John Patton - Storm Front

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

John Patton - Storm Front

Bericht door Ribbon »

Storm Front
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Merk: John Patton
Blender/ fabriek: Rich Gottlieb/ 4 Noggins
Blend type: Sigaarblad gebaseerd
Ingrediënten: Sigaarblad, Burley
Toegevoegde smaken: caramel/ hazelnoot (?)
Snede: ribbon
Verpakking: bulk
Land: VS
Productie: verkrijgbaar

http://www.tobaccoreviews.com/blend/311 ... torm-front

Afbeelding

Deze bulktabak kan omschreven worden als een 'one-of-a-kind', en absoluut in positieve zin. De geur van de onverbrande tabak is zoetig; er is overduidelijk een topping toegevoegd. De geur doet hazelnoot/caramel-achtig aan en dit komt qua smaak vooral terug in ongeveer het eerste derde deel van de pijp. Dit zoetje staat zeker niet op de voorgrond en draagt vooral bij aan het algemene gemakkelijke karakter van deze blend. Hij is nergens scherp, laat zich makkelijk doorpaffen, brandt uitstekend en is mild voor de tong. Het sigaarblad en de burley duelleren om de hoofdrol en zorgen voor een smaakvolle combi. Het sigaarblad geeft wat aardse en (jawel) sigaarachtige nuances terwijl de burley doet wat er van burley verwacht mag worden; wat chocoladetonen en een mooie natuurlijke tabakssmaak.
Een ander voordeel van deze blend is dat ik mijn grotere pijpen weer eens van stal kan halen. Hij brandt namelijk snel op waardoor ik bij kleinere pijpen binnen no-time aan een lege pijp sta te lurken. Wat mij betreft een uitgelezen blend voor de grootverbruiker die op zoek is naar een sigaarachtige maar niet al te complexe doorpaffer. Erg corncob vriendelijk ook, al zullen de standaardmodellen binnen een zucht leeg zijn.

Ook de buurman vind 'm lekker ;)
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: John Patton - Storm Front

Bericht door Asmodeus »

Echt een toptabak wat mij betreft. Heb ook nog nooit iets gerookt dat er op lijkt.

Plaats reactie