Nieuwe Dunhill tabakken?

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Gebruikersavatar
Lonny
Berichten: 1112
Lid geworden op: 07 feb 2014 15:28
Locatie: Luxemburg

Re: Nieuwe Dunhill tabakken?

Bericht door Lonny »

In Luxemburg heb ik Dunhill Flake vorige week nog zien liggen.

http://www.cigare.lu

Volgens mij €17 voor de vierkante blauw/witte blikjes.

Misschien heb je er wat aan....

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Nieuwe Dunhill tabakken?

Bericht door Asmodeus »

Wowbagger schreef: 15 apr 2019 15:53 Dank voor de antwoorden heren.
Dunhill Flake heeft inderdaad minder citrus dan Capstan Gold, maar ging voor mij wel die richting in. HU Haymaker had ik nog niet aan gedacht, die klinkt alsof het de juiste vervanger zou zijn. Gaan we proberen!
Haymaker vind ik echt behoorlijk anders -hooiachtiger zoals de naam suggereert- smaken dan Dunhill Flake/Capstan Gold.
Wel een hele lekkere Va flake wat mij betreft.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Nieuwe Dunhill tabakken?

Bericht door Arno »

Wowbagger schreef: 15 apr 2019 15:53 Dank voor de antwoorden heren.
Dunhill Flake heeft inderdaad minder citrus dan Capstan Gold, maar ging voor mij wel die richting in. HU Haymaker had ik nog niet aan gedacht, die klinkt alsof het de juiste vervanger zou zijn. Gaan we proberen!
HU Tobacco Sunset?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6404
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Nieuwe Dunhill tabakken?

Bericht door Wowbagger »

Arno schreef: 15 apr 2019 21:11
Wowbagger schreef: 15 apr 2019 15:53 Dank voor de antwoorden heren.
Dunhill Flake heeft inderdaad minder citrus dan Capstan Gold, maar ging voor mij wel die richting in. HU Haymaker had ik nog niet aan gedacht, die klinkt alsof het de juiste vervanger zou zijn. Gaan we proberen!
HU Tobacco Sunset?
Even gekeken bij pfeifendepot, maar dat ziet er inderdaad ook goed uit. Tot mijn genoegen zag ik dat in Duitsland Capstan ook nog gewoon verkrijgbaar is.
Ergens is het toch van de zotte dat het enige dat nog in NL te verkrijgen is zowat, baai en aromaten zijn.

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Nieuwe Dunhill tabakken?

Bericht door Huub »

Van HU Tobacco:

Aus dem Krater Flake Nr.2
Red Fox
White Dog

Allen verkrijgbaar bij het Pfeifendepot in Hamburg.

Van Fribourg & Tryer alle straight Virginia's

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6404
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Nieuwe Dunhill tabakken?

Bericht door Wowbagger »

Huub schreef: 16 apr 2019 11:04 Van HU Tobacco:

Aus dem Krater Flake Nr.2
Red Fox
White Dog

Allen verkrijgbaar bij het Pfeifendepot in Hamburg.

Van Fribourg & Tryer alle straight Virginia's
Dank je Huub!

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2560
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Nieuwe Dunhill tabakken?

Bericht door Dukdalf »

Las net dit: http://tools.euroland.com/tools/PressRe ... Q.facebook

Zijn we verrast? Geschokt misschien? Of zagen we het aankomen?

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Nieuwe Dunhill tabakken?

Bericht door Ribbon »

Maart 2018 poste TT het volgende:
Tobias Tobit schreef: 16 mar 2018 20:18 Op het pipesmokersforum.com kwam deze reply op mijn opmerkingen dat veel Belgische en Nederlandse tabaks handelaren al geen Flake meer verkopen en langzaam de Dunhill blends uit de schappen halen.:

STG had a display table at the Newark show last Saturday. On the table were 5-6 Dunhill tins. I asked the woman at the table, "How long before we can't find these?"

She laughed and said, "they are not going anywhere." She picked up a tin of Nightcap, covered the Dunhill words and said, "they may look different, but we can still continue to make these blends."

She seemed very confident.
Persoonlijk vermoed ik dat er vrij bewust een kunstmatige schaarste is gecreëerd. Ik denk niet dat ze bij Dunhill/STG anderhalf jaar lang in het duister hebben getast over of en hoe de blends gecontinueerd zouden worden. In deze periode zijn de verkoopcijfers enorm gestegen door alle 'hoarders' die bang waren hun favo blends voor eeuwig te verliezen.

Opnieuw oude wijn in nieuwe zakken dus, maar dan wel met het vertrouwde etiket. De fans slaken een zucht van verlichting...

Maar om antwoord te geven op de vraag van Dukdalf; niet helemaal aan zien komen, maar zeker niet verrast. ;)
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Nieuwe Dunhill tabakken?

Bericht door Huub »

Dit stond gisteren op het US Forum waar ik lid van ben.

Scandinavian Tobacco Group A/S acquires premium pipe tobacco brands

GlobeNewswire•July 3, 2019
Scandinavian Tobacco Group A/S has closed a deal to acquire certain pipe tobacco trademarks and designs from Dunhill Tobacco Company of London Limited, a subsidiary of British American Tobacco p.l.c. Included in the deal are premium pipe tobacco trademarks such as Early Morning Pipe, Nightcap, Royal Yacht and Elizabethan Mixture that were previously sold under the Dunhill brand and carry a solid reputation as well as premium positioning. The price paid is confidential, but immaterial. 

Scandinavian Tobacco Group will market the acquired trademarks as sub-brands to existing brands in the company’s portfolio. The acquisition strengthens Scandinavian Tobacco Group’s product range in the premium pipe tobacco segment in important pipe tobacco markets such as the US, Germany and across Asia. 

Regis Broersma, Senior Vice President for Scandinavian Tobacco Group’s Smoking Tobacco & Accessories Division says: “We are very happy and proud to add these well-known pipe tobacco brands to our existing strong portfolio. They will enhance our offering to our consumers – and we look forward to protect and explore the full potential of the portfolio by leveraging our sales and marketing competencies.”


Ik hoop dat ze de Dark Flake, de Flake en de Navy Rolls weer gaan produceren.

Gebruikersavatar
Madmull
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 feb 2018 20:21

Re: Nieuwe Dunhill tabakken?

Bericht door Madmull »

Deze betaling is een natuurlijk gevolg van het geschil dat STG en Dunhill hadden eind vorig jaar.
STG heeft met deze betaling Dunhill financieel gecompenseerd en is daarmee ook officieel eigenaar geworden van de receptuur en de merknamen.
De receptuur heeft STG al door verkocht of in licentie vorm verkocht aan andere bedrijven, denk daarbij aan kohlhase en kopp, da vinche etc.
De merknamen met originele receptuur worden nu al verkocht als My Own Blend blikken, zoek maar bij Hajenius naar dunhill en je kan 100 grams blikken bestellen. ik denk niet dat ze blikjes gaan maken met dunhill erop.
Of ze flakes en rolls gaan maken betwijfel ik omdat dat een apart productie proces is en je moet dan afvragen of MOB wel voldoende loopt/verkoopt.
Als er maar genoeg pijprokers naar deze tabakken gaan vragen zou het best wel eens mogelijk kunnen zijn. Of bij Hajenius vragen of ze het kunnen mengen alleen dan heb je wel losse tabak..

madmull

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Nieuwe Dunhill tabakken?

Bericht door Tobias Tobit »

Als K&K nu wel de originele namen mag gaan gebruiken kunnen ze voor de derde keer de blikjes van Robert McConnells Heratige line aan gaan passen. Vind het niet gek dat met al die onkosten ze nogsteeds Dunhill prijzen durven te vragen voor deze kopie :P
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Plaats reactie