromatic' topic

Bericht door Eliminator »

Als je de kans krijgt er van te genieten zoals het bedoeld is gun ik je dat vanzelfsprekend, komt het als plaatsvervangende potpourri op een plaats te staan, slechts ter verdrijving van andere geuren wil ik er graag een pijpje van roken, ook al is het maar voor de ervaring.
Afbeelding

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Het grote 'zoet/aromatic' topic

Bericht door junksculp »

Ik ben de laatste tijd aromaten aan het proberen, deze heb ik al geprobeerd en bevallen goed:
- Red blood moon van Cult
- Brown and Yellow van JA
- Autumn evening van C en D
- Kentucky bird
- The pipe smokers edition no1 van JA

Hebben jullie nog tips van aromaten die het proberen waard zijn, liefst geen chemische smaken of tabakken die heet worden. Ik vind naturel en Engelse tabakken lekker maar aromaten kan ik ook van genieten.

Iemand bekend met deze tabakken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Het grote 'zoet/aromatic' topic

Bericht door Huub »

Hallo Junksculp.

Ik ben zelf geen liefhebber van aromatische tabakken, maar ik weet van een vriend in de USA dat deze een zeer goede gearomatiseerde tabak is.
Untitled_ae5a5c4b-0bc5-447f-9cb5-8cd123dd53a4_1024x1024.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Massis op 22 feb 2019 08:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link naar buitenlandse shop weggehaald

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Het grote 'zoet/aromatic' topic

Bericht door junksculp »

Huub schreef: 21 feb 2019 12:19 Hallo Junksculp.

Ik ben zelf geen liefhebber van aromatische tabakken, maar ik weet van een vriend in de USA dat deze een zeer goede gearomatiseerde tabak is.
Dank je Huub, weet je toevallig ook waar hij heen smaakt? Ik kan dat op de site niet terug vinden en ook niet op tobaccoreview.

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Het grote 'zoet/aromatic' topic

Bericht door Tobias Tobit »

junksculp schreef: 20 feb 2019 19:55 Iemand bekend met deze tabakken:

Afbeelding
Deze tabak staat in Europa beter bekend als BiBo en ik weet dat je tijdens een meeting geen vrienden maakt als je het rookt. Het is namelijk mierzoet, aspartaam voor in de pijp. Als ik me niet vergis met een sterk sinaasappel aroma echt iets voor de ultieme zoet liefhebbers.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Het grote 'zoet/aromatic' topic

Bericht door junksculp »

Tobias Tobit schreef: 21 feb 2019 15:10
junksculp schreef: 20 feb 2019 19:55 Iemand bekend met deze tabakken:

Afbeelding
Deze tabak staat in Europa beter bekend als BiBo en ik weet dat je tijdens een meeting geen vrienden maakt als je het rookt. Het is namelijk mierzoet, aspartaam voor in de pijp. Als ik me niet vergis met een sterk sinaasappel aroma echt iets voor de ultieme zoet liefhebbers.
Dank je voor de info, misschien wat veel van het goede, aspartaam vind ik niet lekker.

Gebruikersavatar
capricorn
Berichten: 302
Lid geworden op: 30 aug 2013 09:42
Locatie: Heerlen

Re: Het grote 'zoet/aromatic' topic

Bericht door capricorn »

Jucksculpd;
de americanen maken geen goede aromatic tabac, mijn persoonlijke mening.
behalve Blood Moon van cult en Mixture 79 heb ik eer geen gehad die mij beviel.
blijf op de Europese markt maar ook dat is mijn mening
aanraden kan ik Larson 32 (Schneiderwind heeft deze als huismerk), MB Classic (de flake is iets beter.
voor verder advies is het moelijk omdat het kan zijn dat wij verschillen in smaak.
Van Mixture 79 heb ik voldoende in huis kun je sample hebben

gr. Peter

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Het grote 'zoet/aromatic' topic

Bericht door junksculp »

capricorn schreef: 21 feb 2019 15:24 Jucksculpd;
de americanen maken geen goede aromatic tabac, mijn persoonlijke mening.
behalve Blood Moon van cult en Mixture 79 heb ik eer geen gehad die mij beviel.
blijf op de Europese markt maar ook dat is mijn mening
aanraden kan ik Larson 32 (Schneiderwind heeft deze als huismerk), MB Classic (de flake is iets beter.
voor verder advies is het moelijk omdat het kan zijn dat wij verschillen in smaak.
Van Mixture 79 heb ik voldoende in huis kun je sample hebben

gr. Peter
Bedankt Peter. Ik vind autumn evening van C en D top, heb nog geen Europese aromaat kunnen die net zo lekker is. WO Larsen 32 is geen aromaat volgens de website van Schneiderwind.

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Het grote 'zoet/aromatic' topic

Bericht door junksculp »

Heb deze 2 tabakken besteld, ze staan bij tobaccoreview goed aangeschreven. Ik wil graag blijven proeven, volgende keer neem ik weer andere. Hoop een aromaat te vinden die ik net zo kan waarderen dan Autumn Evening. Boswell spreekt me enorm aan maar ze tellen veel voor de verzendkosten.
Deze zijn het geworden:

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
capricorn
Berichten: 302
Lid geworden op: 30 aug 2013 09:42
Locatie: Heerlen

Re: Het grote 'zoet/aromatic' topic

Bericht door capricorn »

Larsen 32 is gelijk aan brookeland lichte vanille

trek bij Molto dolce handschoenen aan de omschrijving is beter dan de tabak (volgen mij black cavendish)

smaken verschillen daarom is advis zwaar

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Het grote 'zoet/aromatic' topic

Bericht door junksculp »

capricorn schreef: 21 feb 2019 17:12 Larsen 32 is gelijk aan brookeland lichte vanille

trek bij Molto dolce handschoenen aan de omschrijving is beter dan de tabak (volgen mij black cavendish)

smaken verschillen daarom is advis zwaar
Dank je, je komt er alleen achter wat je lekker vindt door te proberen.

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Het grote 'zoet/aromatic' topic

Bericht door Huub »

Hallo Junksculp,

Ik weet de smaak van die tabak niet. Op Tobacco.review zie je dat de Firma vele aromatische tabakken verkoopt, maar dat nergens iets staat beschreven over de aroma's.
Het is een beetje elitaire zaak die bestaat sinds 1965, maar hun tabakken staan in de USA hoog aangeschreven.
De prijzen liggen ook wel wat hoger als andere 2 Oz blikjes
Ik heb wel eens op het Forum waar ik lid van ben iets over enkele van hun tabakken gelezen en ze werden beoordeeld als uitstekend.
Zelf heb ik deze Va/Per wel eens gerookt en die was werkelijk excellent. Ik zou hem weer zo bestellen maar betaling via PayPal is niet mogelijk.
De blikjes waarin zij hun Super-Medium blends verpakken wijken af van alle gebruikelijke blikjes.
Untitled_1c567360-1bf2-482c-bcf5-f23749ffee0d_1024x1024.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Massis op 22 feb 2019 08:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: bericht opgeschoond, link naar buitenlandse webshops verwijderd

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Het grote 'zoet/aromatic' topic

Bericht door junksculp »

Huub schreef: 21 feb 2019 19:19 Hallo Junksculp,

Ik weet de smaak van die tabak niet. Op Tobacco.review zie je dat de Firma vele aromatische tabakken verkoopt, maar dat nergens iets staat beschreven over de aroma's.
Het is een beetje elitaire zaak die bestaat sinds 1965, maar hun tabakken staan in de USA hoog aangeschreven.
De prijzen liggen ook wel wat hoger als andere 2 Oz blikjes
Ik heb wel eens op het Forum waar ik lid van ben iets over enkele van hun tabakken gelezen en ze werden beoordeeld als uitstekend.
Zelf heb ik deze Va/Per wel eens gerookt en die was werkelijk excellent. Ik zou hem weer zo bestellen maar betaling via PayPal is niet mogelijk.
De blikjes waarin zij hun Super-Medium blends verpakken wijken af van alle gebruikelijke blikjes.

Untitled_1c567360-1bf2-482c-bcf5-f23749ffee0d_1024x1024.png
Bedankt Huub,

Zal eens onderzoek doen of ik achter de smaken kan komen.
Laatst gewijzigd door Massis op 22 feb 2019 08:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: bestellen in het buitenland is tegen de NL wetgeving en dus niet langer toegestaan

Gebruikersavatar
Rudolus
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 mei 2016 16:04
Locatie: Westhoek (BE)

Re: Het grote 'zoet/aromatic' topic

Bericht door Rudolus »

Dragon Flake van John Aylesbury (misschien ?)

Te verkrijgen bij Schneiderwind aan je achterdeur.

Groet,
Rudolus
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Het grote 'zoet/aromatic' topic

Bericht door junksculp »

Rudolus schreef: 21 feb 2019 19:54 Dragon Flake van John Aylesbury (misschien ?)

Te verkrijgen bij Schneiderwind aan je achterdeur.

Groet,
Rudolus
Die heb ik nooit gehad, is die de moeite waard?

Paul
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 sep 2018 18:26
Locatie: Jemeppe Sur Sambre

Re: Het grote 'zoet/aromatic' topic

Bericht door Paul »

Voor mij persoonlijk een van de betere aromaten.

Mvg Paul

MF Virginia Plug
Details
Sonnengreifte und handverlesene Virginias aus acht Provenienzen bilden die Basis für diesen besonderen Plug. Sorgsam aufbereiteter Black Cavendish wird hinzugefügt. Abgerundet und vollendet wird dieser Tabak durch eine Mischung natürlicher Fruchtextrakte. Gepresst und anschließend in Stücke geschnitten ergibt dies einen sehr aromatischen, weichen und absolut zungenfreundlichen Tabak.


Afbeelding

Berry
Berichten: 51
Lid geworden op: 17 mar 2018 08:30

Re: Het grote 'zoet/aromatic' topic

Bericht door Berry »

Ben een liefhebber van "Aromaten" ben ik inmiddels achter.

Diverse W.O. Larsons zijn de revue al gepasseerd, en beter en slechter ontvangen.
De 2018 Limited is tot op heden m`n favoriet uit huize Larson.
Mocht iemand de 2019 Limited (Wit blik) hebben/kwijt willen of mee kunnen nemen uit Belgie, houdt ik me zeer aanbevolen.
Komt niet in Nederland en Duitsland op de markt via de reguliere kanalen.
De Larson replica`s van Hajenius zijn duidelijk minder als de originelen, maar niet slecht.

Van Hajenius diverse geprobeerd, echter alleen de Spring Pie is tot op heden een blijver.

De Winslow Harlekin smaakt goed, maar is mij wat sterk aan de nicotine-kant. Zeker een lekkere avond-genieter.
No1 en No3 moeten nog getest worden.

De Petersons heb ik diverse geprobeerd, en de meeste bevielen goed. Geen echte uitschieters.

Reiner Professional cut - Lekkere allrounder, en zeker een blijver.
Gold flake - Absolute topper, echter net als de Harlekin iets te sterk aan de nicotine-kant. Qua smaak icm. een goede koffie een topper.

De diverse Davidoffs smaken goed, roken goed en zijn niet te zwaar gesaust, echter vaak wat aan de sterke kant.

De Indian Summer smaakt me absoluut niet, wat een rare smaak, en nasmaak :?

Diverse samplers van Pfeifen Kargl nog op het schap liggen waar ik komende voorjaars vakantie eens rustig de tijd voor neem.

Verder de hele thread maar eens doornemen voor andere suggesties :B

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Het grote 'zoet/aromatic' topic

Bericht door junksculp »

Paul schreef: 21 feb 2019 20:07 Voor mij persoonlijk een van de betere aromaten.

Mvg Paul

MF Virginia Plug
Details
Sonnengreifte und handverlesene Virginias aus acht Provenienzen bilden die Basis für diesen besonderen Plug. Sorgsam aufbereiteter Black Cavendish wird hinzugefügt. Abgerundet und vollendet wird dieser Tabak durch eine Mischung natürlicher Fruchtextrakte. Gepresst und anschließend in Stücke geschnitten ergibt dies einen sehr aromatischen, weichen und absolut zungenfreundlichen Tabak.


Afbeelding
Dank je voor de tip.

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Het grote 'zoet/aromatic' topic

Bericht door junksculp »

Berry schreef: 21 feb 2019 20:57 Ben een liefhebber van "Aromaten" ben ik inmiddels achter.

Diverse W.O. Larsons zijn de revue al gepasseerd, en beter en slechter ontvangen.
De 2018 Limited is tot op heden m`n favoriet uit huize Larson.
Mocht iemand de 2019 Limited (Wit blik) hebben/kwijt willen of mee kunnen nemen uit Belgie, houdt ik me zeer aanbevolen.
Komt niet in Nederland en Duitsland op de markt via de reguliere kanalen.
De Larson replica`s van Hajenius zijn duidelijk minder als de originelen, maar niet slecht.

Van Hajenius diverse geprobeerd, echter alleen de Spring Pie is tot op heden een blijver.

De Winslow Harlekin smaakt goed, maar is mij wat sterk aan de nicotine-kant. Zeker een lekkere avond-genieter.
No1 en No3 moeten nog getest worden.

De Petersons heb ik diverse geprobeerd, en de meeste bevielen goed. Geen echte uitschieters.

Reiner Professional cut - Lekkere allrounder, en zeker een blijver.
Gold flake - Absolute topper, echter net als de Harlekin iets te sterk aan de nicotine-kant. Qua smaak icm. een goede koffie een topper.

De diverse Davidoffs smaken goed, roken goed en zijn niet te zwaar gesaust, echter vaak wat aan de sterke kant.

De Indian Summer smaakt me absoluut niet, wat een rare smaak, en nasmaak :?

Diverse samplers van Pfeifen Kargl nog op het schap liggen waar ik komende voorjaars vakantie eens rustig de tijd voor neem.

Verder de hele thread maar eens doornemen voor andere suggesties :B
Dank je, Nog niks geprobeerd van danpipe, boswell, cao, C en D, Sutliff of Cult?

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Het grote 'zoet/aromatic' topic

Bericht door Arno »

Laatste tijd ben ik aardig wat Cornell & Diehl Green River Vanilla aan het roken: http://www.tobaccoreviews.com/blend/361 ... er-vanilla

Voormalig forumlid Fred (godfrey59 geloof ik) had ooit een eigen serie tabakjes die hij deed verkopen: Mist of the Moors (viewtopic.php?t=6848 een Engelse mixture met latakia), Berry Bold (viewtopic.php?t=6849 aromatic met bessensmaak) en Winter Night (viewtopic.php?f=47&t=6709 aromatic met vanille). Deze werden speciaal geblend door de toenmalige eigenaar van 4noggins, Rich Gottlieb. Omdat ik niet echt van de fruitsmaakjes ben en juist van vanille ("warme" smaken) trok ik al gauw richting de Winter Night. In mijn herinnering was het een donkere tabak die zo kleverig was als wat (echt handen wassen na het vullen van de pijp) en soms knetterde de tabak in de bowl als je die aan het roken was. Het voornaamste aan deze blend was de aanwezige-maar-niet-té vanille smaak en de algehele zachtheid. Ook al trapte ik hem flink op de staart, hij bleef koel, de zachtste tabak die ik ooit gerookt heb.

Op een gegeven moment hield Fred ermee op en was ik tot mijn groot verdriet heen door mijn Winter Night voorraadje. Maar de tabak is altijd in mijn achterhoofd blijven hangen. Ik was dan ook zeer positief verrast toen ik een keer een sample rookte van Cornell & Diehl's Green River Vanilla. Verrek, ook die donkere tabak, ook dat kleverige, ook dat knetteren in de bowl en ook die zachte smaak... Dus of Rich heeft toentertijd die Green River Vanilla als hoofdingrediënt gebruikt of hij heeft gewoon die blend genomen en het hernoemd. Anyway, ik ben blij dat ik een oude favoriet opnieuw heb gevonden! :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Het grote 'zoet/aromatic' topic

Bericht door junksculp »

Arno schreef: 22 feb 2019 09:50 Laatste tijd ben ik aardig wat Cornell & Diehl Green River Vanilla aan het roken: http://www.tobaccoreviews.com/blend/361 ... er-vanilla

Voormalig forumlid Fred (godfrey59 geloof ik) had ooit een eigen serie tabakjes die hij deed verkopen: Mist of the Moors (viewtopic.php?t=6848 een Engelse mixture met latakia), Berry Bold (viewtopic.php?t=6849 aromatic met bessensmaak) en Winter Night (viewtopic.php?f=47&t=6709 aromatic met vanille). Deze werden speciaal geblend door de toenmalige eigenaar van 4noggins, Rich Gottlieb. Omdat ik niet echt van de fruitsmaakjes ben en juist van vanille ("warme" smaken) trok ik al gauw richting de Winter Night. In mijn herinnering was het een donkere tabak die zo kleverig was als wat (echt handen wassen na het vullen van de pijp) en soms knetterde de tabak in de bowl als je die aan het roken was. Het voornaamste aan deze blend was de aanwezige-maar-niet-té vanille smaak en de algehele zachtheid. Ook al trapte ik hem flink op de staart, hij bleef koel, de zachtste tabak die ik ooit gerookt heb.

Op een gegeven moment hield Fred ermee op en was ik tot mijn groot verdriet heen door mijn Winter Night voorraadje. Maar de tabak is altijd in mijn achterhoofd blijven hangen. Ik was dan ook zeer positief verrast toen ik een keer een sample rookte van Cornell & Diehl's Green River Vanilla. Verrek, ook die donkere tabak, ook dat kleverige, ook dat knetteren in de bowl en ook die zachte smaak... Dus of Rich heeft toentertijd die Green River Vanilla als hoofdingrediënt gebruikt of hij heeft gewoon die blend genomen en het hernoemd. Anyway, ik ben blij dat ik een oude favoriet opnieuw heb gevonden! :D
Hallo Arno,

Bedankt voor de tip, kijk hier kan ik wat mee. Ik denk dat het een tabak is die ik ook kan waarderen, staat op mijn lijst. Laat je weten wat ik ervan vind tzt. Ik heb ook de nodige GL pease en John Cotton tabakken geprobeerd op jouw aanraden, ze zijn top. Ik hoop dat de green River vanilla van C en D me net zo goed bevalt dan de andere topper Autumn Evening.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Het grote 'zoet/aromatic' topic

Bericht door Arno »

junksculp schreef: 22 feb 2019 11:10
Arno schreef: 22 feb 2019 09:50 Laatste tijd ben ik aardig wat Cornell & Diehl Green River Vanilla aan het roken: http://www.tobaccoreviews.com/blend/361 ... er-vanilla

Voormalig forumlid Fred (godfrey59 geloof ik) had ooit een eigen serie tabakjes die hij deed verkopen: Mist of the Moors (viewtopic.php?t=6848 een Engelse mixture met latakia), Berry Bold (viewtopic.php?t=6849 aromatic met bessensmaak) en Winter Night (viewtopic.php?f=47&t=6709 aromatic met vanille). Deze werden speciaal geblend door de toenmalige eigenaar van 4noggins, Rich Gottlieb. Omdat ik niet echt van de fruitsmaakjes ben en juist van vanille ("warme" smaken) trok ik al gauw richting de Winter Night. In mijn herinnering was het een donkere tabak die zo kleverig was als wat (echt handen wassen na het vullen van de pijp) en soms knetterde de tabak in de bowl als je die aan het roken was. Het voornaamste aan deze blend was de aanwezige-maar-niet-té vanille smaak en de algehele zachtheid. Ook al trapte ik hem flink op de staart, hij bleef koel, de zachtste tabak die ik ooit gerookt heb.

Op een gegeven moment hield Fred ermee op en was ik tot mijn groot verdriet heen door mijn Winter Night voorraadje. Maar de tabak is altijd in mijn achterhoofd blijven hangen. Ik was dan ook zeer positief verrast toen ik een keer een sample rookte van Cornell & Diehl's Green River Vanilla. Verrek, ook die donkere tabak, ook dat kleverige, ook dat knetteren in de bowl en ook die zachte smaak... Dus of Rich heeft toentertijd die Green River Vanilla als hoofdingrediënt gebruikt of hij heeft gewoon die blend genomen en het hernoemd. Anyway, ik ben blij dat ik een oude favoriet opnieuw heb gevonden! :D
Hallo Arno,

Bedankt voor de tip, kijk hier kan ik wat mee. Ik denk dat het een tabak is die ik ook kan waarderen, staat op mijn lijst. Laat je weten wat ik ervan vind tzt. Ik heb ook de nodige GL pease en John Cotton tabakken geprobeerd op jouw aanraden, ze zijn top. Ik hoop dat de green River vanilla van C en D me net zo goed bevalt dan de andere topper Autumn Evening.
Ook Autumn Evening vind ik erg goed maar Green River Vanilla is toch wat zachter.
Afbeelding

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Het grote 'zoet/aromatic' topic

Bericht door junksculp »

Arno schreef: 22 feb 2019 11:42
junksculp schreef: 22 feb 2019 11:10
Arno schreef: 22 feb 2019 09:50 Laatste tijd ben ik aardig wat Cornell & Diehl Green River Vanilla aan het roken: http://www.tobaccoreviews.com/blend/361 ... er-vanilla

Voormalig forumlid Fred (godfrey59 geloof ik) had ooit een eigen serie tabakjes die hij deed verkopen: Mist of the Moors (viewtopic.php?t=6848 een Engelse mixture met latakia), Berry Bold (viewtopic.php?t=6849 aromatic met bessensmaak) en Winter Night (viewtopic.php?f=47&t=6709 aromatic met vanille). Deze werden speciaal geblend door de toenmalige eigenaar van 4noggins, Rich Gottlieb. Omdat ik niet echt van de fruitsmaakjes ben en juist van vanille ("warme" smaken) trok ik al gauw richting de Winter Night. In mijn herinnering was het een donkere tabak die zo kleverig was als wat (echt handen wassen na het vullen van de pijp) en soms knetterde de tabak in de bowl als je die aan het roken was. Het voornaamste aan deze blend was de aanwezige-maar-niet-té vanille smaak en de algehele zachtheid. Ook al trapte ik hem flink op de staart, hij bleef koel, de zachtste tabak die ik ooit gerookt heb.

Op een gegeven moment hield Fred ermee op en was ik tot mijn groot verdriet heen door mijn Winter Night voorraadje. Maar de tabak is altijd in mijn achterhoofd blijven hangen. Ik was dan ook zeer positief verrast toen ik een keer een sample rookte van Cornell & Diehl's Green River Vanilla. Verrek, ook die donkere tabak, ook dat kleverige, ook dat knetteren in de bowl en ook die zachte smaak... Dus of Rich heeft toentertijd die Green River Vanilla als hoofdingrediënt gebruikt of hij heeft gewoon die blend genomen en het hernoemd. Anyway, ik ben blij dat ik een oude favoriet opnieuw heb gevonden! :D
Hallo Arno,

Bedankt voor de tip, kijk hier kan ik wat mee. Ik denk dat het een tabak is die ik ook kan waarderen, staat op mijn lijst. Laat je weten wat ik ervan vind tzt. Ik heb ook de nodige GL pease en John Cotton tabakken geprobeerd op jouw aanraden, ze zijn top. Ik hoop dat de green River vanilla van C en D me net zo goed bevalt dan de andere topper Autumn Evening.
Ook Autumn Evening vind ik erg goed maar Green River Vanilla is toch wat zachter.
Heb je nog meer tips? De eileen’s dream en molto dolce al gehad? Fruit is ook niet mijn ding, behalve de red Blood moon.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Het grote 'zoet/aromatic' topic

Bericht door Arno »

junksculp schreef: 22 feb 2019 12:29
Arno schreef: 22 feb 2019 11:42
junksculp schreef: 22 feb 2019 11:10
Arno schreef: 22 feb 2019 09:50 Laatste tijd ben ik aardig wat Cornell & Diehl Green River Vanilla aan het roken: http://www.tobaccoreviews.com/blend/361 ... er-vanilla

Voormalig forumlid Fred (godfrey59 geloof ik) had ooit een eigen serie tabakjes die hij deed verkopen: Mist of the Moors (viewtopic.php?t=6848 een Engelse mixture met latakia), Berry Bold (viewtopic.php?t=6849 aromatic met bessensmaak) en Winter Night (viewtopic.php?f=47&t=6709 aromatic met vanille). Deze werden speciaal geblend door de toenmalige eigenaar van 4noggins, Rich Gottlieb. Omdat ik niet echt van de fruitsmaakjes ben en juist van vanille ("warme" smaken) trok ik al gauw richting de Winter Night. In mijn herinnering was het een donkere tabak die zo kleverig was als wat (echt handen wassen na het vullen van de pijp) en soms knetterde de tabak in de bowl als je die aan het roken was. Het voornaamste aan deze blend was de aanwezige-maar-niet-té vanille smaak en de algehele zachtheid. Ook al trapte ik hem flink op de staart, hij bleef koel, de zachtste tabak die ik ooit gerookt heb.

Op een gegeven moment hield Fred ermee op en was ik tot mijn groot verdriet heen door mijn Winter Night voorraadje. Maar de tabak is altijd in mijn achterhoofd blijven hangen. Ik was dan ook zeer positief verrast toen ik een keer een sample rookte van Cornell & Diehl's Green River Vanilla. Verrek, ook die donkere tabak, ook dat kleverige, ook dat knetteren in de bowl en ook die zachte smaak... Dus of Rich heeft toentertijd die Green River Vanilla als hoofdingrediënt gebruikt of hij heeft gewoon die blend genomen en het hernoemd. Anyway, ik ben blij dat ik een oude favoriet opnieuw heb gevonden! :D
Hallo Arno,

Bedankt voor de tip, kijk hier kan ik wat mee. Ik denk dat het een tabak is die ik ook kan waarderen, staat op mijn lijst. Laat je weten wat ik ervan vind tzt. Ik heb ook de nodige GL pease en John Cotton tabakken geprobeerd op jouw aanraden, ze zijn top. Ik hoop dat de green River vanilla van C en D me net zo goed bevalt dan de andere topper Autumn Evening.
Ook Autumn Evening vind ik erg goed maar Green River Vanilla is toch wat zachter.
Heb je nog meer tips? De eileen’s dream en molto dolce al gehad? Fruit is ook niet mijn ding, behalve de red Blood moon.
Had het volgens mij al eens ooit gezegd: Autumn Evening, Green River Vanilla, SWH (Sweet Vanilla Honeydew) Planta Black Vanilla, Linzbach Brauner Flake (ook bekend al J.A. Dragon Flake).
Eileen’s Dream en Molto Dolce heb ik nog nooit gehad..
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Het grote 'zoet/aromatic' topic

Bericht door Ribbon »

Voel ik hier een blog over aromatics aankomen? :wink:
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Het grote 'zoet/aromatic' topic

Bericht door Arno »

Ribbon schreef: 22 feb 2019 14:29 Voel ik hier een blog over aromatics aankomen? :wink:
Ga je mond spoelen! :P

Naja, eigenlijk heb ik er al ooit een blog over geschreven.. https://dutchpipesmoker.wordpress.com/2 ... ve-aromas/
Afbeelding

Plaats reactie